ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ:Οι Ναζί γύριζαν 3D ταινίες από τη δεκαετία του ’30!


Τρισδιάστατες προπολεµικές προπαγανδιστικές ταινίες των Ναζί ήρθαν στο φως προσφάτως και αποτελούν τη βάση για ένα µεγάλου µήκους ντοκιµαντέρ. Οι Ναζί είχαν αναπτύξει µια πρωτοποριακή για την εποχή τεχνολογία µετην οποία γυρνούσαν 3D ταινίες πολύ πριν τη λανσάρει το Χόλιγουντ. Τα επίµαχα ταινιάκια, δύο ασπρόµαυρα φιλµ διάρκειας 30 λεπτών το καθένα, ανακαλύφθηκαν στα οµοσπονδιακά αρχεία του Βερολίνου.

Πρόκειται για προπαγανδιστικό οπτικοακουστικό υλικό του 1936, το οποίο επεξεργάζεταιο αυστραλός σκηνοθέτης Φίλιπ Μόρα.

Μέσα από το µεγάλου µήκους ντοκιµαντέρ που ετοιµάζει ο κινητογραφιστής αποτυπώνεται ο τρόπος µε τον οποίο οι Ναζί χειραγωγούσαν την πραγµατικότητα.

Για τον Μόρα, που «χτύπησε νέα φλέβα χρυσού», δεν είναι κάτι καινούργιο. Το πρώτο φιλµτου «Σβάστικα», τοοποίο προβλήθηκε το 1973,αποτελείτο από άγνωστο έως τότε οπτικοακουστικό υλικό από προσωπικές ταινίες του Χίτλερ, γυρισµένες µε κάµερα 16 mm, και έδειχναν τον ίδιο και τη συµβία του Εύα Μπράουν στο ορεινό κρησφύγετό του στο βουνό Μπέργκοφ των βαυαρικών Αλπεων.

Η ταινία είχε προκαλέσει πάταγο στην επίσηµη προβολή τηςστις Κάννες και µάλιστα στηΓερµανία πυροδότησε σφοδρέςαντιδράσεις σε σηµείο να απαγορευτεί. Τελικώς βρήκε διανοµή σε Γαλλία, Βρετανία και ΗΠΑ. «Για πρώτη φορά στα χρονικά του Φεστιβάλ των Καννών ο κόσµος ήρθε στα χέρια για µια ταινία», έλεγε ο Μόρα.

Με τα νέα ευρήµατά του αποκαλύπτεται ότι οι Ναζί ήταν οι πρώτοι που είχαν αναπτύξει την τρισδιάστατη τεχνολογία, την οποία έκανε ευρύτερα γνωστή το Χόλιγουντ τη δεκαετία του‘50 και µε το περσινό «Avatar»πέρασε στη φάση της αναγέννησής της.

Οι δύο ταινίεςγυρίστηκαν από ανεξάρτητη εταιρεία παραγωγής για λογαριασµό του υπουργείου Προπαγάνδας του Γκέµπελς. Στις θήκες τους κάποιος είχε γράψει «άγραφο φιλµ» και γι’αυτό κανείς µέχρι τώρα δεν τα είχεκοιτάξει. «Η ποιότητά τους είναι άριστη. Οι Ναζί είχαν την εµµονή να κινηµατογραφούν τα πάντα και να ελέγχουν κάθε σκηνή», ανέφερε ο Μόρα, εξηγώντας πως µε αυτόντον τρόπο «ήλεγχαν τη χώρα και τους ανθρώπους της».

«Και ταδύο φιλµ έχουν γυριστεί µε κάµερα 35 mm και προφανώς χρησιµοποιή θηκεπρίσµα µπροστά από τους δύο φακούς», έλεγε ο αυστραλός σκηνοθέτης από το Βερολίνο όπου βρίσκεται για την Μπερλινάλε. Στο πλαίσιο του 61ου Κινηµατογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου, ο Μόρα ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει ένα µεγαλεπήβολο κινηµατογραφικό εγχείρηµα: µια τρισδιάστατη βιογραφική ταινία για τον Σαλβαδόρ Νταλί κόστους 9,6 εκατ. ευρώ, µε πρωταγωνιστές τους Αλαν Κάµινγκ και Τζούντι Ντέιβις.

Και βιογραφία Νταλί
Αντισυµβατική βιογραφία, χαρακτηρίζει ο κινηµατογραφιστής την ταινία, η οποία «δεν θα είναι µια γραµµική αφήγηση των γεγονότων, αλλά θα µοιάζει σαν µια σειρά από όνειρα, το φαντασιακό θα µπλέκεται µε την πραγµατικότητα, όπως στην υποβλητική τέχνη του Νταλί».

Το αφηγηµατικό εύρηµα της ταινίας θέλει τον Νταλί, ύστερα από την πυρκαγιά που ξέσπασεστο σπίτι του καιπαραλίγο να αποβεί µοιραία, κατάκοιτο, περίπου σε λήθαργο, να ακούει τον γιατρό του να λέει τι φοβερή ταινία θα γινόταν η ζωή του ισπανού ζωγράφου και καθώς εκείνος τον ακούει αρχίζει να ξετυλίγει την ταινία της ζωής του στο µυαλό του!
< INFO
Το 61ο Κινηµατογραφικό Φεστιβάλ Βερολίνου ολοκληρώνεται την Κυριακή. Το βράδυ του Σαββάτου απονέµεται η Χρυσή Αρκτος

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!