Φωτογραφία: Paul Graham, Στιγμές στο χρόνο

«Η φωτογραφία που σέβομαι περισσότερο είναι αυτή που έχει έναν αέρα  ανυπαρξία», λέει ο Βρετανός φωτογράφος Paul Graham (γεν. 1956). Το 1981, ολοκλήρωσε το A1: The Great North Road - ακολουθούσε μια διαδρομή που διασχίζει όλη την Αγγλία. Ήταν το πρώτο του αναγνωρισμένο έργο, και μετέτρεψε τις καθημερινές στιγμές σε σημαντικές συνθέσεις. Σήμερα, ο καλλιτέχνης ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Η πόλη αποτελεί αντικείμενο μιας νέας έκθεσης στο Pace Gallery - η οποία μπορεί πλέον να προβληθεί στο διαδίκτυο.
Η έκθεση αναζητά την ιστορία της τέχνης για έμπνευση. Με τίτλο The Seasons, ανταποκρίνεται σε εμβληματικούς πίνακες του 16ου αιώνα από τον Pieter Bruegel (περ. 1525-1569). Οι αναγεννησιακές εικόνες αποτυπώνουν  την αγροτική ζωή στη Βόρεια Ευρώπη όλο το χρόνο. Η σειρά έξι συνθέσεων του Bruegel περιλαμβάνει τους Hunters in the Snow , The Harvesters και The Gloomy Day - μερικούς από τους πιο γνωστούς πίνακες στον κόσμο.
Η σειρά του Graham ξεκίνησε ως απάντηση στην οικονομική κρίση, όταν ο φωτογράφος άρχισε να φωτογραφίζει τα μεγάλα κεντρικά γραφεία των ΗΠΑ στην Park Avenue. Μετά από ένα χρόνο, αναγνώρισε μια σύνδεση μεταξύ των εικόνων του - πλούσια σε κίνηση σε πεζοδρόμια και αυλές - και τα έργα του Bruegel. Λήφθηκε με μία μόνο έκθεση με μια φορητή κάμερα, καθένα από τα κομμάτια του Graham καταγράφηκε μόλις το 1 / 1000ο του δευτερολέπτου. Ήταν σύντομα στιγμιότυπα εγκαίρως, όπως και οι αντίστοιχοι του 16ου αιώνα.
Υπάρχουν πάνω από 400 χρόνια απόστασης μεταξύ του Graham και του Bruegel. Παρ 'όλα αυτά, οι εικόνες πυροδοτούν διαλόγους μεταξύ τους. Οι καιρικές συνθήκες αλλάζουν, με νιφάδες χιονιού να χορεύουν μπροστά από τα φώτα νέον της Νέας Υόρκης και τις παγωμένες λίμνες της Φλάνδρας. Όπου οι μετακινούμενοι του 21ου αιώνα διασχίζουν δρόμους μπροστά από πολυώροφα κτίρια, οι αγρότες του 1500 εργάζονται στη γη, χορεύουν, μαγειρεύουν και ξεκουράζονται. Και στις δύο σειρές, η λεπτομέρεια είναι το κλειδί. Φωτεινά ντυμένες φιγούρες ξεχωρίζουν από το πλήθος - συμμετέχουν σε συνομιλίες ή παιρνούν μια ήσυχη στιγμή . Όπως εξηγεί η Pace Gallery: «Η ανθρωπότητα αποκαλύπτεται  μέσα της κίνησης, του περπατήματος, της ομιλίας του φαγητού, της χειρονομίας του γέλιου». Θέτει το ερώτημα: σε τέσσερις αιώνες, πόσο έχουμε αλλάξει;

Η παράσταση παρουσιάζει επίσης Sightless , πορτραίτα που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν. Η συλλογή χρησιμοποιεί τη 42 ης Street, Νέα Υόρκη, ως σκηνικό, και απεικονίζει τα άτομα με τα μάτια τους κλειστά - «είτε από το περπάτημα σε χαμηλά απόγευμα το φως του ήλιου, από μια μουσική trance, ή απλά μια τυχαία αναλαμπή» Αυτά τα έργα δημιουργούν μια αίσθηση έντασης και ευπάθειας: οι θεατές βλέπουν τους ανθρώπους να μην βλέπουν.
Κύρια εικόνα: Paul Graham, AUTUMN (Return of the Herd), Bank of America, 345 Park Avenue, 2017.
1. Paul Graham, EARLY SUMMER (Haymaking), Wells Fargo, 280 Park Avenue, 2018.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!