Παρουσίαση του βιβλίου "Η αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της"
Ο τίτλος «Αρχαία ελληνική τέχνη: Εισαγωγές-εξαγωγές», είχε επιλεγεί αρχικά για το βιβλίο «Η αρχαία ελληνική τέχνη και η ακτινοβολία της», των καθηγητών του ΑΠΘ Μανώλη Βουτυρά και Αλεξάνδρας Γουλάκη-Βουτυρά, που παρουσιάστηκε στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ. Στο βιβλίο εξετάζεται η αρχαία ελληνική τέχνη, σε όλες της τις εκφάνσεις (αρχιτεκτονική, γλυπτική, ζωγραφική, αγγειογραφία), από τα τέλη της 2ης χιλιετίας π.Χ.
μέχρι την ελληνιστική εποχή. Σημαντική καινοτομία του βιβλίου είναι ότι, σε ξεχωριστά κεφάλαια, εξετάζει τις επιδράσεις που άσκησε η αρχαία ελληνική τέχνη σε μία περίοδο που εκτείνεται από την Αναγέννηση έως τον 20ο αιώνα.
Το βιβλίο αποτελεί το έβδομο και τελευταίο εγχειρίδιο της σειράς «Αρχαιογνωσία και Αρχαιολογία στη Μέση Εκπαίδευση», των εκδόσεων του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη), με συντονιστή τον Δημήτρη Μαρωνίτη. Όπως επισημαίνει ο συντονιστής κ. Μαρωνίτης στον πρόλογο, μια από τις αρετές του βιβλίου έγκειται «στον αμφίδρομο τύπο, με τον οποίο νοείται και εφαρμόζεται στην προκειμένη περίπτωση η αρχή της ακτινοβολίας και της επίδρασης, στην πορεία και στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής τέχνης, επιβεβαιώνοντας την παραγωγική αξία που έχει και στον καλλιτεχνικό τομέα η μέθοδος της αμοιβαιότητας».
«Που πάει να πει: στην τέχνη όποιος δίνει παίρνει, και όποιος παίρνει δίνει.
Έτσι μόνο το ξένο παράδειγμα τρέπεται σε οικείο και το οικείο ξενίζεται, διευρύνοντας συνεχώς τον ορίζοντα της καλλιτεχνικής δημιουργίας, τόσο στη διάσταση του χώρου όσο και στο άνυσμα του χρόνου», αναφέρει.
Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν, τα εγχειρίδια της σειράς «Αρχαιογνωσία και Αρχαιολογία» να διοχετευθούν στα γυμνάσια για να αποτελέσουν βοήθημα, τόσο για τον καθηγητή, όσο και για τον μαθητή.
Αυτό δεν κατέστη δυνατό, ωστόσο, όπως επισήμανε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Ελληνικών Σπουδών, Γιώργος Παπαναστασίου παραχωρήθηκαν στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας τα δικαιώματα ψηφιοποίησης των βιβλίων για να αποτελέσουν τμήμα της ύλης του «Ψηφιακού Σχολείου».
Ο Μανώλης Βουτυράς σημείωσε ότι στόχος των συγγραφέων ήταν το βιβλίο να είναι ευχάριστο για να αποτελέσει ανάγνωσμα τόσο για τη σχολική αίθουσα, όσο και για τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών.
Η Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά αναφέρθηκε στη δυσκολία επιλογής της ύλης του βιβλίου και πρόσθεσε ότι γράφτηκε με τη φιλοδοξία να αποτελέσει αφορμή για περαιτέρω μελέτη.
express.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου