Ουδέν κακόν αμιγές καλού! Απάντηση, με τη δική του εικαστική γλώσσα, δίνει ο Κώστας Τσόκλης στην απόφαση του ΚΑΣ και της 13ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων της Κρήτης να "αποκαθηλώσουν" το έργο του «Εκρηγνυόμενος σταυρός», που είχε τοποθετηθεί το καλοκαίρι του 2012 στη Σπιναλόγκα, στο πλαίσιο της εγκατάστασης με τίτλο Tsoclis, εσύ ο τελευταίος λεπρός...
Για «μία προσπάθεια λύτρωσης, από τον διπλό βανδαλισμό που διεπράχθη» μετά το τέλος της εκδήλωσης, κάνει λόγο ο καλλιτέχνης, αναφερόμενος όχι μονάχα στην καταστροφή του μνημειακών διαστάσεων σταυρού από σίδερο και καθρέφτες, που είχε τοποθετηθεί πάνω στο τείχος ως ανάθημα στους λεπρούς που πέθαναν ανώνυμοι πάνω στο νησί, αλλά και στην κλοπή 13 εντοιχισμένων σχεδίων που χάρισε στο νησί ως ανάμνηση.
Έτσι, ο γνωστός εικαστικός, σε αντικατάσταση εκείνων των έργων που χάθηκαν, καταστράφηκαν ή κλάπηκαν, δημιούργησε μια σειρά νέων, τα οποία εκθέτει υπό τον τίτλο «Ο βανδαλισμός ως πηγή έμπνευσης».
"Κρίμα τόσος κόπος, τόσοι κίνδυνοι που διατρέξαμε για να το στήσουμε, τόσα χρήματα, τόση αμοιβαία αγάπη που χάθηκε!" λέει ο Κώστας Τσόκλης, που επισημαίνει ότι το έργο του "αντί να προστατευτεί, θυσιάστηκε στον βωμό της παρελθοντολατρείας, της τυπολαγνείας και του πείσματος".
Αντλώντας έμπνευση από την περιπέτεια αυτή, ο εικαστικός δημιουργεί μια σειρά ζωγραφικών έργων μικτής τεχνικής, στα οποία αντιμετωπίζει το ίδιο του το έργο, τον Σταυρό, σαν ζωντανό οργανισμό, που περνά τα δεινά που περνά και ο καλλιτέχνης όταν ένα σημαντικό έργο του δεν μπορεί να εκτιμηθεί από τους συγχρόνους του και καταλήγει να καταστρέφεται...
Έτσι, η έκθεση που εγκαινιάζεται σήμερα στις 8.00 μ.μ. στην αίθουσα «Αστρολάβος-Δεξαμενή» (Ξανθίππου 11) και θα διαρκέσει έως τις 22 Μαρτίου, αποτελεί μία έμπρακτη έκκληση προκειμένου όλοι, αρμόδιοι και μη, να συνειδητοποιήσουν ότι η τέχνη του χθες, του σήμερα και του αύριο μπορούν και επιβάλλεται να συνυπάρχουν, καθώς είναι μέρος της ιστορίας και της κοινωνικής πραγματικότητας ενός τόπου και μνημεία για τις επόμενες γενιές...
ΠΗΓΗ: Η ΑΥΓΗ