ΒΙΒΛΙΟ: Νέες εκδόσεις

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΑΚΗΣ ΧΑΤΖΗΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Ενα παρελθόν χωρίς μέλλον
Αναμνήσεις από μια μακρά θητεία στα ελληνικά γράμματα
εκδ. Αιολίδα, σελ. 252
Γεννήθηκε το 1923 στη Μυτιλήνη, έχει εκδώσει 35 βιβλία, κυρίως μυθιστορήματα και διηγήματα. Για το έργο του έγραψε ο Αιμίλιος Χουρμούζιος στην «Καθημερινή»: «Ο Χατζηαναγνώστου είναι ένας εμπειρότατος αφηγητής. Κατορθώνει να οργανώνει τα συναισθήματα των ανθρώπων και να αντλεί αρμονίες έστω και από μια χορδή». Εχοντας κλείσει 72 χρόνια από την πρώτη δημοσίευση κειμένου του -ένα διήγημα στην «Εφημερίδα των Λεσβίων» το 1937 σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών- ο συγγραφέας κάνει έναν απολογισμό του πνευματικού βίου του, μιλά για το παρελθόν που χάνεται μέσα στην ομίχλη του χρόνου, ένα παρελθόν γεμάτο χαρές και επιτυχίες αλλά και πικρίες, απογοητεύσεις και διαψεύσεις• για ένα παρελθόν γεμάτο γνωριμίες, πρόσωπα και φυσιογνωμίες• για ένα παρελθόν με μια εξαίσια γεύση που την ορίζουν τα ίχνη της γραφής.
ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΟΡΧΑΝ ΠΑΜΟΥΚ
Αλλα χρώματα
μετ. Στέλλα Βρετού
εκδ. Ωκεανίδα
σελ. 651
Ο Παμούκ στοχάζεται πάνω στη ζωή του. Πώς έβγαλε το πρώτο του διαβατήριο, το πρώτο του ταξίδι στην Ευρώπη, τον θάνατο του πατέρα του, τη φιλία του με την κόρη του Ρουγιά, αλλά και τη ζωή του στην Ιστανμπούλ και στη Νέα Υόρκη, τη συγγραφή βιβλίων του και την πρόσφατη πολύκροτη δίκη του. Αυτή την τόσο προσωπική του συλλογή, συμπληρώνει το κείμενο «Η βαλίτσα του πατέρα μου», ο λόγος του στην απονομή του Νομπέλ 2006, όπου περιγράφει με πολύ εμπνευσμένο και ευφάνταστο τρόπο τι σημαίνει να είσαι συγγραφέας. Το βιβλίο περιλαμβάνει από λυρικά αυτοβιογραφικά κομμάτια μέχρι πολιτικές αναλύσεις και χιουμοριστικά στιγμιότυπα.
DAVID SEDARIS
Σκίουρος ζητεί βερβερίτσα
εικον. Ian Falconer
μετ. Μυρσίνη Γκανά
εκδ. Μελάνι
σελ. 171
Ο Σεντάρις, έγραψε η κριτική, έχει έναν έξυπνο τρόπο να τονίζει την παραδοξότητα και τη νοστιμάδα της καθημερινής ζωής. Δημιουργεί παράξενες, αστείες, σοφές ιστορίες, αποκαλύπτει νέα επίπεδα σε αλήθειες που έμοιαζαν κουρασμένες με τρόπο ανάλαφρο και πλάγιο και συχνά σχεδόν αφηρημένο. Είναι έξυπνος, είναι καυστικός, είναι σαρκαστικός και ωστόσο είναι ταυτόχρονα και καλοσυνάτος. Η ικανότητα του Σεντάρις να συνδυάζει τη δηκτικότητα με το χιούμορ τόσο καλά που να μοιάζει να μην υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο, κάνει τις ιστορίες του ολοκληρωμένες και αληθινές.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ
Μυστικισμός και τέχνη
Από τον θεοσοφισμό του 1900 στη «Νέα Εποχή»
εκδ. Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού
σελ. 258
Στην εποχή μας διαπιστώνεται η αναβίωση του αποκρυφισμού, του εσωτερισμού, η εμφάνιση νέων λατρειών και ακόμα μιας μεταμοντέρνας μορφής θρησκείας. Παρατηρούνται αναβιώσεις μαγικών τρόπων σκέψης, προεπιστημονικών και προ-κρατικών τρόπων αντίληψης σε ένα σύγχρονο πλαίσιο ατομικών στρατηγικών. Στον τόμο που προέκυψε από το ομώνυμο επιστημονικό συμπόσιο που οργάνωσε η Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού, συμμετέχουν μεταξύ άλλων οι Β. Γρηγοροπούλου: «Θεοσοφία και ορθολογισμός. Παράκελσος και Ντεκάρτ, Μπαίμε και Σπινόζα», Α. Καστρινάκη: «Θεοί και δαίμονες στην ορθολογική δεκαετία του ’30», Δ. Κυρτάτας: «Η θεολογία της ύβρεως», Δ. Πολυχρονάκης: «Το σύμβολο της Σφίγγας, σύμβολο συμβόλου», Α. Βιστωνίτης: «Λογοτεχνία και μεταφυσική», Σ. Πασχάλης: «Μυστικισμός και νεωτερική ποίηση», Ε. Ματθιόπουλος: «Θεοσοφικές αναζητήσεις και εικαστικές τέχνες», Μ. Πάγκαλος: «New Age και εργαλειακός λόγος» και Ε. Πατρικίου: «Μυστικισμός και φασισμός στον σύγχρονο χορό».
ΚΛΑΣΙΚΟΙ
ΛΕΩΝ ΤΟΛΣΤΟΪ
Αννα Καρένινα
μετ. Αρης Αλεξάνδρου
εκδ. Αγρα
σελ. 1.263
«Οταν ο Τολστόι έκανε το σκαρίφημα της πρώτης παραλλαγής της “Αννας Καρένινα”», γράφει ο Μίλαν Κούντερα, «η Αννα ήταν μια γυναίκα πολύ αντιπαθητική και το τραγικό της τέλος δεν ήταν παρά η τιμωρία που της άξιζε. Η τελική μορφή του μυθιστορήματος είναι πολύ διαφορετική, αλλά δεν πιστεύω πως ο Τολστόι είχε στο μεταξύ αναθεωρήσει τις ιδέες του περί ηθικής. Θα έλεγα μάλλον ότι, κατά τη διάρκεια της συγγραφής, άκουγε μιαν άλλη φωνή κι όχι εκείνη της προσωπικής του πεποίθησης. Ακουγε αυτό που θα ονόμαζα σοφία του μυθιστορήματος. Ολοι οι αληθινοί μυθιστοριογράφοι αφουγκράζονται αυτή την υπερπροσωπική σοφία, πράγμα που εξηγεί γιατί τα μεγάλα μυθιστορήματα είναι πάντα λίγο πιο έξυπνα από τους δημιουργούς τους».
ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ
JOHN FRAWLEY
Εγχειρίδιον ωριαίας αστρολογίας
μετ. Μαίρη Γαλανού
εκδ. Γαλανού-Ξένου
σελ. 330 - 35 ευρώ
Είναι ένα βιβλίο εργαλείο που δεν πρέπει να λείπει από καμιά σοβαρή αστρολογική βιβλιοθήκη γιατί στοχεύει απ’ ευθείας στο ζητούμενο: Να ξέρει κανείς τι ζητάει να μάθει για να μπορεί να το εξετάσει. Τα ερωτήματα είναι τα καθημερινά και μη καθημερινά ερωτήματα που απασχολούν το μυαλό ενός ανθρώπου, βοηθώντας να δοθούν απλές απαντήσεις και ακριβείς, χωρίς ιδιαίτερη ταλαιπωρία. Ερωτήματα τα οποία ένας γενέθλιος χάρτης δεν υπόσχεται πως θα τα απαντήσει με την πρώτη ματιά, αλλά ούτε και με την τελευταία: «Θα ξαναγυρίσει το χαμένο μου κατοικίδιο;», «Πώς θα είναι ο καιρός στο πάρτι μου;», «Θα ξανασυναντήσω εκείνο το πρόσωπο;», «Θα πάρει τις εκλογές το κόμμα μου;» καθώς και ό,τι άλλο τίθεται ως προβληματισμός και μπορεί να εντοπιστεί σε έναν ωριαίο χάρτη.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!