Έτος συμμετοχικής τέχνης το 2017


Η συμμετοχική τέχνη φαινόνταν να είναι παντού το 2017, με τους καλλιτέχνες να ζητούν από το κοινό να γίνουν κομμάτι της τέχνης τους ή του χώρου δημιουργίας τους. Να κολλήσουν αυτοκόλλητα σε τοίχους, να δημιουργήσουν κάποιο γλυπτό και γι αυτό διότι οι καλλιτέχνες, αλλά και οι πολιτιστικοί οργανισμοί  επιδιώκουν  την βιωματική εμπειρία του κοινού τους κυρίως μέσω της δημιουργικής εμπειρίας.
 ΦΩΤΟ 1/5/2016

      ΦΩΤΟ 10/5/2016

Αυτή βέβαια η στρατηγική δεν δημιουργήθηκε το 2017 αλλά εντείνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, όπως διαπιστώνουμε και με την έκθεση του Urs Fischer που παρουσίασε το έργο του από 1/5/16 έως 5/6/16 στο JTT της Νέας Υόρκης, έργο αντίγραφο της γλυπτικής του Aristide Mailld La Riviere”. Απεικονίζει μια γυναίκα κατά την πτώση της. Σε αντίθεση με το γλυπτό που ήταν από σκληρό υλικό μόλυβδο, ο  Fischer το έφτιαξε από πλαστελίνη ώστε να δώσει την ευκαιρία στο κοινό να ενεργήσει για τον ριζοσπαστικό συνεχή μετασχηματισμό του δημιουργήματος. Έτσι καλούσε τους επισκέπτες να αφαιρέσουν από το γλυπτό την πλαστελίνη και να δημιουργήσουν εναλλακτικά αντικείμενα ή εικόνες.

          ΦΩΤΟ 7/6/2016


ΦΩΤΟ 7/6/2016
Ο Lee Mingwei στο έργο του Mending στην Μπιενάλε του 2017 στην Βενετία δημιούργησε δια δραστική έκθεση συνδέοντας το έργο του με το κοινό του, αφού επιδιόρθωσε κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα που έφεραν οι επισκέπτες, αλλά χωρίς να κρύψει την επιδιόρθωση, επικεντρώθηκε έτσι στην ανάμνηση της επισκευής με πολύχρωμα νήματα, συνδυάζοντας μία νέα σχέση μετά του εμείς και του άλλου.

Επίσης σε πέντε δήμους , μεγάλα γλυπτά του Ai Weiwei  αποτελούν μέρος της δημόσιας έκθεσης Καλοί φράκτες, καλοί γείτονες» Στο Ουάσιγκτον Στριτ Πάρκ, ένα χαλύβδινο κλουβί εμποδίζει τον χώρο κάτω από την αψίδα και μια περίτεχνη κάτοψη στο κέντρο. Το Dores Freedman Plaza του Central Park  μπορεί να υπερηφανεύεται για μια επιχρυσωμένη πτέρυγα που δημιουργεί την αίσθηση πολυτέλειας η οποία συγκρίνεται με τους περιορισμούς της δυναμικής εξουσίας και της ιδιωτικοποίησης καθώς και τα δημιουργήματα με φράκτες που συμβολίζουν την παγκόσμια μετανάστευση.

Μουσεία Occupy, Debtfair, στην Μπιενάλε 2017 Whitney πραγματοποίησαν έρευνα κοινού προκειμένου να διαπιστώσουν τι επίδραση δημιουργεί στο κοινό η οικονομική κατάσταση του καλλιτέχνη πάν στο έργο του, εκθέτοντας έργα 30 έργα οικονομικά χρεωμένων καλλιτεχνών.

Στο Chiesa San Paolo Converso , Μιλάνο δημιουργήθηκε ένα πλήρες λειτουργικό γήπεδο τένις που μέσα σε ένα χώρο «ιερής τέχνης» επιτρέπεται η αμφίδρομη συμμετοχή μεταξύ ίσων προς ίσων όρων ανταγωνισμού.



Τα μουσεία τα τελευταία χρόνια στρέφονται στην αισθητική και βιωματική εμπειρία  του κοινού τους μέσα από δράσεις που δημιουργούν εμπλέκοντας ενεργά σε αυτά τους επισκέπτες τους.

Στις 18-5-2017 , Διεθνής Ημέρα Μουσείων με το δρώμενο «Τάμα Διάβασης» της εικαστικού- κεραμίστριας Βέρας Σιατερλή, στο πλαίσιο της «έκφρασης του κοινού συναισθήματος», κρέμασε στα κιγκλιδώματα του Νομισματικό Μουσείου Αθηνών οβολούς και τάματα τα οποία θα παρέμειναν κρεμασμένα μέχρι να «κλαπούν». Έτσι προκλήθηκαν επισκέπτες και διερχόμενοι του Μουσείου να τραβήξουν και να πάρουν τους οβολούς.
γιώργος ξηρός

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!