ΤΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Ελαττωμένο στο μισό το ρεπερτόριο με μειωμένο κατά 10% εισιτήριο.
Με μειωμένο περίπου στο μισό αλλά με δυναμικό ρεπερτόριο, με τις τρεις -κατ’ ανάγκη φέτος για λόγους οικονομικούς- από τις έξι σκηνές του σε λειτουργία και με μειωμένο εισιτήριο κατά 10%, το Εθνικό Θέατρο προσαρμόζει την χειμερινή του περίοδο στα πλαίσια που επιβάλει η οικονομική ύφεση, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα, με τις νέες του παραγωγές και τις παράλληλες εκδηλώσεις που εγκαινιάζει ότι το Εθνικό Θέατρο της χώρας προχωρά.
Αν και δεν θα λειτουργήσει φέτος η Σκηνή Κοτοπούλη Ρεξ, η οποία χρήζει ανακαίνισης ούτε και οι δύο ενοικιαζόμενες από το Εθνικό, αίθουσες του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς, «ζωντανεύει» την αίθουσα χορού του κτιρίου Τσίλερ, ανοίγοντάς την σε νέους κύκλους παράλληλων εκδηλώσεων.
Εντάσσει τις αναγνώσεις των 24 ραψωδιών της Ιλιάδας, (σε μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη) από 24 γυναίκες ηθοποιούς, όπως η Μάγια Λυμπεροπούλου, η Ράνια Οικονομίδου, η Φιλαρέτη Κομνηνού, η Κάτια Δανδουλάκη, η Μαρία Κεχαγιόγλου, η Θέμις Μπαζάκα κ.ά. Τα δικαιώματα του έργου παραχώρησε αφιλοκερδώς ο Δ. Μαρωνίτης και οι εκδόσεις Αγρα ενώ επίσης αφιλοκερδώς συμμετέχουν όλες οι ηθοποιοί.
Εισάγει πέντε Παρασκευές με μουσική και τραγούδια που θα επιλέξουν και θα ερμηνεύσουν γνωστοί έλληνες καλλιτέχνες, μετά την λήξη των παραστάσεων στο Τσίλερ. Ανάμεσά τους οι Αγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννης Μπεζος, Ελένη Κοκκίδου, Μαριάνθη Σοντάκη και η ομάδα Οpero.
Δημιουργεί ένα «διάδρομο απογείωσης» με τέσσερις νεανικές θεατρικές ομάδες, οι οποίες θα παρουσιάσουν την πρώτη εκδοχή της θεατρικής τους πρότασης που έχουν καταθέσει στο Εθνικό και βρίσκεται σε εξέλιξη, σαν μια πρώτη δοκιμή μπροστά στο κοινό.
Φιλοξενεί για ένα τριήμερο, καλλιτεχνικές ομάδες μεταναστών, με τα δικά τους μουσικά, εικαστικά και θεατρικά θεάματα.
Επίσης, στο Εθνικό Θέατρο θα πραγματοποιηθεί από 5 έως 7 Νοεμβρίου, το τριήμερο συνέδριο της «Ενωσης Θεάτρων της Ευρώπης», με προσωπικότητες από την Ευρώπη και την Ελλάδα που θα συμμετάσχουν και στην συζήτηση «Ο ρόλος του πολιτισμού σε περίοδο κρίσης» καθώς και στο θέμα «Μετανάστευση- Ξενοφοβία- Ρατσισμός: Πώς παρεμβαίνει ο πολιτισμός σήμερα;».
Επίσης, μια περιοδεία του Εθνικού σε σχολεία, με μια «ευέλικτη» παράσταση της Αντιγόνης του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου. Όπως και τα αφιερώματα που επιφυλάσσει το Εθνικό σε ηθοποιούς με σημαντική προφορά στο θέατρο.
Σχετικά με το ρεπερτόριο, το οποίο, έχει μειωθεί κατά 40% - 50% από την περσινή χρονιά, είναι «απάντηση στην πρόκληση που έχουμε μπροστά μας να συνεχίσουμε να πείθουμε το κοινό μας ότι το Εθνικό δεν καταθέτει τα όπλα», εξήγησε ο Γιάννης Χουβαρδάς, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα.
Είναι αποτέλεσμα της στήριξης και της «αυτοθυσιακής» διάθεσης των εργαζομένων και των καλλιτεχνών που βοηθούν το Εθνικό θέατρο να σταθεί στα πόδια του, συνέχισε, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του δημόσια.
Η Κεντρική Σκηνή, σηκώνει την αυλαία της στις 20 Οκτωβρίου με την «Φρεναπάτη» του Πιερ Κορνέιγ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Στην διανομή, οι Γιάννης Βογιατζής, Εύα Κοταμανίδου, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και Χρήστος Λούλης. Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Εθνικό και είναι κατά τον σκηνοθέτη, «ένας άμεσος ύμνος για το θέατρο, γραμμένος πιραντελικά 300 χρόνια πριν τον Πιραντέλο».
Συνεχίζει, στις 18Νοεμβρίου με την «Εμίλια Γκαλότι», την μεγάλη αστική τραγωδία του Γκότχολντ Έφρεμ Λέσινγκ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, με τους Μηνά Χατζησάββα, Θέμιδα Μπαζάκα, Ακύλλα Καραζήση, Νίκο Κουρή, Άλκηστη Πουλοπούλου κ.α. Παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Εθνικό -η πρώτη ήταν το 1944- σε σκηνοθεσία Πέλου Κατσέλη.
Ο δημοφιλής «Συρανό ντε Μπερζεράκ» του Εντμόν Ροστάν, στις 16Δεκεμβρίου, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου, με τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο και την Λένα Κιτσοπούλου, Ρωξάννη, «Η τριλογία του παραθερισμού», του Κάρλο Γκολντόνι, στις 3 Φεβρουαρίου του 2011 σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, με τον Δημήτρη Πιατά, την Μάγια Λυμπεροπούλου, Εύη Σαουλίδου κ.ά
Επίσης, η Τρισεύγενη, το μοναδικό θεατρικό έργο του Κωστή Παλαμά, ανεβαίνει στις 10 Μαρτίου, σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου και την Στεφανία Γουλιώτη στον ομώνυμο ρόλο.
Στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου, το πρόσφατο και βραβευμένο έργο «Ο χρυσός δράκος» του Ρόναλντ Σίμελπφενιχ, ανεβαίνει στις 21 Οκτωβρίου σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, με τους Φιλαρέτη Κομνηνού, Νίκο Χατζόπουλο, Εύη Σαουλίδου, Νικόλα Αγγελή, Δημήτρη Παπανικολάου. Το εύρημα του συγγραφέα, οι ήρωες να υποδύονται πέντε πρόσωπα αντίθετου φύλου και ηλικίας από τους ηθοποιούς που τους ερμηνεύουν, όπως και το θέμα της παράνομης μετανάστευσης, του κοινωνικού αποκλεισμού, επιτρέπουν την ταύτιση του θεατή με τον ήρωα, λέει η σκηνοθέτης. Το Εθνικό θα συμμετάσχει με αυτή την παράσταση στο Φεστιβάλ Nomadeurope της ‘Ενωσης των Θεάτρων Ευρώπης.
Ακολουθεί το «Γλυκό πουλί της νιότης» του Τένεσι Ουίλιαμς, στις 15 Δεκεμβρίου, με την Μαρία Σκουλά στο ρόλο της Αλεξάντρα Ντελ Λάγκο και τον Ανδρέα Κωνσταντίνου Τσανς Γουέιν.
Επίση στην Νέα Σκηνή, «Πλατόνοφ», του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου με πρωταγωνιστές τον Άρη Σερβετάλη, την Αγγελική Παπούλια, την βραβευμένη στις Κάννες Αριάν Λαμπέντ, την Μαρία Πρωτόπαππα, ανεβαίνει στις 9 Φεβρουαρίου.
Η Νέα Σκηνή, ολοκληρώνει φέτος τις παραστάσεις της, με την εμβληματική «Μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι, στις 6 Απριλίου, σε σκηνοθεσία του Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, με τους Θέμιδα Μπαζάκα, Θεοδώρα Τζήμου, Υβόννη Μαλτέζου και Αντώνη Φραγκάκη, στην διανομή.
«Μετά από δεκαετή εξορία μου επί διεύθυνσης Νίκου Κούρκουλου, επανέρχομαι στο Εθνικό Θέατρο, με αυτή την μετασκευή του μυθιστορήματος, κρατώντας την πλοκή αλλά μετατρέποντας το σε καθαρά θεατρικό έργο», είπε ο Παύλος Μάτεσης, θυμίζοντας ότι το έργο ανέβηκε πρώτη φορά σε θέατρο της Πράγας σαν μονόπρακτο και προσθέτοντας ότι σκέφτεται να ενδώσει στην «πολιορκία ευρωπαίων κινηματογραφιστών να το μεταφέρουν στην μεγάλη οθόνη».
Η περσινή επιτυχία του Εθνικού, ο μονόλογος της Λένας Κιτσοπούλου, Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. με την Μαρία Πρωτόπαπα ανεβαίνει στο Θέατρο Χώρα και θα παρουσιαστεί επίσης, τον Μάρτιο στο Μιλάνο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ «Το Μιλάνο συναντά την Ελλάδα».
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Με μειωμένο περίπου στο μισό αλλά με δυναμικό ρεπερτόριο, με τις τρεις -κατ’ ανάγκη φέτος για λόγους οικονομικούς- από τις έξι σκηνές του σε λειτουργία και με μειωμένο εισιτήριο κατά 10%, το Εθνικό Θέατρο προσαρμόζει την χειμερινή του περίοδο στα πλαίσια που επιβάλει η οικονομική ύφεση, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα, με τις νέες του παραγωγές και τις παράλληλες εκδηλώσεις που εγκαινιάζει ότι το Εθνικό Θέατρο της χώρας προχωρά.
Αν και δεν θα λειτουργήσει φέτος η Σκηνή Κοτοπούλη Ρεξ, η οποία χρήζει ανακαίνισης ούτε και οι δύο ενοικιαζόμενες από το Εθνικό, αίθουσες του Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού θεάτρου, Γιάννης Χουβαρδάς, «ζωντανεύει» την αίθουσα χορού του κτιρίου Τσίλερ, ανοίγοντάς την σε νέους κύκλους παράλληλων εκδηλώσεων.
Εντάσσει τις αναγνώσεις των 24 ραψωδιών της Ιλιάδας, (σε μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη) από 24 γυναίκες ηθοποιούς, όπως η Μάγια Λυμπεροπούλου, η Ράνια Οικονομίδου, η Φιλαρέτη Κομνηνού, η Κάτια Δανδουλάκη, η Μαρία Κεχαγιόγλου, η Θέμις Μπαζάκα κ.ά. Τα δικαιώματα του έργου παραχώρησε αφιλοκερδώς ο Δ. Μαρωνίτης και οι εκδόσεις Αγρα ενώ επίσης αφιλοκερδώς συμμετέχουν όλες οι ηθοποιοί.
Εισάγει πέντε Παρασκευές με μουσική και τραγούδια που θα επιλέξουν και θα ερμηνεύσουν γνωστοί έλληνες καλλιτέχνες, μετά την λήξη των παραστάσεων στο Τσίλερ. Ανάμεσά τους οι Αγγελος Παπαδημητρίου, Γιάννης Μπεζος, Ελένη Κοκκίδου, Μαριάνθη Σοντάκη και η ομάδα Οpero.
Δημιουργεί ένα «διάδρομο απογείωσης» με τέσσερις νεανικές θεατρικές ομάδες, οι οποίες θα παρουσιάσουν την πρώτη εκδοχή της θεατρικής τους πρότασης που έχουν καταθέσει στο Εθνικό και βρίσκεται σε εξέλιξη, σαν μια πρώτη δοκιμή μπροστά στο κοινό.
Φιλοξενεί για ένα τριήμερο, καλλιτεχνικές ομάδες μεταναστών, με τα δικά τους μουσικά, εικαστικά και θεατρικά θεάματα.
Επίσης, στο Εθνικό Θέατρο θα πραγματοποιηθεί από 5 έως 7 Νοεμβρίου, το τριήμερο συνέδριο της «Ενωσης Θεάτρων της Ευρώπης», με προσωπικότητες από την Ευρώπη και την Ελλάδα που θα συμμετάσχουν και στην συζήτηση «Ο ρόλος του πολιτισμού σε περίοδο κρίσης» καθώς και στο θέμα «Μετανάστευση- Ξενοφοβία- Ρατσισμός: Πώς παρεμβαίνει ο πολιτισμός σήμερα;».
Επίσης, μια περιοδεία του Εθνικού σε σχολεία, με μια «ευέλικτη» παράσταση της Αντιγόνης του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου. Όπως και τα αφιερώματα που επιφυλάσσει το Εθνικό σε ηθοποιούς με σημαντική προφορά στο θέατρο.
Σχετικά με το ρεπερτόριο, το οποίο, έχει μειωθεί κατά 40% - 50% από την περσινή χρονιά, είναι «απάντηση στην πρόκληση που έχουμε μπροστά μας να συνεχίσουμε να πείθουμε το κοινό μας ότι το Εθνικό δεν καταθέτει τα όπλα», εξήγησε ο Γιάννης Χουβαρδάς, παρουσιάζοντας το πρόγραμμα.
Είναι αποτέλεσμα της στήριξης και της «αυτοθυσιακής» διάθεσης των εργαζομένων και των καλλιτεχνών που βοηθούν το Εθνικό θέατρο να σταθεί στα πόδια του, συνέχισε, εκφράζοντας τις ευχαριστίες του δημόσια.
Η Κεντρική Σκηνή, σηκώνει την αυλαία της στις 20 Οκτωβρίου με την «Φρεναπάτη» του Πιερ Κορνέιγ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Στην διανομή, οι Γιάννης Βογιατζής, Εύα Κοταμανίδου, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και Χρήστος Λούλης. Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Εθνικό και είναι κατά τον σκηνοθέτη, «ένας άμεσος ύμνος για το θέατρο, γραμμένος πιραντελικά 300 χρόνια πριν τον Πιραντέλο».
Συνεχίζει, στις 18Νοεμβρίου με την «Εμίλια Γκαλότι», την μεγάλη αστική τραγωδία του Γκότχολντ Έφρεμ Λέσινγκ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, με τους Μηνά Χατζησάββα, Θέμιδα Μπαζάκα, Ακύλλα Καραζήση, Νίκο Κουρή, Άλκηστη Πουλοπούλου κ.α. Παρουσιάζεται για δεύτερη φορά στο Εθνικό -η πρώτη ήταν το 1944- σε σκηνοθεσία Πέλου Κατσέλη.
Ο δημοφιλής «Συρανό ντε Μπερζεράκ» του Εντμόν Ροστάν, στις 16Δεκεμβρίου, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου, με τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο και την Λένα Κιτσοπούλου, Ρωξάννη, «Η τριλογία του παραθερισμού», του Κάρλο Γκολντόνι, στις 3 Φεβρουαρίου του 2011 σε σκηνοθεσία Νίκου Μαστοράκη, με τον Δημήτρη Πιατά, την Μάγια Λυμπεροπούλου, Εύη Σαουλίδου κ.ά
Επίσης, η Τρισεύγενη, το μοναδικό θεατρικό έργο του Κωστή Παλαμά, ανεβαίνει στις 10 Μαρτίου, σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου και την Στεφανία Γουλιώτη στον ομώνυμο ρόλο.
Στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου, το πρόσφατο και βραβευμένο έργο «Ο χρυσός δράκος» του Ρόναλντ Σίμελπφενιχ, ανεβαίνει στις 21 Οκτωβρίου σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, με τους Φιλαρέτη Κομνηνού, Νίκο Χατζόπουλο, Εύη Σαουλίδου, Νικόλα Αγγελή, Δημήτρη Παπανικολάου. Το εύρημα του συγγραφέα, οι ήρωες να υποδύονται πέντε πρόσωπα αντίθετου φύλου και ηλικίας από τους ηθοποιούς που τους ερμηνεύουν, όπως και το θέμα της παράνομης μετανάστευσης, του κοινωνικού αποκλεισμού, επιτρέπουν την ταύτιση του θεατή με τον ήρωα, λέει η σκηνοθέτης. Το Εθνικό θα συμμετάσχει με αυτή την παράσταση στο Φεστιβάλ Nomadeurope της ‘Ενωσης των Θεάτρων Ευρώπης.
Ακολουθεί το «Γλυκό πουλί της νιότης» του Τένεσι Ουίλιαμς, στις 15 Δεκεμβρίου, με την Μαρία Σκουλά στο ρόλο της Αλεξάντρα Ντελ Λάγκο και τον Ανδρέα Κωνσταντίνου Τσανς Γουέιν.
Επίση στην Νέα Σκηνή, «Πλατόνοφ», του Άντον Τσέχωφ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Λάνθιμου με πρωταγωνιστές τον Άρη Σερβετάλη, την Αγγελική Παπούλια, την βραβευμένη στις Κάννες Αριάν Λαμπέντ, την Μαρία Πρωτόπαππα, ανεβαίνει στις 9 Φεβρουαρίου.
Η Νέα Σκηνή, ολοκληρώνει φέτος τις παραστάσεις της, με την εμβληματική «Μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι, στις 6 Απριλίου, σε σκηνοθεσία του Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, με τους Θέμιδα Μπαζάκα, Θεοδώρα Τζήμου, Υβόννη Μαλτέζου και Αντώνη Φραγκάκη, στην διανομή.
«Μετά από δεκαετή εξορία μου επί διεύθυνσης Νίκου Κούρκουλου, επανέρχομαι στο Εθνικό Θέατρο, με αυτή την μετασκευή του μυθιστορήματος, κρατώντας την πλοκή αλλά μετατρέποντας το σε καθαρά θεατρικό έργο», είπε ο Παύλος Μάτεσης, θυμίζοντας ότι το έργο ανέβηκε πρώτη φορά σε θέατρο της Πράγας σαν μονόπρακτο και προσθέτοντας ότι σκέφτεται να ενδώσει στην «πολιορκία ευρωπαίων κινηματογραφιστών να το μεταφέρουν στην μεγάλη οθόνη».
Η περσινή επιτυχία του Εθνικού, ο μονόλογος της Λένας Κιτσοπούλου, Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. με την Μαρία Πρωτόπαπα ανεβαίνει στο Θέατρο Χώρα και θα παρουσιαστεί επίσης, τον Μάρτιο στο Μιλάνο, στα πλαίσια του Φεστιβάλ «Το Μιλάνο συναντά την Ελλάδα».
ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου