Athens Photo Festival 2016: Καταγράφει τις αντιθέσεις του σύγχρονου κόσμου
Σε σύνολο 85 καλλιτέχνες από 39 χώρες, σημαντικοί διεθνείς προσκεκλημένοι και ένα ευρύ φάσμα δράσεων και παράλληλων εκδηλώσεων, τοποθετούν την Αθήνα στο επίκεντρο της διεθνούς φωτογραφικής σκηνής.
Τo Athens Photo Festival αποτελεί το κορυφαίο φεστιβάλ φωτογραφίας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και ένα από τα πέντε παλαιότερα στον κόσμο αφιερωμένα στην τέχνη της φωτογραφίας.
Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει εκθέσεις φωτογραφίας με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και επιμελητών από διαφορετικές χώρες καθώς και ένα σύνολο δράσεων -portfolio reviews, προβολές, εκπαιδευτικά εργαστήρια, ομιλίες, μαραθώνιο φωτογραφίας και παράλληλες δραστηριότητες- που ενθαρρύνουν το διάλογο και την ενεργό συμμετοχή.
Με σημείο εκκίνησης το Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς), οι εκθέσεις του φεστιβάλ θα επεκταθούν και σε άλλους χώρους του ευρύτερου αστικού κέντρου της Αθήνας, διασταυρώνοντας φωτογραφικά έργα, βίντεο, αρχειακό υλικό και φωτογραφικά βιβλία.
Γιάννης Ζινδριλής
Η Κεντρική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη
Το Athens Photo Festival 2016, με τίτλο [Mis/Dis]Placed, παρουσιάζει το κεντρικό του πρότζεκτ απο την Πέμπτη 9 Ιουνίου στο Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο Πειραιώς).
To κεντρικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ αρθρώνεται μέσα από αυτοτελείς ενότητες και διασταυρώνει περισσότερα από 700 φωτογραφικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, οπτικοακουστικό υλικό, φωτογραφικές εκδόσεις και κείμενα, ενισχύοντας τόσο τον καλλιτεχνικό όσο και τον κοινωνικοπολιτικό διάλογο.
Η θεματική της φετινής διοργάνωσης, υπό τον γενικό τίτλο [Mis/Dis]Placed, προτείνει μια περιήγηση σε οπτικές μορφοποιήσεις και αφηγήσεις που ερμηνεύουν, αναπαριστούν και τεκμηριώνουν τις θέσεις και τις αντιθέσεις του σύγχρονου κόσμου, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα από κοινωνικά, πολιτικά, υπαρξιακά και πολιτισμικά φορτισμένες καταστάσεις.
Το φετινό Athens Photo Festival διαρθρώνεται στις εξής 7 ενότητες.
Extreme Antithesis σε επιμέλεια Νατάσσας Μαρκίδου. Εδω επτά φωτογράφοι διακρίνονται για την προσήλωσή τους σε τόπους όπου κυριαρχούν ακραίες αντιθέσεις και ετερόκλητες παραθέσεις αρχιτεκτονημάτων, ανθρώπων και αντικειμένων. Τα έργα τους διέπονται από σαφή πρόθεση προβολής της πολυπλοκότητας, της αποξενωτικής αύρας, του εφήμερου χαρακτήρα και του ελλείμματος φωτογένειας των τόπων αυτών.
Life Tracks σε επιμέλεια Δημοσθένη Αγραφιώτη
Μια ωδή στη διαφορετικότητα και τον τρόπο που οι ανθρώπινες διαδρομές, ανεξαρτήτως αφετηρίας, διασταυρώνονται, συνεχίζουν παράλληλες, απομακρύνονται και συγκλίνουν επηρεάζοντας η μία την άλλη, αποτυπώνεται στις φωτογραφίες οκτώ δημιουργών με διαφορετική προέλευση και ξεχωριστή οπτική.
Έλενα Κολλάτου και Λεωνίδας Τούμπανος
Metaphors, Επιμέλεια: Κωστής Αντωνιάδης
Οκτώ φωτογράφοι μας καλούν να δούμε πίσω από την απεικόνιση, να βρούμε ένα διαφορετικό νόημα, μια φράση που πιθανώς θα μας εξηγήσει τον κόσμο ή την ίδια τη ζωή. Αλλόκοτα πρόσωπα, μάσκες και τελετουργίες.
Refugee Routes
Στη συγκεκριμένη ενότητα καταγράφονται οι εμπειρίες των υποσαχάρειων προσφύγων στον καταυλισμό Choucha και στις μετακινήσεις του, οι «διευκολυντές μετανάστευσης» στη Σμύρνη και η παραοικονομία εις βάρος τους, η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, η άφιξη και οι διαδρομές μέχρι τα σύνορα, η παραμονή στην Κω και στην Ειδομένη
Unstable Fields
Tα «ασταθή πεδία» αναφέρονται στην ιδέα της ρευστότητας και των συνεχών ανακατατάξεων σε μια περιοχή ή σε μια κατάσταση. Τα αισθήματα της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που επηρεάζουν όπως ποτέ άλλοτε την κοινωνία και την ατομική ζωή από κάθε άποψη, εικονοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους από τους φωτογράφους που συμμετέχουν.
Zones of error and decay , επιμέλεια: Θανάσης Μουτσόπουλος |
Από τα τροπικά δάση του Κονγκό μέχρι τους ουρανοξύστες της Σαγκάης και από την παλιά πόλη του Βελιγραδίου μέχρι τις εγκαταστάσεις των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνιας, ο κόσμος αλλάζει, σε κάτι ανεξέλεγκτο.
Χλόη Κριθαρά-Devienne
Τόποι Μνήμης επιμέλεια: Πηνελόπη Πετσίνη
Mια σειρά από έργα της σύγχρονης ελληνικής φωτογραφίας, πραγματεύονται το ζήτημα της συλλογικής ιστορικής μνήμης, αλλά και την αμφίσημη συμβίωσή της με τη λήθη. Η έννοια της μνήμης επιστρατεύεται, όχι μόνο ως μέσο σύνδεσής μας με το παρελθόν, αλλά και ως μέσο που σχετίζεται και διαμορφώνει το παρόν, μέσα είτε από τόπους όπου συνέβησαν ιστορικά γεγονότα, είτε από ανθρώπους σε προσωπικές αφηγήσεις.
Τo Athens Photo Festival αποτελεί το κορυφαίο φεστιβάλ φωτογραφίας της νοτιοανατολικής Ευρώπης και ένα από τα πέντε παλαιότερα στον κόσμο αφιερωμένα στην τέχνη της φωτογραφίας.
Η φετινή διοργάνωση περιλαμβάνει εκθέσεις φωτογραφίας με τη συμμετοχή καλλιτεχνών και επιμελητών από διαφορετικές χώρες καθώς και ένα σύνολο δράσεων -portfolio reviews, προβολές, εκπαιδευτικά εργαστήρια, ομιλίες, μαραθώνιο φωτογραφίας και παράλληλες δραστηριότητες- που ενθαρρύνουν το διάλογο και την ενεργό συμμετοχή.
Με σημείο εκκίνησης το Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς), οι εκθέσεις του φεστιβάλ θα επεκταθούν και σε άλλους χώρους του ευρύτερου αστικού κέντρου της Αθήνας, διασταυρώνοντας φωτογραφικά έργα, βίντεο, αρχειακό υλικό και φωτογραφικά βιβλία.
Γιάννης Ζινδριλής
Η Κεντρική εκδήλωση στο Μουσείο Μπενάκη
Το Athens Photo Festival 2016, με τίτλο [Mis/Dis]Placed, παρουσιάζει το κεντρικό του πρότζεκτ απο την Πέμπτη 9 Ιουνίου στο Μουσείο Μπενάκη (Κτήριο Πειραιώς).
To κεντρικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ αρθρώνεται μέσα από αυτοτελείς ενότητες και διασταυρώνει περισσότερα από 700 φωτογραφικά έργα σύγχρονων καλλιτεχνών, οπτικοακουστικό υλικό, φωτογραφικές εκδόσεις και κείμενα, ενισχύοντας τόσο τον καλλιτεχνικό όσο και τον κοινωνικοπολιτικό διάλογο.
Η θεματική της φετινής διοργάνωσης, υπό τον γενικό τίτλο [Mis/Dis]Placed, προτείνει μια περιήγηση σε οπτικές μορφοποιήσεις και αφηγήσεις που ερμηνεύουν, αναπαριστούν και τεκμηριώνουν τις θέσεις και τις αντιθέσεις του σύγχρονου κόσμου, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα από κοινωνικά, πολιτικά, υπαρξιακά και πολιτισμικά φορτισμένες καταστάσεις.
Το φετινό Athens Photo Festival διαρθρώνεται στις εξής 7 ενότητες.
Extreme Antithesis σε επιμέλεια Νατάσσας Μαρκίδου. Εδω επτά φωτογράφοι διακρίνονται για την προσήλωσή τους σε τόπους όπου κυριαρχούν ακραίες αντιθέσεις και ετερόκλητες παραθέσεις αρχιτεκτονημάτων, ανθρώπων και αντικειμένων. Τα έργα τους διέπονται από σαφή πρόθεση προβολής της πολυπλοκότητας, της αποξενωτικής αύρας, του εφήμερου χαρακτήρα και του ελλείμματος φωτογένειας των τόπων αυτών.
Life Tracks σε επιμέλεια Δημοσθένη Αγραφιώτη
Μια ωδή στη διαφορετικότητα και τον τρόπο που οι ανθρώπινες διαδρομές, ανεξαρτήτως αφετηρίας, διασταυρώνονται, συνεχίζουν παράλληλες, απομακρύνονται και συγκλίνουν επηρεάζοντας η μία την άλλη, αποτυπώνεται στις φωτογραφίες οκτώ δημιουργών με διαφορετική προέλευση και ξεχωριστή οπτική.
Έλενα Κολλάτου και Λεωνίδας Τούμπανος
Metaphors, Επιμέλεια: Κωστής Αντωνιάδης
Οκτώ φωτογράφοι μας καλούν να δούμε πίσω από την απεικόνιση, να βρούμε ένα διαφορετικό νόημα, μια φράση που πιθανώς θα μας εξηγήσει τον κόσμο ή την ίδια τη ζωή. Αλλόκοτα πρόσωπα, μάσκες και τελετουργίες.
Refugee Routes
Στη συγκεκριμένη ενότητα καταγράφονται οι εμπειρίες των υποσαχάρειων προσφύγων στον καταυλισμό Choucha και στις μετακινήσεις του, οι «διευκολυντές μετανάστευσης» στη Σμύρνη και η παραοικονομία εις βάρος τους, η Ελλάδα στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, η άφιξη και οι διαδρομές μέχρι τα σύνορα, η παραμονή στην Κω και στην Ειδομένη
Unstable Fields
Tα «ασταθή πεδία» αναφέρονται στην ιδέα της ρευστότητας και των συνεχών ανακατατάξεων σε μια περιοχή ή σε μια κατάσταση. Τα αισθήματα της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που επηρεάζουν όπως ποτέ άλλοτε την κοινωνία και την ατομική ζωή από κάθε άποψη, εικονοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους από τους φωτογράφους που συμμετέχουν.
Zones of error and decay , επιμέλεια: Θανάσης Μουτσόπουλος |
Από τα τροπικά δάση του Κονγκό μέχρι τους ουρανοξύστες της Σαγκάης και από την παλιά πόλη του Βελιγραδίου μέχρι τις εγκαταστάσεις των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας στη Σίλικον Βάλεϊ της Καλιφόρνιας, ο κόσμος αλλάζει, σε κάτι ανεξέλεγκτο.
Χλόη Κριθαρά-Devienne
Τόποι Μνήμης επιμέλεια: Πηνελόπη Πετσίνη
Mια σειρά από έργα της σύγχρονης ελληνικής φωτογραφίας, πραγματεύονται το ζήτημα της συλλογικής ιστορικής μνήμης, αλλά και την αμφίσημη συμβίωσή της με τη λήθη. Η έννοια της μνήμης επιστρατεύεται, όχι μόνο ως μέσο σύνδεσής μας με το παρελθόν, αλλά και ως μέσο που σχετίζεται και διαμορφώνει το παρόν, μέσα είτε από τόπους όπου συνέβησαν ιστορικά γεγονότα, είτε από ανθρώπους σε προσωπικές αφηγήσεις.
Πηγή: iefimerida.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου