ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ:Αυλαία με «Ιεροτελεστία»

Με Στραβίνσκι, Μπετόβεν, Προκόφιεφ και τη συμμετοχή του Δημήτρη Σγούρου, η ΚΟΑ ολοκληρώνει αύριο τον κύκλο «Θυσία», στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ολοκληρώνει τον κύκλο «Θυσία», αύριο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του καλλιτεχνικού της διευθυντή Βασίλη Χριστόπουλου





Με τους συγκλονιστικούς ήχους της «Ιεροτελεστίας της άνοιξης» του Ιγκόρ Στραβίνσκι θα ολοκληρώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τον κύκλο «Θυσία», αύριο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του καλλιτεχνικού της διευθυντή Βασίλη Χριστόπουλου.

Στην τελευταία τακτική συναυλία της Ορχήστρας για την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο θα ακουστούν επίσης η εισαγωγή «Κοριολανός» του Μπετόβεν και το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Σεργκέι Προκόφιεφ. Μαγευτικό για τον ακροατή, αλλά εξαιρετικά απαιτητικό από τον σολίστ, το κοντσέρτο του Προκόφιεφ παρέχει μία από τις γοητευτικότερες αφορμές για μία ακόμα σύμπραξη του κορυφαίου Ελληνα πιανίστα Δημήτρη Σγούρου με την Κ.Ο.Α.

Το Τρίτο Κοντσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα του Προκόφιεφ γράφτηκε το καλοκαίρι του 1921, στη Βρετάνη. Οι απόκρημνες, παραθαλάσσιες περιοχές της βορειοδυτικής Γαλλίας αποτελούσαν πόλο έλξης για πολλούς καλλιτέχνες της εποχής, που εμπνέονταν από την άγρια ομορφιά του τοπίου. Το ίδιο συνέβη και με τον Προκόφιεφ, που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος εκείνου του καλοκαιριού συνθέτοντας και, στον ελεύθερο χρόνο του, κάνοντας παρέα με όσους Ρώσους καλλιτέχνες είχαν μεταναστεύσει εκεί.

Η ερμηνεία του έργου Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα έχει χαρίσει στον Δ. Σγούρο τα εύσημα της διεθνούς κριτικής

Το όνομα «Κοριολανός» παραπέμπει στο προσωνύμιο του Ρωμαίου στρατηγού Γάκιου Μάρκιου, που κατά τον Πλούταρχο έζησε τον 5ο αι. π.Χ. Η τραγική ιστορία του Κοριολανού, που υπήρξε θύμα της ζηλοφθονίας των Συγκλητικών, ενέπνευσε το 1606 το ομώνυμο αριστούργημα του Σαίξπηρ. 200 χρόνια αργότερα τη δική του εκδοχή έδωσε και ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.

«Φαντάστηκα μία επιβλητική τελετή: Σοφοί γέροντες καθισμένοι σε κύκλο παρακολουθούσαν μία νεαρή κοπέλα να χορεύει μέχρι θανάτου. Τη θυσίαζαν για να εξευμενίσουν τον θεό της άνοιξης», εξηγούσε ο Ιγκόρ Στραβίνσκι (1882-1971), όταν ακόμα βρισκόταν στη διαδικασία δημιουργίας του τρίτου κατά σειρά μπαλέτου που συνέθεσε για τα θρυλικά Ρωσικά Μπαλέτα του ιμπρεσάριου Σεργκέι Ντιάγκιλεφ.

Κι όμως, το μπαλέτο που συγκαταλέγεται στα δημοφιλέστερα αριστουργήματα της δυτικής μουσικής, είχε κάνει μία κάθε άλλο από επιτυχή πρεμιέρα στις 29 Μαΐου 1912, στο Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων στο Παρίσι, σε χορογραφία του Βάτσλαβ Νιζίνσκι. Η υποδοχή του κοινού κατέληξε σ΄έναν παροξυσμό οργής και η βραδιά αποτέλεσε ίσως το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην ιστορία της μουσικής.


Η ερμηνεία του έργου Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα έχει χαρίσει στον Σγούρο τα εύσημα της διεθνούς κριτικής. Πρόσφατα, μετά τη συναυλία του στο Κίεβο, οι κριτικοί έγραψαν: «Το να αποκαλείται ο Δημήτρης Σγούρος άξιος κληρονόμος της χρυσής εποχής του πιάνου, είναι ανεπαρκές για το μεγαλείο του ταλέντου αυτού του πιανίστα. Στην ερμηνεία του, η μαγεία συνυπάρχει με το φιλοσοφικό βάθος, όπως η ευαισθησία, η ιδιαίτερη μουσική διαίσθηση και ο αυθορμητισμός συνυπάρχουν με την εξαιρετική σαφήνεια! Ο ρυθμός των γρήγορων μερών του κοντσέρτου θύμισε την ασυγκράτητη ερμηνεία του ίδιου του Προκόφιεφ και προκάλεσε την εντύπωση ότι ο Σγούρος ξεπερνάει τις ανθρώπινες δυνατότητες τέχνης του πιάνου!».
ΠΗΓΗ:ΕΘΝΟΣ.GR

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!