ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η πολιτική πολιτιστικής κεφαλαιοποίησης αποσκοπεί να προσδιορίσει την πολιτιστική αξία που παράγεται από έναν  πολιτιστικό οργανισμό  ώστε να πετύχουμε την αποτελεσματικότερη «εκμετάλλευση»  αυτής της πολιτιστικής αξίας[1] .

Ο πολιτιστικός οργανισμός που δεν δημιουργεί πολιτιστικές δράσεις δεν αποτελεί πολιτιστικό κεφάλαιο και δεν έχει πολιτιστική αξία. Αντίθετα οι οργανισμοί που δημιουργούν δράσεις παράγουν αξία που έχουν κοινωνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές  και πολιτιστικές επιπτώσεις.

Η παραγόμενη πολιτιστική αξία επηρεάζει την βιώσιμη ανάπτυξη τόσο του πολιτιστικού οργανισμού όσο και αυτών που βρίσκονται σε άμεση ή έμμεση σύνδεση με αυτόν, π.χ. τοπική κοινωνία, σύλλογοι, συνεργαζόμενες εταιρίες, εξωτερικοί συνεργάτες, κοινό πολιτιστικής κατανάλωσης, καλλιτέχνες, αγορά τέχνης, κ.λπ[2].

Ο πολιτισμός που παράγεται θεωρείται ήπια και δυναμική δύναμη και αποτελεί προστιθέμενη αξία για την τοπική και υπερτοπική κοινότητα.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ

                       ΕΙΚΟΝΑ : Γ.  Ξηρός

Για να υπολογίσουμε την πολιτιστική αξία ενός πολιτιστικού οργανισμού, πρέπει να υπολογίσουμε τις [άμεσες, έμμεσες, επαγωγικές (πολλαπλασιαστές)], κοινωνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές επιπτώσεις ( μεταξύ τους και σύμφωνα με την εικόνα είναι σε αλληλεξάρτηση), που δημιουργεί σε συγκεκριμένο χρόνο.

Cv=(s+e+c+ec)y

 

Cv   πολιτιστική αξία

s   κοινωνική επίπτωση

e   οικονομική επίπτωση

c   πολιτιστική επίπτωση.

ec  περιβαλλοντική επίπτωση

y   χρόνος



[1] Πολιτιστική κεφαλαιοποίηση, δάνειο από την οικονομία,  Κεφαλαιοποίηση της Αγοράς (βλ. Ν. Σγουρινάκης. (2016).Μέθοδοι εκτίμησης αξίας της επιχείρησης, Αθήνα, Νομική Βιβλιοθήκη.

[2] Γ. Ξηρός. (2017). Η Εξωστρέφεια των μουσείων βασική προϋπόθεση για την βιωσιμότητά τους αλλά  της κοινωνικής προόδου. Περίπτωση, Νομισματικό Μουσείο Αθηνών, Αθήνα, ΕΑΠ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!