«Νύχτες Πρεμιέρας»: Πλούσιο πρόγραμμα στο 21ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

 
 
Με ένα πλούσιο πρόγραμμα, διανθισμένο με αφιερώματα, το 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - «Νύχτες Πρεμιέρας» έρχεται μετεκλογικά για να παρουσιάσει στο ελληνικό κοινό, μεγάλους σκηνοθέτες και σύγχρονες τάσεις του σινεμά, τόσο μέσα από την μυθοπλαστία όσο και από την τεκμηρίωση.

Η ταινία «Νιότη» («Youth») του Πάολο Σορεντίνο - που διεκδίκησε τον φετινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες – θ’ ανοίξει στις 23 Σεπτεμβρίου τις φετινές «Νύχτες Πρεμιέρας», οι οποίες θα πραγματοποιηθούν έως τις 4 Οκτωβρίου στις αίθουσες Δαναός, Odeon Opera, Ιντεάλ, στη Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στην Τεχνόπολη.

«Δεν κάναμε περικοπές στις ταινίες», ξεκαθάρισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης στην παρουσίαση του προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει - όπως και πέρυσι -  239 ταινίες από κάθε γωνιά του κόσμου (από τις οποίες 102 ελληνικές -μικρού, μεσαίου και μεγάλου μήκους).


Στις εκπλήξεις της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγεται και το προκλητικό «Love» του Γκασπάρ Νοέ.
Ειδική προβολή για το προκλητικό «Love»
Από τις ιδιαίτερες στιγμές της φετινής διοργάνωσης είναι το αφιέρωμα στην ιστορική τηλεοπτική εκπομπή «Παρασκήνιο» - θα προβληθούν 20 επεισόδια και θα απονεμηθούν τιμητικά βραβεία στους δημιουργούς της, Λάκη Παπαστάθη και Τάκη Χατζόπουλο. Από το πρόγραμμα δεν θα λείψουν και ειδικά αφιερώματα στους Νίκολας Ρεγκ, Σίρλεϊ Κλαρκ και Έιταν Φοξ. Ξεχωριστή θέση κατέχει και η μαραθώνια προβολή διάρκειας 9 ωρών του ντοκιμαντέρ «Shoah» του Κλοντ Λανζμάν με τις μαρτυρίες από επιζώντες του Ολοκαυτώματος. Στις εκπλήξεις της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγεται και το προκλητικό «Love» του Γκασπάρ Νοέ, το οποίο θα προβληθεί σε ειδική προβολή (22/9) πριν από την έναρξη του Φεστιβάλ, παρουσία του σκηνοθέτη.


«Im Labyrinth des Schweigens».
Διεκδικώντας τη Χρυσή Αθηνά

Δώδεκα ταινίες συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα και θα μπουν στην κρίση της επιτροπής νέων που θα απονείμει τη φετινή Χρυσή Αθηνά αλλά και τα υπόλοιπα μεγάλα βραβεία του Φεστιβάλ. Αυτές είναι το «Sleeping Giant» του Άντριου Σιβιντίνο από τον Καναδά που συμμετείχε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Καννών, το βραβευμένο για τη σκηνοθεσία του στο Φεστιβάλ του Σάντανς «The Summer of Sangaile» της Αλαντέ Καβαϊτέ από τη Λιθουανία, το «How to Win at Checkers (Every Time)» του Τζος Κιμ, το «You're Ugly Too» του Μαρκ Νούναν από την Ιρλανδία, το «Degrade» από την Παλαιστίνη των Αράμπ και Τάρζαν Νάσερ, το «Im Labyrinth des Schweigens» του Τζούλιο Ρικιαρέλι από τη Γερμανία, το «El Incendio» του Χουάν Σνίτμαν από την Αργεντινή, το «Songs my Brother Taught Me» της Κλοέ Ζάο από το Φεστιβάλ του Σάντανς, το «Above and Below» του Νίκολας Στάινερ, το «Bridgend» του Γιέπε Ρόντε από τη Δανία, το ντοκιμαντέρ «The Wolfpack» του Κρίσταλ Μοζέλ και το «La Mujer de los Perros» των Λάουρα Σιταρέλα και Βερόνικα Λίνας από την Αργεντινή.

«Short Fuse».
Ελληνικό σινεμά

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το ελληνικό σινεμά δίνει το «παρών» στις Νύχτες Πρεμιέρας. Ανάμεσα στις ταινίες που θα προβληθούν είναι το «Σύμπτωμα», η νέα, τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του Άγγελου Φραντζή, η «Μικρή Άρκτος» της Ελισάβετ Χρονοπούλου, το «Short Fuse» των Ανδρέα Λαμπρόπουλου και Κώστα Σκύφτα, το «The Republic» του Δημήτρη Τζέτζα και οι «Μαριονέτες» του Παντελή Καλατζή.

«My Friend Larry Gus».
Πρεμιέρες και μουσικά ντοκιμαντέρ

Το ντεμπούτο τους στις αίθουσες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας θα κάνουν μερικές από τις πλέον πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, όπως το «Life» του Άντον Κορμπέιν με τον Ρόμπερτ Πάτινσον και τον Ντέιν Ντε Χάαν για μια από τις άγνωστες στιγμές στη ζωή του Τζέιμς Ντιν, το «Black Mass» με τον Τζόνι Ντεπ και το βραβευμένο για τη σκηνοθεσία του στο 68ο Φεστιβάλ Καννών «Η Σιωπηλή Δολοφόνος» του Χου Χσιάο -Χσιέν. Το αγαπημένο τού κοινού τμήμα «Μουσική και Φιλμ» προτείνει, μεταξύ άλλων, το «Fresh Dressed» της Σάσα Τζένκινς που αναρωτιέται πώς η χιπ χοπ μουσική μετακόμισε από τα γκέτο των μεγαλουπόλεων στις πιο ακριβοθώρητες πασαρέλες μόδας στον κόσμο και το «My Friend Larry Gus» του Βασίλη Κατσούπη για την παράξενη και γοητευτική περίπτωση του Larry Gus.


«The Summer of Sangaile»
«Ευρώπη, έτος μηδέν»
Μία από τις ενότητες του 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας είναι και η «Ευρώπη, έτος μηδέν», με ταινίες που δείχνουν τη σκληρή κοινωνική πραγματικότητα στη σύγχρονη Ευρώπη. Ανάμεσά τους και ο Χρυσός Φοίνικας του 68ου Φεστιβάλ Καννών, το «Dheepan» του Ζακ Οντιάρ - που στρέφει το βλέμμα σε μια ιστορία επιβίωσης μεταναστών από τη Σρι Λάνκα στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού, ταινία λήξης του Φεστιβάλ.
Ακόμη, μία σημαντική πρωτοβουλία, είναι ότι οι «Νύχτες Πρεμιέρας» γίνονται φέτος προσβάσιμες σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Οι περισσότερες ελληνικές ταινίες θα προβληθούν με ελληνικούς υπότιτλους για κωφούς και βαρύκοους, ενώ ο Παντελής Βούλγαρης παραχώρησε τη «Μικρά Αγγλία» για μία ειδική προβολή που θα επιτρέπει την καθολική πρόσβαση. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Φεστιβάλ με την Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία, η ταινία θα προβληθεί με ακουστική περιγραφή για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.


Η ταινία «Νιότη» («Youth») του Πάολο Σορεντίνο θ’ ανοίξει τις φετινές «Νύχτες Πρεμιέρας».
Εικαστική παρέμβαση
Στα εικαστικά του Φεστιβάλ με γενικό τίτλο «Moving Future», ο Δημήτρης Αληθεινός επιλέγει να παρουσιάσει μία σειρά έργων που θα δείχνουν την ώσμωση των τεχνών. Παράλληλα, η Μπιενάλε της Αθήνας - η οποία φέτος έχει τίτλο «Ομόνοια» - θα παρουσιάσει το κινηματογραφικό πρότζεκτ «Κατάληψη, Αντίσταση, Παραγωγή» σε σκηνοθεσία και παραγωγή των Ντάριο Αζελίνι και Όλιβερ Ρέσλερ. Παράλληλα, σε συνεργασία με τη Ντοκουμέντα - τη μεγαλύτερη έκθεση εικαστικών στο κόσμο, το Φεστιβάλ θα προβάλλει, παρουσία του καλλιτεχνικού διευθυντή της, Άνταμ Τσίμτσικ, ένα σπάνιο ντοκιμαντέρ για τη «Documenta 4» του 1968, σε σκηνοθεσία του Τζεφ Κορνέλις.
Τέλος, με αφορμή τη λέξη που κάθε χρόνο κρύβεται στην αφίσα του Φεστιβάλ και φέτος είναι «το μυστικό», η εικαστικός Κλειώ Γκιζελή πραγματοποιεί εικαστική παρέμβαση με κατασκευές εμπνευσμένες από το «Κινητοσκόπιο» του Τόμας Έντισον, οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στις  αίθουσες των προβολών καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ. Μέσα από ένα «ματάκι» - που παραπέμπει σε κλειδαρότρυπα -  ο θεατής θα ανακαλύπτει το μυστικό που κρύβουν.
naftemporiki.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!