Getty art: Η εφαρμογή μη ορατής τεχνολογίας από το Getty για την προστασία των αντικειμένων του από τους σεισμούς

Η κρυμμένη μηχανική που προστατεύει την τέχνη Getty από τους σεισμούς


Οι mountmakers, οι συντηρητές και οι μηχανικοί συνεργάζονται- εργάζονται για να διαφυλάξουν τα έργα τέχνης, τόσο διακριτικά, που δεν μπορούμε να παρατηρήσουμε την τόσο  σκληρή δουλειά τους!


Corpus Christi (mount detail), about 1490-1500, Veit Stoss. Wood (probably pear wood), 13 9/16 × 13 × 2 9/16 in. Getty Museum

Αν έχετε δει ποτέ ένα βάζο ή ένα πλαίσιο εικόνας να θρυμματίζεται μετά από ένα τυχαίο χτύπημα, μπορείτε να φανταστείτε πόσο καταστροφικός θα μπορούσε να είναι ένας σεισμός σε ένα μουσείο τέχνης.
Τόσο το Getty Center όσο και το Getty Villa απέχουν μόλις λίγα μίλια από τις γραμμές ρήγματος της  Santa Monica, Sylmar, Inglewood and Hollywood   και μόλις 40 μίλια από το ρήγμα του San Andreas.
Τα μέλη του προσωπικού μας έχουν γίνει ειδικοί στον τομέα της  αντισεισμικής ασφάλειας  των μουσείων. Έχουν συνεργαστεί με πολιτιστικά ιδρύματα  από χώρες όπως η Ελλάδα και η Ιταλία για να βοηθήσουν στην προστασία της τέχνης σε σεισμογενείς  ζώνες.
 Άλλες διεθνείς προσπάθειες περιλαμβάνουν το δεκαετές πρόγραμμα διατήρησης του Getty Conservation Institute's   για να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των χωμάτινων κτιρίων στο Περού. 
Εδώ στο σπίτι μας, συνεχίζουμε να βελτιώνουμε τις δικές μας τεχνικές σεισμικής ασφάλειας. Για παράδειγμα, μετά τον σεισμό του Northridge του 1994 που έπληξε το Getty Center ενώ ήταν υπό κατασκευή, οι μηχανικοί του Getty ανέπτυξαν γρήγορα βελτιώσεις που επηρέασαν τους οικοδομικούς κανονισμούς και τις πρακτικές εφαρμογής- επιθεώρησης σε ολόκληρο τον κλάδο.
Πέρα από το κέλυφος  δείτε πώς  κρατάμε και τα αντικείμενα ασφαλή όταν η γη αρχίζει να κινείται.

Κρυφή σεισμική μετασκευή

Η σεισμική μετασκευή είναι μια διαδικασία που αναγνωρίζει τα πιθανά τρωτά σημεία ενός κτιρίου κατά τη διάρκεια ενός σεισμού και τα ενισχύει. Οι μηχανικοί παρέχουν στο προσωπικό του Μουσείου και της Vilas λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη γεωλογική σύνθεση της γύρω περιοχής και πώς μπορεί να συμπεριφέρεται κάθε κτίριο κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Αυτές οι πληροφορίες βοηθούν στην καθοδήγηση του τρόπου ασφάλειας και των αντικειμένων.
Για παράδειγμα, οι στοές της βίλας είναι ασφαλισμένες με ένα πλέγμα από χαλύβδινες δοκούς κρυμμένες πίσω από το γυψοσανίδα και κάτω από τα δάπεδα terrazzo. Μεγάλα αντικείμενα, όπως το Statue of a Victorious Youth , ασφαλίζονται απευθείας στο δίκτυο για να παραμείνουν ακίνητοι κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
"Αν κοιτάξετε προσεκτικά τα όμορφα πέτρινα και terrazzo δάπεδα στη βίλα, θα δείτε ότι έχουν γραμμές πλέγματος και κάθε τόσο υπάρχουν σημεία αγκύρωσης όπου μπορούμε να ασφαλίσουμε γλυπτά και βάθρα", δήλωσε η Susanne Gänsicke, ανώτερη συντηρήτρια συντήρησης αρχαιοτήτων στη Vila Getty.


Το σύστημα αγκύρωσης τοίχων, που βρίσκεται μέσα στους τοίχους στη βίλα Getty, διαθέτει ένα πλέγμα από δοκούς  και σημεία αγκύρωσης για έργα τέχνης.


Προσεκτική τοποθέτηση


Η τεχνική τοποθέτησης του αντικειμένου που εφαρμόζεται είναι τέτοια ώστε να δίνει την καλύτερη θέαση του  από το κοινό, αλλά και να είναι ασφαλές.
Οι μηχανικοί του Getty ελέγχουν  κάθε αντικείμενο στη βάση (βάθρο, ράφι, βιτρίνα) που είναι τοποθετημένο και αξιολογούν τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αντιδράσει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού. Οι μετρήσεις και οι μαθηματικοί υπολογισμοί βοηθούν στον προσδιορισμό του κέντρου βάρους του αντικειμένου, της κατανομής μάζας,  του τύπου και της δύναμης κίνησης που θα μπορούσε να το ανατρέψει.

Μηχανισμοί μέσα στις βάσεις



Βάζο, 1889, Ζαν-Ντεσιρέ Ρίνκελ ντ' Ίλζαχ. Μπρούντζος και χαλκός. Μουσείο Γκέτι


Οι υπάλληλοι του Getty εγκαθιστούν μια σεισμική βάση μέσα στη βάση του χάλκινου βάζου από τον Jean-Désiré Ringel d'Illzach.



Μια ματιά στη βάση του χάλκινου βάζου.


Οι βάσεις έχουν σχεδιαστεί για να είναι σχεδόν αόρατες στο μάτι ενός επισκέπτη. Συνήθως συνδέονται με την πλευρά του αντικειμένου που δεν είναι ορατό στη συλλογή και προσαρμόζονται απόλυτα με τις καμπύλες και το χρώμα του έργου τέχνης.


"Θεωρούμε ότι η πιο επιτυχημένη δουλειά μας είναι όταν κανείς δεν γνωρίζει  ότι έχουμε κάνει αυτές τις παρεμβάσεις", δήλωσε ο BJ Farrar, ανώτερος κατασκευαστής διακοσμητικών τεχνών στο Μουσείο Γκέτι. "Έτσι, παίρνουμε μια ολιστική προσέγγιση - δεν εξετάζουμε μόνο το έργο τέχνης, αλλά και πώς πρόκειται να προβληθεί και τα έπιπλα - βάσεις που πρόκειται να προβάλλουν το έργο τέχνης, οπότε φροντίζουμε ώστε όλα να λειτουργούν ως σύστημα".

Εύθραυστα και μερικές φορές μεγάλα αντικείμενα όπως μαρμάρινα γλυπτά σε πραγματικό μέγεθος  (όπως το Άγαλμα του Ηρακλή) μπορούν να είναι ασφαλή  στο πάνω μέρος ενός ειδικού τύπου βάθρο επίδειξης που ενσωματώνει ένα σύστημα απομόνωσης βάσης. Το σύστημα απομόνωσης του Getty, που αναπτύχθηκε και τελειοποιήθηκε τα τελευταία 30 χρόνια, αποτελείται από ένα δομικό πλαίσιο χάλυβα, μια σειρά κυλίνδρων και ελατηρίων που έχουν σχεδιαστεί για να διαχέουν τις απότομες και επικίνδυνες κινήσεις που θα μπορούσαν να ανατρέψουν ένα ανεκτίμητο άγαλμα, όπως φαίνεται και στο παραπάνω video.
Οι mountmakers, οι συντηρητές και οι μηχανικοί συνεργάζονται για να εξασφαλίσουν έργα τέχνης τόσο διακριτικά, που μπορεί να μην παρατηρήσετε ποτέ τη σκληρή δουλειά τους! Αλλά χάρη στη φροντίδα τους, την επόμενη φορά που ένας σεισμός θα χτυπήσει την περιοχή του Λος Άντζελες, κάθε έργο τέχνης θα έχει ένα επίπεδο προστασίας για να ελαχιστοποιήσει τυχόν φθορές ή καταστροφή του. 



Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!