ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ:Τέσσερις γυναίκες για τον Χρυσό Φοίνικα


Τζούλια Λι, Λιν Ράμσεϊ, Μαϊβέν Λε Μπεσκό, Ναόμι Καβάζε διεκδικούν το μέγα έπαθλο στο 64ο Φεστιβάλ Καννών
Του Παναγιωτη Παναγοπουλου

Ανεξάρτητα από τα βραβεία που θα απονεμηθούν την επόμενη Κυριακή, οι γυναίκες δημιουργοί έχουν ήδη ένα πλατύ χαμόγελο στις Κάννες. Η έντονη δυσαρέσκεια της περασμένης χρονιάς, όπου δεν υπήρχε ούτε μία ταινία σκηνοθετημένη από γυναίκα που να διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα, φαίνεται ότι έφερε αποτέλεσμα. Αυτή τη χρονιά το μεγάλο βραβείο των Καννών διεκδικούν τέσσερις γυναίκες, αριθμός-ρεκόρ για τη στατιστική του φεστιβάλ.

Μέσα στην τελευταία δεκαετία, από το 2000 έως και το 2009, στο διαγωνιστικό πρόγραμμα συμμετείχαν συνολικά 212 ταινίες. Από αυτές, μόλις 14 σκηνοθετήθηκαν από γυναίκες. Επιπλέον, στις 64 πια διοργανώσεις του Φεστιβάλ των Καννών, μόνο μία γυναίκα έχει καταφέρει να κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα, η Τζέιν Κάμπιον το 1993 με το «Πιάνο».

Ποιες είναι οι τέσσερις διεκδικήτριες του φετινού Χρυσού Φοίνικα; Είναι ένας συνδυασμός γυναικών με διαφορετικές εθνικότητες και επαγγελματική εμπειρία. Η Τζούλια Λι από την Αυστραλία, είναι συγγραφέας που κάνει το ντεμπούτο της στη σκηνοθεσία. Η «Ωραία Κοιμωμένη», που έχει ήδη καταφέρει το εντυπωσιακό επίτευγμα να είναι μια πρώτη ταινία δημιουργού που βρίσκεται στο διαγωνιστικό πρόγραμμα των Καννών, βασίζεται σε ένα βιβλίο της ίδιας της Λι. Αν και σε καμία περίπτωση απ’ ευθείας διασκευή, είναι μια διαφορετική σύγχρονη μεταφορά του παραμυθιού, μόνο που διαθέτει αρκετό σεξ και μια ηρωίδα διατεθειμένη να εκτεθεί και να δοκιμάσει ό,τι τής προσφέρεται.

Εννιά χρόνια είχε να γυρίσει ταινία η Σκωτσέζα Λιν Ράμσεϊ, από το «Morvern Callar», που και αυτό είχε παρουσιαστεί στις Κάννες. Στο «Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν», έχει αναθέσει τους βασικούς ρόλους στην Τίλντα Σουίντον και στον Τζον Σ. Ράιλι. Το θέμα είναι μια οικογενειακή ιστορία διαχείρισης της ανατροφής ενός παιδιού. Ενα χωρισμένο ζευγάρι, που πάντα είχε πρόβλημα με το πώς θα μεγαλώσει τον γιο του, βρίσκεται μπροστά σε μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, όταν το παιδί φτάνει στην εφηβεία και συμμετέχει σε ένα μακελειό. Οι ευθύνες, οι ενοχές, οι κατηγορίες και η αμφισβήτηση θα ταράξουν και πάλι το πρώην ζευγάρι.

Δεν θα μπορούσε να μην υπάρχει γαλλική συμμετοχή ανάμεσα στις τέσσερις δημιουργούς. Η Γαλλίδα σκηνοθέτρια είναι η Μαϊβέν Λε Μπεσκό, η οποία έχει γράψει το σενάριο, σκηνοθετήσει και πρωταγωνιστήσει στο «Polisse» μόνο με το μικρό της όνομα. Αγνωστη στους περισσότερους επαγγελματίες των Καννών, η Μαϊβέν προσπαθεί να συγκινήσει με μια ιστορία που διαδραματίζεται στο αστυνομικό σώμα προστασίας ανηλίκων.

Το σώμα χειρίζεται περιπτώσεις κακοποίησης ανηλίκων, παραβατικότητας, ακατάλληλων κηδεμόνων. Τις περιπτώσεις αυτές παρακολουθεί μαζί με τους αστυνομικούς και η Μελίσα, μια φωτογράφος του υπουργείου Εσωτερικών που καταγράφει με τον φακό της τα περιστατικά. Την κατάσταση θα περιπλέξει όμως η συναισθηματική εμπλοκή της με έναν νεαρό άντρα, ο οποίος έχει σχέση με μια από τις περιπτώσεις αυτές. Δίπλα στη σκηνοθέτρια, παίζει ο Ρικάρντο Σκαμάρτσιο.

Γνώριμη στις Κάννες, τέλος, είναι η Ναόμι Καβάζε από την Ιαπωνία, η οποία το 2007 είχε τιμηθεί με το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής για το «Δάσος που θρηνεί». Το «Hanezu», η νέα της ταινία, μιλάει με ποιητικό τρόπο, για μια ξεχωριστή ιαπωνική αρετή. Την ικανότητα να μπορεί κανείς να περιμένει και να είναι ευγνώμων για το παρόν, τη στιγμή, το τώρα.
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!