Από τον Ντεγκά στον Τζάκσον Πόλοκ


«Ακόμη μια έκθεση για τον ιμπρεσιονισμό;» είναι η αυτόματη ερώτηση του διαδικτυακού επισκέπτη μπροστά στο albertina.at. Κι όμως, η έκθεση «Ιμπρεσιονισμός: παστέλ, υδατογραφίες και σχέδια» στη διάσημη γκαλερί Albertina της Βιέννης διατηρεί έναν άσο στο μανίκι. Με άλλα λόγια, υψώνει στο ίδιο επίπεδο με τους ζωγραφικούς πίνακες τα παστέλ του Ντεγκά (στη φωτογραφία «Ο αρλεκίνος και η μπαλαρίνα, 1886), τις υδατογραφίες του Σεζάν, τα σχέδια με μολύβι του Βαν Γκονγκ και τα μεικτά έργα του Τουλούζ Λοτρέκ. Η έκθεση (από τις 10 Φεβρουαρίου) βασίζεται σε ένα αδιαμφισβήτητο ιστορικό γεγονός: το 40% των ιμπρεσιονιστικών έργων που παρουσιάστηκαν στις οκτώ παρισινές εκθέσεις την περίοδο 1874 - 1886 δεν ήταν πίνακες αλλά αποτυπώσεις σε χαρτί. Πρόκειται για ένα ποσοστό καθόλου αδιάφορο για την εξέλιξη της σύγχρονης ζωγραφικής: η ανάμειξη των βασικών χρωμάτων, η ανάκλαση του φωτός πάνω στα αντικείμενα και η απουσία διαδοχικών επιστρώσεων που καθιέρωσε τους Γάλλους στην εποχή τους άνοιξε ένα μονοπάτι, το οποίο ύστερα από χρόνια ακολούθησαν οι Τζάκσον Πόλοκ, Γουίλεμ ντε Κούνινγκ, Μπρίτζετ Ράιλι και Σάι Τουόμπλι.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!