Η Vespa μια ιστορία, πώς έγινε ένα κομψό σκούτερ
Περισσότερα από 16
εκατομμύρια σκούτερ Vespa έχουν πουληθεί σε δεκατρείς χώρες μέχρι σήμερα.
Όταν για πρώτη
φορά είδε ο βιομήχανος Enrico Piaggio το πρωτότυπο που
σχεδίασε ο αεροναυπηγός D’Ascanio είπε «Μοιάζει με σφήκα»
Vespa στα Ιταλικά =
σφήκα. Μέσα σε λίγους μήνες όπου η Vespa μπήκε στην
παραγωγή από την Piaggio το 1946 η ιταλική
γλώσσα απέκτησε νέο ρήμα : vespare.
Η Vespa του D’Ascanio ήταν σαγηνευτική. Ήταν
ένα μοντέλο προσιτό για την τιμή του και αξιόπιστο, ενώ ο σχεδιασμός του, καλυμμένος
κινητήρας και ο τροχός του έδινε τη δυνατότητα να επιβαίνει η γυναίκα με φούστα
χωρίς να λερώνεται.
Ο ήχος του
κινητήρα έμοιαζε με αυτόν της σφήκας και ήταν πολύ διασκεδαστικό.
Έτσι σε μια μεταπολεμική
Ιταλία, μετά τους βομβαρδισμούς των συμμάχων τώρα είχε στραφεί στην παραγωγή μηχανημάτων
σε μια μέτρια αγορά αλλά με μεγάλη λαχταρά για διασκέδαση.
Οι γυναίκες
αγαπούσαν πολύ τη Vespa. Η εμφάνιση της το
1953 στη ρομαντική κωμωδία Roman Holiday με πρωταγωνιστές Audrey Hepburn και Gregory Peck, εκτόξευσε τις πωλήσεις της στις 100.000
. Το λαμπερό ζευγάρι του Holliywood που περιφέρονταν ανέμελο γύρω από τη
Ρώμη με ένα σκούτερ δημιούργησε την επιθυμία στο κοινό να κάνει το ίδιο.
Άλλα αστέρια ακολούθησαν να κάνουν το
ίδιο, διαφημιστικές καμπάνιες για προϊόντα και χρησιμοποιούσαν την Vespa.
Καθώς οι τιμές των
καυσίμων είχαν εκτοξεύει στα ύψη σε όλο τον κόσμο, για τις αστικές μετακινήσεις
και την ευκολία στάθμευσης οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούσαν να χρησιμοποιούν
ένα σκούτερ.
Αν και υπήρχαν αρκετές
ανταγωνίστριες εταιρίες της Βρετανίας, της Ιαπωνίας κανείς δεν μπόρεσε να
ξεπεράσει τη διασημότητα της Vespa.
Η Vespa και σήμερα συνεχίζει να παράγει
μοντέλα με σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου