Τα μουσεία δημιουργούν κοινωνική αξία στοχεύοντας και στην ευεξία των ανθρώπων των κοινοτήτων, χρησιμοποιώντας εργαλεία αξιολόγησης

(φωτογραφία από την Διεθνή Ημέρα Μουσείων)

 του γιώργου ξηρού

 Οι πολιτιστικοί οργανισμοί δημιουργούν διάφορες δράσεις προκειμένου να πετύχουν την αποστολή/ες τους .Οι δράσεις αυτές αποτελούνται από στάδια όπου καταλυτικός παράγοντας είναι ο καθορισμός του επιθυμητού αποτελέσματος.




 ΘΕΜΑ/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ                 ΠΟΡΟΙ              ΟΡΓΑΝΩΣΗ                  ΕΛΕΓΧΟΣ/ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ/ feedback/  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ


Τα Μουσεία στις δράσεις που δημιουργούν χρησιμοποιούν τις συλλογές τους έχοντας ως στόχο  να κτίσουν κοινωνικές αξίες  με τις κοινότητές.

Το μουσείο είναι ένας χώρος αλληλεπίδρασης με άτομα και αντικείμενα. Είναι ένα ατομικό ταξίδι , αλλά και συλλογικό.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΞΙΑ Ή ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΕΣΜΕΥΣΗΣ:

Τα μουσεία δημιουργούν θετικές αλλαγές και  καλλιεργούν πλούσιες και ουσιαστικές σχέσεις μεταξύ προσωπικού, εθελοντών και συμμετεχόντων ενισχύοντας την ζωή όλων των εμπλεκομένων.

Κατά την δημιουργία μιας δράσεις, εφόσον είμαστε ξεκάθαροι με το επιθυμητό αποτέλεσμα που στοχεύουμε, μπορούμε να αρχίσουμε την εφαρμογή μέτρησης του κοινωνικού αντίκτυπου που θα  έχει αυτή. Για τον σκοπό αυτό οι οργανισμοί χρησιμοποιούν μοντέλα μέτρησης.

 Ένα μοντέλο μέτρησης πρέπει να είναι σύντομο ορίζοντας το έργο μας στο ανώτερο επίπεδο των δραστηριοτήτων μας  και των σκοπών μας : το μοντέλο πρέπει να βοηθά τα άτομα που εμπλέκονται στο έργο :

-Να έχουν μία επισκόπηση των αποτελεσμάτων των στόχων τους.

-Να ελέγχουν εάν οι πόροι αντιστοιχούν στις  δραστηριότητες για να επιτευχτεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

-Να ορίζουν τους  σκοπούς και τους στόχους στο πλαίσιο : τα βραχυπρόθεσμα  αποτελέσματα πρέπει να είναι εμφανή κατά την διάρκεια ζωής του έργου-δράσης, τα μεσοπρόθεσμα αποτελέσματα να είναι μετρήσιμα κατά την αξιολόγηση και τα μακροπρόθεσμα μπορεί να είναι λιγότερο  εμφανίσιμα κατά την διάρκεια του έργου, αλλά πρέπει να εντοπίζουν υποθέσεις για το ποια θα είναι, να παρακολουθούν τυχόν αλλαγές  και να  αναπροσαρμόζουν το έργο, ενημερώνοντας το μοντέλο.

Κοινωνικό αντίκτυπο μιας δράσης

ΘΕΤΙΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΤΟΜΕΙΣ ΑΛΛΑΓΗΣ :

·   Δημιουργία καλύτερων χώρων για να ζήσουν ή να εργαστούν

·   Βελτίωση της υγείας και της ευεξίας

·   Εμπνευσμένη εμπλοκή, συζήτηση και προβληματισμός

 Αυτές οι κατηγορίες μπορεί να είναι χρήσιμες για τον προσδιορισμό του είδους του κοινωνικού επηρεασμού που μπορεί να έχει μία μουσειακή δράση.

Η εργασία του έργου θα πρέπει να εντάσσεται στην οργανωτική στρατηγική και συνεπώς να συμβάλλει στην επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων.

Ο επιθυμητός κοινωνικός αντίκτυπος μπορεί να οριστεί σε οργανωτικό επίπεδο στην αποστολή , τις αξίες και το όραμα ενός συγκεκριμένου μουσείου ή στη Θεωρία της Αλλαγής . Η αποστολή κάθε Μουσείου βρίσκεται στην κορυφή. Για παράδειγμα, Tyne and Wear Archives and Museums καθορίζει την αποστολή του ως: «να βοηθήσει τους ανθρώπους να προσδιορίσουν τη θέση τους στον κόσμο και να καθορίσουν τις ταυτότητές τους, ενισχύοντας έτσι τον αυτοσεβασμό και τον σεβασμό τους για τους άλλους» 

Το μέτρο του κοινωνικού αντίκτυπου θα πρέπει να είναι μια συνεχής εργασία προκειμένου να παρακολουθείται το έργο και να πραγματοποιεί αλλαγές, εάν είναι απαραίτητο.

Κατά τη διάρκεια της φάσης σχεδιασμού, η συλλογή δεδομένων μπορεί να επιτρέψει τον καθορισμό αποτελεσματικών αποτελεσμάτων, την πρόβλεψη των μη επιθυμητών αποτελεσμάτων  και τη δημιουργία ενός βασικού συνόλου δεδομένων. Καθ 'όλη τη διάρκεια του έργου, ο κοινωνικός αντίκτυπος πρέπει να μετράται σε διάφορα στάδια είτε με ποσοτικά δεδομένα, ποιοτικά δεδομένα είτε με συνδυασμό των δύο. Αυτά τα δεδομένα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση και την επανεκτίμηση των αποτελεσμάτων και την πραγματοποίηση προσαρμογών, εάν είναι απαραίτητο.

Τα αποτελέσματα είναι η ραχοκοκαλιά της εργασίας καθώς καθορίζουν τις θετικές δράσεις  ή βελτιώσεις   που έχουν σχεδιαστεί να επιτευχθούν.

Αυτά τα αποτελέσματα έχουν ορισθεί τι θα μετράνε και πότε σχετικά με την κοινωνική αξία της εργασίας –δράσης.

Χρήση εργαλείων για την πραγματοποίηση  έρευνας:

Τα εργαλεία ποσοτικής αξιολόγησης μπορούν να περιλαμβάνουν: Κλειστές ερωτήσεις, προσωπικά δεδομένα (ηλικία, επάγγελμά κ.λπ.), δηλώσεις εύρους (συναισθήματα, επιθυμίες κ.λπ.)  και οπτικά βοηθήματα.

 

Οπτικά βοηθήματα 

Τα οπτικά βοηθήματα όπως τα *blob tree είναι ένας δημιουργικός τρόπος συλλογής δεδομένων σχετικά με τα συναισθήματα ενός συμμετέχοντα για ένα έργο. Αυτό μπορεί να μετρηθεί σε διαφορετικά στάδια ενός έργου για να αντικατοπτρίζει την ατομική αλλαγή της συμπεριφοράς. 

Θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και τα ηθικά ζητήματα.

Ποιοτική αξιολόγηση : συνεντεύξεις με  ή όχι ερωτηματολόγια.

Παρατήρηση πεδίου ( φόρμα που συμπληρώνεται από τον παρατηρητή), μαρτυρίες από τους συμμετέχοντες (κυρίως στο τέλος της δράσης για να έχει αποκτηθεί σχέση  εμπιστοσύνης, οι μαρτυρίες μπορούν να ληφθούν και ψηφιακά εφαρμογή κοινωνικών μέσων, Indeemo   https://indeemo.com/ ).


*Τι είναι οι σταγόνες; Μια Φιλοσοφία



Τα Blobs είναι απλά. Αντιμετωπίζουν βαθιά ζητήματα χρησιμοποιώντας τις κύριες γλώσσες που μαθαίνουμε από την παιδική ηλικία - συναισθήματα και γλώσσα του σώματος. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο χρησιμοποιούνται με παιδιά από 4 ετών, μέχρι τους ηλικιωμένους.

Τα Blobs δεν είναι ούτε αρσενικά ούτε θηλυκά, μικρά ή παλιά, ευρωπαϊκά ή αφρικανικά, αρχαία ή μοντέρνα. Είναι εκτός πολιτισμού.

Οι σταγόνες είναι οι καλύτεροι από εμάς και οι χειρότεροι από εμάς. Δεν μας λένε τι πρέπει να κάνουμε ή τι δεν πρέπει να κάνουμε ... μας δείχνουν απλώς πώς αισθάνονται μια ποικιλία ανθρώπων.

Χωρίς λόγια, τα Blobs μπορούν να ερμηνευτούν με εκατό διαφορετικούς τρόπους. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος για το Blobs, το οποίο είναι πολύ σημαντικό. Ένας ηγέτης που τους χρησιμοποιεί με «έναν τρόπο ανάγνωσής τους μόνο» θα διαπιστώσει ότι η υπόλοιπη ομάδα τους απογοητεύεται πολύ στις συζητήσεις.

Κάθε εικόνα είναι ένα μέσο για μια συνομιλία, παρά ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί ή ένα μήνυμα που πρέπει να συμφωνηθεί. Εάν τα άτομα με τα οποία εργάζεστε διαβάζετε τους χαρακτήρες με εντελώς αντίθετους τρόπους, αυτό είναι εντάξει. Όλοι βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια μας. Επιτρέποντας σε άλλους να μοιράζονται τα συναισθήματά τους, τα μέλη της ομάδας κατανοούν και εκτιμούν το ένα το άλλο.

Βασική, front-end και διαμορφωτική αξιολόγηση

Όπως παραπάνω αναφέραμε υπάρχουν διάφοροι τύποι μέτρησης και αξιολόγησης που πρέπει να πραγματοποιηθούν νωρίς σε έναν κύκλο ζωής ενός έργου. 

Ο καθορισμός μιας βάσης είναι ένα ουσιαστικό σημείο εκκίνησης για κάθε τύπο αξιολόγησης για την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης. Για να εκτιμήσετε εάν μια συγκεκριμένη πορεία δράσης έχει αυξήσει τα αριθμητικά στοιχεία των επισκεπτών, για παράδειγμα, πρέπει να μετρήσετε τα στοιχεία των επισκεπτών πριν από την εκτέλεση της εργασίας ή πράγματι τι δουλειά θα κάνετε για να επιτύχετε αυτό το αποτέλεσμα. 

Με κοινωνικό αντίκτυπο ο κύριος είναι ο ίδιος, αν και τα δεδομένα μπορεί να είναι πιο δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν, τα εργαλεία και οι τεχνικές που χρησιμοποιούμε θα πρέπει να είναι τα ίδια με αυτά που ορίζονται στην ενότητα 5.

Η προσέγγιση Time Capsule που αναπτύχθηκε από το έργο Happy Museum είναι ένας καλός συνεργατικός τρόπος για τη δημιουργία μιας βάσης. Η διαδικασία μπορεί στη συνέχεια να επαναληφθεί στο τέλος του έργου για την παραγωγή συγκρίσιμων δεδομένων.  

Πριν ξεκινήσει ένα έργο ή κατά τη διάρκεια του σταδίου σχεδιασμού, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί αξιολόγηση front-end με το κοινό-στόχο και τους ενδιαφερόμενους. Αυτό μπορεί να καθορίσει τα τρέχοντα επίπεδα γνώσης ή συναισθήματος σε μια συγκεκριμένη περιοχή, αλλά επίσης εμπλέκει το κοινό στη διαδικασία από την αρχή, αυξάνοντας τη συμμετοχική του φύση. Η εκ των προτέρων αξιολόγηση αφορά συνήθως τον προσδιορισμό των αναγκών και οι ποιοτικές μετρήσεις είναι συχνά οι καλύτερες για τη λήψη αυτών των πληροφοριών.  

Μουσεία Σέφιλντ χρησιμοποιείται μια καινοτόμο προσέγγιση σε αυτό το στάδιο της Esmée Fairbairn Συλλογές Ταμείο τους διαμαρτυρία και ακτιβισμός του έργου . Έδωσαν ένα από τα ci τους ty χώρους κέντρο έκθεσης πάνω σε διαμαρτυρία Lab, μια έκθεση με μικρή τυπική περιεχόμενο, αλλά αντ 'αυτού χώρου για το κοινό για την εισαγωγή στο σχέδιο έργου μέσω γκράφιτι στους τοίχους και τα αυτοκόλλητα απαντώντας σε αναπάντητα ερωτήματα , όπως:
το s «τι προκαλεί το θέμα σας ; " Θ έχει τους έδωσε τη δυνατότητα να αξιολογήσει τα κενά στην t συλλογή κληρονόμος σε σχέση με διαμαρτυρίας και ακτιβισμού.

Η διαμορφωτική αξιολόγηση πρέπει επίσης να γίνει νωρίς σε ένα χρονοδιάγραμμα του έργου, αλλά σε αντίθεση με την εκ των προτέρων αξιολόγηση, έχει σχεδιαστεί για να σας επιτρέπει να μάθετε τις καλύτερες μεθόδους για την επίτευξη των αποτελεσμάτων σας το συντομότερο δυνατό.  

Σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε ότι το έργο βρίσκεται σε καλό δρόμο και να προσαρμόσετε τα αποτελέσματα και τα αποτελέσματα εάν είναι απαραίτητο. Στην κοινωνικά δεσμευμένη πρακτική επιτρέπει στους συμμετέχοντες να συμμετέχουν σε βαθύτερο επίπεδο στην καθοδήγηση του έργου. 

Τα Μουσεία του Ντέρμπι χρησιμοποιούν ένα Project Lab μια λαθραία εργασία, όπως το έργο Esmeé Fairbairn Collections Fund World Cultures. Αυτή η διαφήμιση απευθύνεται στις αρχές του ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού και περιλαμβάνει το άνοιγμα χώρων γκαλερί προκειμένου να αποκτήσει δημόσια εικόνα και να δοκιμάσει προσεγγίσεις σε στοιχεία όπως η ερμηνεία αντικειμένων και η προβολή. 

  Συνοπτική αξιολόγηση

Η αθροιστική αξιολόγηση πραγματοποιείται συνήθως προς το τέλος ενός κύκλου έργου και ελέγχει εάν τα αποτελέσματα έχουν επιτευχθεί. Αυτό μπορεί να είναι όπου οι δείκτες εξόδου ελέγχονται και συγκρίνονται με τα βασικά ή front-end μέτρα και επομένως οι ίδιες τεχνικές που χρησιμοποιούνται σε αυτό το στάδιο επαναλαμβάνονται συνήθως. 

Με τα αποτελέσματα θα ορισθεί ένα πλαίσιο αξιολόγησης :

ΕΠΙΘΥΜΗΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ                                                              ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Πολλοί οργανισμοί διαπιστώνουν την κοινωνική τους προσφορά στοχεύοντας  στην ευεξία των εμπλεκομένων ατόμων στις δράσεις τους(εργαζομένων, εθελοντών, φίλων, κοινού, κατοίκων).  

Θετική ομπρέλα ευεξίας, μέτρα ευεξίας μουσείου UCL

Εργαλεία μέτρησης:

Υπάρχει μια ποικιλία εργαλείων που έχουν ήδη αναπτυχθεί και είναι διαθέσιμα για χρήση.   Το University College London (UCL) έχει σχεδιάσει και αναπτύξει μια εργαλειοθήκη για τη μέτρηση της ευεξίας που έχει χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά στο Pontypridd Museum για την αξιολόγηση της κοινωνικής αξίας του εθελοντισμού. 

«Ζήτησα από τους εθελοντές να βαθμολογήσουν κάθε συναίσθημα στην ομπρέλα [ευεξίας] όταν ξεκίνησαν τη συνεδρία τους το πρωί και μετά να σημειώσουν ο καθένας ξανά στο τέλος της ημέρας. Για να το διατηρήσω διακριτικό, τους ζητώ απλώς να τα ολοκληρώνουν μία φορά κάθε δύο μήνες. Διατηρείται ανώνυμο με την επιλογή να γράφετε επιπλέον σχόλια στο πίσω μέρος . " λέει η Morwenna Lewis, επιμελήτρια του Μουσείου Amgueddfa Pontypridd.

Το έργο Happy Museum έχει δημιουργήσει έναν αριθμό πόρων και οδηγών που είναι χρήσιμοι κατά την ανάπτυξη μιας προσέγγισης στην αξιολόγηση. Έχουν αναπτύξει μια σειρά εργαλείων και τεχνικών για τη μέτρηση της ευεξίας, όπως το Happy Tracker, το οποίο ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να δείξουν την ευεξία τους ανυψώνοντας τα χέρια τους, όσο υψηλότερο είναι το πιο θετικό που αισθάνονται.

 Μία μέθοδος μέτρησης για τις κοινωνικές επιπτώσεις  


 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!