Brandalism: Η μεγαλύτερη αντι-διαφημιστική καμπάνια στην ιστορία

Brandalism: Η μεγαλύτερη αντι-διαφημιστική καμπάνια στην ιστορία
Brandalism 2014: 40 street artists. 10 cities. 365 ad takeovers.

Το Brandalism είναι μια επανάσταση ενάντια στον εταιρικό έλεγχο του οπτικού μας κόσμου. Το πιο πρόσφατο Brandalism Takeover έγινε την προηγούμενη εβδομάδα, όταν πάνω από 360 αφίσες εταιρικής διαφήμισης αντικαταστάθηκαν με αυθεντικά χειροποίητα έργα από 40 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.
Συνεχίζοντας τις παραδόσεις του guerilla art του 20ού αιώνα και αντλώντας έμπνευση από τα πολιτικά μηνύματα της Agitprop, τον οργανισμό Situationist, και άλλα street art κινήματα, το πρότζεκτ Brandalism είναι, ουσιαστικά, μια κολεκτίβα καλλιτεχνών από όλο τον κόσμο που συνεργάζονται για να προκαλέσουν το κατά πόσον είναι θεμιτή η υπερ-προβολή εμπορικών εικόνων στους δημόσιους χώρους και στην κουλτούρα μας.
Σύμφωνα με το επίσημο site του Brandalism, η ιδέα για το έργο τους έχει ρίζες στη δημοκρατική πεποίθηση ότι ο δρόμος είναι τόπος επικοινωνίας, και ανήκει στους πολίτες και τις κοινότητες που ζουν εκεί. Ο σκοπός του “είναι μια επανάσταση ενάντια στην οπτική επίθεση των media που δημιουργούν έναν ασφυκτικό κλοιό από μηνύματα στους δημόσιους μας χώρους, μέσα από τα οποία γεμίζουν το μυαλό μας με εικόνες που μας κάνουν να νιώθουμε ανασφαλείς, δυστυχισμένους, και μας παροτρύνουν να συνεχίζουμε να ψωνίζουμε.”
Για το τελευταίο τους Brandalism Takeover στα μέσα του Μαϊου, 16 ομάδες πολιτών σε δέκα πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου, αντικατέστησαν εκατοντάδες διαφημίσεις με έργα από καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, τα οποία είχαν δημιουργηθεί ειδικά για αυτή τη δράση. Τα θέματα των εικόνων που αντικατέστησαν τις διαφημίσεις είχαν να κάνουν με την περιβαλλοντολογική ζημιά του υπερκαταναλωτισμού, το χρέος, τα στερεότυπα των δυο φύλων, το δικαίωμα στην πόλη, τον καπιταλισμό, και τη διεισδυτικότητα της ίδιας της διαφήμισης.
Ωστόσο κανένα από τα έργα που χρησιμοποιούνται για τα Brandalism Takeovers δεν έχει την υπογραφή του καλλιτέχνη ή της επίσημης ιστοσελίδας, και αυτό γιατί οι ίδιοι οι καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος δεν θέλουν να γίνει ένα πρότζεκτ αυτό-προώθησης ή προώθησης οποιωνδήποτε ιδιωτικών συμφερόντων.
Λονδίνο, Μπέρμιγχαμ, Μπρίστολ, Μπράιτον, Γλασκόβη, Εδιμβούργο, Λίντς, Μάντσεστερ, Λίβερπουλ, και Οξφόρδη ήταν οι πόλεις που άλλαξαν, έστω και για λίγο, το “εμπορικό τους ύφος” με το τελευταίο Brandalism. Αλλά οι άνθρωποι που το ξεκίνησαν θέλουν να δουν κι άλλες πόλεις να ακολουθούν τα βήματα τους, και για να διευκολύνουν τους εκκολαπτόμενους “brandaliστες” όλου του κόσμου, έχουν ανεβάσει στο επίσημο site τους οδηγίες για το άνοιγμα των χώρων με τις αφίσες, καθώς και τρόπους επικοινωνίας με την ίδια την ομάδα.
PATHFNDER

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!