Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιανουάριος, 2015

Why 2015’s Pop Music Scene Looks a Lot Like 1995’s

Εικόνα
Carrie Brownstein of Sleater-Kinney shows how a feminist artistic career can transcend trendiness (Photo by Frederick M. Brown/Getty Images) Sleater-Kinney, Bjork and PJ Harvey are back. And they have something to teach the new wave of ‘feminist’ artists. According to just about every reputable source, we live in a golden age of feminist music. TIME magazine declared 2014 “the year of pop feminism” ; Carl Wilson, in Billboard , called 2014 “Pop Music’s ‘End of Men’ Moment” ; VICE, meanwhile, has dubbed 2014 “The Year Feminism Reclaimed Pop.” This is all well-deserved. Beyoncé’s choice to sample a feminist lecture by Chimamanda Ngozie Adichie—complete with definition of the term—was a watershed moment even before the pop star stood in front of a gigantic, glaring “FEMINIST” sign at the VMAs. Beyoncé made feminism fashionable. Lorde, Charli XCX, Miley Cyrus and Taylor Swift have since claimed the term; even the nominally apolitical Meghan Trainor made her name with a son

ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ : Έκθεση Μιχάλης Κατζουράκης. Παραλλαγές 1954 – 2014

Εικόνα
Το ίχνος που αφήνει ο άνθρωπος στο αστικό τοπίο απασχολεί τον Μιχάλη Κατζουράκη τα τελευταία εξήντα χρόνια. Η έκθεση «Παραλλαγές» παρουσιάζει το πολύπλευρο εικαστικό έργο του καλλιτέχνη αναδεικνύοντας τη στενή του σχέση με τη φωτογραφία. Σε αντίθεση με τις περισσότερες αναδρομικές που ακολουθούν μια αυστηρή χρονολογική σειρά, η έκθεση χωρίζεται σε θεματικές ενότητες που επικεντρώνονται στις αφορμές για τη δημιουργία ζωγραφικών και γλυπτικών έργων. Το θέμα της κάθε ενότητας παρουσιάζεται με τις παραλλαγές του, αποκαλύπτοντας έτσι τη διαδικασία κατασκευής και τονίζοντας τη σημασία της. Στις «Παραλλαγές» το αρχείο του καλλιτέχνη παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο: αποτελεί τον τόπο μέσα από τον οποίο προκύπτουν οι αφηγήσεις στον χώρο του μουσείου και παράλληλα φανερώνει τον τρόπο που το ίδιο το έργο μετασχηματίζει τον χώρο της πόλης. Επιμέλεια: Χριστόφορος Μαρίνος Η ΈΝΑΡΞΗ ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ 29/01/2015 ΈΩΣ  05/04/2015  Χώρος Αθήνα Μουσείο Μπενάκη Κτήριο Οδού Πειραιώς Εισιτήρια € 6, 

Χορηγίες και μουσεία

Εικόνα
Ακτιβιστές κάνουν περφόρμανς στην Tate, διαμαρτυρόμενοι για τη χορηγία της ΒΡ. Ποιo είναι το ζητούμενο όλων των μουσείων σήμερα; Είτε είναι ιδιωτικά είτε δημόσια, το βάρος πέφτει στην αναζήτηση χορηγών, οι οποίοι θα επωμιστούν ένα μεγάλο βάρος από το κόστος των εκθέσεων αλλά και της λειτουργίας. Στην Ελλάδα, αυτός ο τομέας ξεκίνησε να αναπτύσσεται με μια σχετική καθυστέρηση. Μετά μια σειρά από νομοθετικές αστοχίες, που «εξέτρεπαν» μαζικά το χορηγικό χρήμα κατευθείαν προς το υπουργείο Πολιτισμού και όχι εκεί όπου επιθυμούσε ο χορηγός να διατεθεί, πάγωσαν εντελώς την αγορά. Και παρότι έγιναν αλλαγές στον νόμο, στην εποχή της κρίσης, οι χορηγίες έρχονται με το σταγονόμετρο και με υψηλά ανταποδοτικά οφέλη. Το θετικό είναι ότι υπάρχει πλέον η συναίσθηση πως όλοι οι πολιτιστικοί οργανισμοί πρέπει να έχουν τμήμα Development, το οποίο να μεριμνά γι’ αυτήν την πρωτεύουσα ανάγκη και βέβαια να στελεχώνεται από εξειδικευμένο προσωπικό. Πάντως, τη στιγμή που η Ελλάδα προσπαθεί να ξαναβρεί τ

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ : Συζήτηση «Πόλεμος και Ειρήνη στα Βαλκάνια» και σε ζωνατνή αναμετάδοση

Εικόνα
MEGARON PLUS Σε συνεργασία με την Anemon Productions , το Goethe-Institut και με την υποστήριξη του Προγράμματος Media της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Βρετανικού Συμβουλίου Ομιλητές: Χριστίνα Κουλούρη , Καθηγήτρια Ιστορίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα Philip Carabott , ιστορικός Dubravka Stojanovic , Καθηγήτρια Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Βελιγραδίου Προλογίζει η Juliane Stegner , Διευθύντρια Πολιτιστικών Προγραμμάτων του Ινστιτούτου Γκαίτε Θυμόμαστε τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο κυρίως για τα εκατομμύρια θύματα του Δυτικού Μετώπου, για μια ολόκληρη γενιά που χάθηκε στα χαρακώματα. Αλλά στα Βαλκάνια, ο πόλεμος ήταν πολύ πιο σκληρός για τους αμάχους, προοιωνιζόμενος τις ακρότητες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μέσα από σπάνια κινηματογραφικά αρχεία, η ταινία απεικονίζει τις δραματικές αλλαγές  στη ζωή των κατοίκων στα Βαλκάνια, από τη Βοσνία και τη Σερβία ως τη Βουλγαρία, Ελλάδα και Οθωμανική Αυτοκρατορία. Εκατό χρόνια μετά τον Α΄ Π.Π., μπορεί να γραφεί σήμερα μια κοινή βαλκανική ιστορία του Πολ

Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού:Συνεχίζεται η έκθεση και μεχρι 13/2/2015 «Όλοι οι μήνες είν’ καλοί, όλοι να ’χουν την ευχή»

Εικόνα
Αφιέρωμα στους δώδεκα μήνες του χρόνου μέσα από ελληνικά παραμύθια, έθιμα, παροιμίες, τραγούδια και σύμβολα στην Εστία Βελιγραδίου του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού Ένας γέρος και μια γριά βρίσκουν μια δεκάρα στην αυλή τους, οι μοίρες μοιραίνουν μια κόρη να γίνει η ωραία του κόσμου, ένα ρεβίθι σκάει και πετιέται ένα παιδί. Ένα κορίτσι γεύεται της ελιάς το δάκρυ και από το σμίξιμό τους γεννιέται ένα ατρόμητο αγόρι, τα ρούχα του φτωχού παιδιού τα φαίνει μια αράχνη και όταν η καλή γριά συναντά δώδεκα παλικάρια που τη ρωτούν ποιο είναι το καλύτερο, εκείνη τους ζεσταίνει με το λόγο της τον αγαπητικό: «Όλοι οι μήνες είν’ καλοί, όλοι να ’χουν την ευχή». Ένα αφιέρωμα στους δώδεκα μήνες του χρόνου, ένα ταξίδι με παραμύθια, έθιμα, παροιμίες, τραγούδια και σύμβολα μέσα από την ελληνική λαϊκή παράδοση παρουσιάζεται στην Εστία του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στο Βελιγράδι από τις 15 Δεκεμβρίου και μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου 2015, με αφορμή τα εγκαίνια του νέου της χώρου. Τα παραμύθια μάς μαγε

Το Avaaz είναι το παγκόσμιο κίνημα που φέρνει την φωνή των πολιτών στο επίκεντρο των πολιτικών αποφάσεων

Εικόνα
Το Avaaz σημαίνει 'φωνή' σε πολλές γλώσσες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ασίας. Ιδρύθηκε το 2007 με μια βασική, δημοκρατική αποστολή: να οργανώσει και να κινητοποιήσει πολίτες απ'όλη την υφήλιο για να γεφυρώσουμε το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στον κόσμο που ζούμε και στον κόσμο που οι περισσότεροι άνθρωποι θα θέλαμε. Το Avaaz κινητοποιεί εκατομμύρια πολίτες από κάθε κοινωνικό στρώμα μέσα από δράσεις πάνω σε φλέγοντα τοπικά, εθνικά και παγκόσμια θέματα, από διαφθορά και φτώχια μέχρι ανθρώπινα δικαιώματα και κλιματική αλλαγή. Το μοντέλο διαδικτυακής οργάνωσης του Avaaz επιτρέπει σε χιλιάδες πολιτικές δράσεις, μικρές ή μεγάλες, να συνδυαστούν για να δημιουργήσουν μια ισχυρή, συλλογική δύναμη. (Δες μερικές απ’τις επιτυχίες μας εδώ .) Το κίνημα του Avaaz οργανώνει πολιτικές εκστρατείες σε 18 γλώσσες και λειτουργεί με μια βασική ομάδα προσωπικού που είναι διασκορπισμένη στις 6 ηπείρους αλλά και με χιλιάδες εθελοντές. Μαζεύουμε υπογραφές, χρηματοδοτούμε ενημερωτικές κα

Ενημερωτική Ημερίδα – 25 Φεβρουαρίου 2015-Υποψήφια για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2021 προτείνεται η Τρίπολη Αρκαδίας

Εικόνα
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την ανάδειξη μίας πόλης της Ελλάδας ως «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης έτους 2021», η Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα, με θέμα «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021 – Ενημέρωση και οδηγίες προς τις υποψήφιες πόλεις», την Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015, στο αμφιθέατρο του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μπουμπουλίνας 20-22, Αθήνα. Ώρα έναρξης: 09:30 π.μ. Σκοπός της ημερίδας είναι η παροχή πληροφοριών για τον θεσμό, τα κριτήρια αξιολόγησης των αιτήσεων, η παρουσίαση καλών πρακτικών καθώς και η παροχή οδηγιών, με σκοπό την αρτιότερη συμπλήρωση των σχετικών εντύπων. Ομιλητές θα είναι εκπρόσωποι της Δ/νσης Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης του ΥΠΠΟΑ, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και εκπρόσωποι πόλεων που φιλοξένησαν ή θα φιλοξενήσουν τον θεσμό. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ημερίδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινω

Πανελλήνιος διαγωνισμός ελληνικής γλώσσας και ορθογραφίας

Εικόνα
Ο διαγωνισμός τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Σύλλογο «Οι φίλοι του Αλεξάνδρειου Ιδρύματος» και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015 και ώρα 10:30, στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης, Εθνικής Αμύνης 27 και Αλεξάνδρου Σβώλου. O φετινός διαγωνισμός γίνεται στη μνήμη της Αναστασίας Γαβριήλογλου-Φιλιπποπούλου, εμπνεύστριας και εμψυχώτριας του διαγωνισμού επί σειρά ετών. Σας παρακαλούμε η ανακοίνωση των ονομάτων των μαθητών να μας κοινοποιηθεί ηλεκτρονικά, μόνο από το email του σχολείου σας, μέχρι 3 Φεβρουαρίου 2015, στη διεύθυνση: k.vogdanos@thessaloniki.gr Επισημαίνουμε πως κάθε σχολείο συμμετέχει με ένα μαθητή ή μαθήτρια από κάθε τμήμα της Γ΄ Γυμνασίου. Συμμετέχουν αποκλειστικά μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης Γυμνασίου δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων όλης της χώρας. Η συμμετοχή γίνεται ηλεκτρονικά ΜΟΝΟ από το σχολείο που προτείνει τους μαθητές που θα το εκπροσωπήσουν και όχι μεμονωμένα. Απαιτείται βεβαίωση από τον/τη διευθ

Athens School Festival 2015

Εικόνα
7 μαθητικά συγκροτήματα επιδίδονται σε μία συναυλιακή «σκυταλοδρομία» Athens School Festival Οι μαθητές επιστρέφουν στη σκηνή Στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων δίνουν το πρώτο τους ραντεβού για το 2015 οι μαθητές που μετέχουν στο Athens School Festival , που διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων. Στο Φεστιβάλ συμμετέχουν συγκροτήματα μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι πλημμυρίζουν κάθε live με τις νότες, τους ρυθμούς, το ταλέντο και τη ζωντάνια τους, εκπλήσσοντας το κοινό. 7 μαθητικά συγκροτήματα επιδίδονται σε μία συναυλιακή «σκυταλοδρομία», με εναλλαγές ανάμεσα σε διαφορετικά είδη μουσικής (έντεχνο, παραδοσιακό, rock, metal, garage, κ.α.), που θα ενθουσιάσει και τους πιο απαιτητικούς ακροατές. Τα συγκροτήματα που θα πάρουν μέρος στη συναυλία είναι τα εξής: G.Rigas (έντεχνο) Οι μουσικοί της «Πλάκας» (έντεχνο -παραδοσιακά) Bazzinga  (Rock, Alternative Rock, Classic Rock, Grunge) Inside-Out (Rock / Hard-Rock) Raisin Level  (Rock

Επέστρεψαν στο Αουσβιτς 70 χρόνια μετά

Εικόνα
Περίπου 300 επιζώντες του Άουσβιτς βρέθηκαν σήμερα στον τόπο του άλλοτε ναζιστικού στρατοπέδου συγκέντρωσης για τις εκδηλώσεις που σηματοδοτούν τα 70 χρόνια από την απελευθέρωσή του από τα σοβιετικά στρατεύματα. Παρόντες ήταν επίσης ηγέτες κρατών και κυβερνήσεων για μία τελετή μνήμης που πραγματοποιείται στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία και με την άνοδο του αντισημιτικού αισθήματος στην Ευρώπη. Η σημερινή τελετή μνήμης στη νότια Πολωνία είναι πιθανόν η τελευταία που οι επιζώντες του ναζιστικού στρατοπέδου παρακολουθούν τόσο μαζικά, δεδομένου ότι οι νεότεροι από αυτούς είναι σήμερα τουλάχιστον 70 ετών. Περίπου 1.500 είχαν παρευρεθεί στις εκδηλώσεις για την 60ή επέτειο, πριν δέκα χρόνια. Περίπου 1,5 εκατ. άνθρωποι, κυρίως Εβραίοι της Ευρώπης, θανατώθηκαν σε θαλάμους αερίων, τουφεκίστηκαν, απαγχονίστηκαν ή κάηκαν ζωντανοί στο στρατόπεδο συγκέντρωσης που είχαν εγκαταστήσει οι ναζί στη νότια Πολωνία κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, προτού ο Κόκκινος Στρατός πε

Εξυπηρετεί τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας η δημιουργία Υπερ-Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ;

Εικόνα
  του ξηρού γιώργου   Συνήθως το Υπουργείο Πολιτισμού αν ήταν παρέα με άλλο Υπουργείο αυτό θα ήταν το   Τουρισμού. Συνέδεαν τον Πολιτισμό με τον Τουρισμό, μιας και τις τελευταίες δεκαετίες     η εθνική προσπάθεια ανάδειξης της χώρας μας σε κορυφαίο πόλο έλξης επισκεπτών και κατ' επέκταση την ευρεία γνωστοποίηση των πολιτιστικών αξιών και τύπου ζωής της βασίστηκε εξ ολοκλήρου στο παραδοσιακό τρίπτυχο "ήλιος, θάλασσα, αρχαιότητες" , που συνδυάζει την απόλαυση του ελεύθερου χρόνου, την ψυχαγωγία και άνετη διαμονή με το φυσικό τοπίο και την ιστορία. Αν και το τρίπτυχο αυτό λειτούργησε , θα έλεγε κανείς, ικανοποιητικά έως τώρα, όπως αποδεικνύεται από την εκτίναξη του αριθμού των ξένων επισκεπτών και των τουριστικών εσόδων μετά από μια περίοδο παρατεταμένης βαθμιαίας πτώσης θεωρείται σήμερα μάλλον ξεπερασμένο στο υπό διαμόρφωση νέο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. (Λαζαρέτου: 2014,11). Κατά συνέπεια η πρόκληση σήμερα για τις ελληνικές πόλεις, κοινωνίες

Παρίσι : Ένα παλιό εργοστάσιο αξιοποιείται με την μετατροπή του σε έπαυλη

Εικόνα
Ένα παλιό εργοστάσιο μετατράπηκε σε πολυτελή έπαυλη αξίας $11.5 δισ Τεράστιο το κόστος κατασκευής καθώς και το κόστος συντήρησης για να θεωρείται επωφελείς αξιοποίηση. Οι σημερινοί ιδιοκτήτες μιας έπαυλης στο Παρίσι αγόρασαν ένα ερειπωμένο εργοστάσιο το οποίο χτίστηκε από τον Gustave Eiffel (από τον μηχανικό και τον σχεδιαστή του πύργου του Άιφελ), με σκοπό να το μετατρέψουν σε εμπορικό κέντρο. Ωστόσο, οι άδειες ήταν δύσκολο να βγούνε, και έτσι αποφάσισαν να φτιάξουν μια πολυτελή έπαυλη τριών ορόφων, σύμφωνα με την Wall Τόσο η οροφή του όσο και πολλά από τα στοιχεία που διαθέτει είναι πρωτότυπα, αλλά αναμιγνύονται με γούστο σε όλο το σπίτι.   Η γυάλινη οροφή του στο σαλόνι η οποία ανοίγει και κλείνει αυτόματα είναι κατασκευασμένη από αυθεντικό χάλυβα, ενώ διαθέτει και τεράστια παράθυρα όπου μπαίνει διάχυτο μέσα το φως. Οι βεράντες του είναι τεράστιες, και αποτελεί ιδανικό μέρος για να περάσετε μια όμορφη μέρα έξω. Αυτό το υπνοδωμάτιο (ένα από τα τρία που έχει)

Wiki-Μαραθώνιος: Ελληνική Μόδα και Ελληνικές Τοπικές Ενδυμασίες

Εικόνα
Το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα διοργανώνει τη δράση «Μαραθώνιος Βικιπαίδειας για την Ελληνική Μόδα και τις Ελληνικές Τοπικές Ενδυμασίες με επίκεντρο το Πελοποννησιακό Λαογραφικό Ίδρυμα (ΠΛΙ)» στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Europeana Fashion, το οποίο αποτελεί ένα τριετές έργο που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και στο οποίο το ΠΛΙ είναι ένας από τους 22 εταίρους πανευρωπαϊκά. Στη διοργάνωση της δράσης συμμετέχει η εταιρία PostScriptum, η οποία υλοποιεί με το ΠΛΙ το πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Το ΠΛΙ στην ψηφιακή εποχή». Η δράση, που απευθύνεται σε διδάσκοντες και φοιτητές διαφόρων πανεπιστημιακών τμημάτων (θεατρολογίας, κοινωνιολογίας, ιστορίας, λαογραφίας κλπ.), επιμελητές μουσείων μόδας και ενδυμασίας, ιστορικούς της ενδυμασίας, λαογράφους, «bloggers» μόδας και κάθε ενδιαφερόμενο, έχει ως στόχο τον εμπλουτισμό της Ελληνικής Βικιπαίδειας -και ενδεχομένως και της αγγλόφωνης Wikipedia- με λήμματα που αφορούν την ελληνική τοπική ενδυμασία και την ελληνι

Ελπίζουν ότι βρήκαν τα λείψανα του Θερβάντες οι Ισπανοί

Εικόνα
Ένα κομματιασμένο φέρετρο με τα αρχικά του μεγάλου Ισπανού συγγραφέα, Μιγκέλ Θερβάντες πιθανολογούν ότι ανακάλυψαν, μέσα σε ένα Μοναστήρι, ιστορικοί στην Ισπανία, οι οποίοι από τον περασμένο Απρίλιο αναζητούν τα λείψανά του. Αν και τα ευρύματα χαρακτηρίζονται προκαταρκτικά από τους εγκληματολόγους - ανθρωπολόγους που συμμετέχουν στις έρευνες, έχουν προκαλέσει το διεθνές ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των ερευνητών, από τις ανασκαφές που γίνονται σε μυστικές κρύπτες ενός μοναστηριού στην καρδιά της Μαδρίτης, στο οποίο ο συγγραφέας είχε ζητήσει να ταφεί, προέκυψαν κάποια οστά και ένα φέρετρο. Ένα κομμάτι από το κατεστραμμένο φέρετρο είχε καρφωμένα πάνω του τα γράμματα "M" και "C". "Δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι έχουμε βρει τα λείψανα του Θερβάντες, δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι αυτό είναι το φέρετρο του Θερβάντες. Η πραγματικότητα είναι ότι έχουμε βρει ένα πολύ κατεστραμμένο φέρετρο και μερικά θρυμματισμένα οστά σε μια γωνιά της κρύπτης&qu

Πέθανε ο τραγουδιστής Ντέμης Ρούσος

Εικόνα
Ο Ντέμης Ρούσος πέθανε σε ηλικία 69 ετών, δήλωσε στην εφημερίδα "Le Figaro"  η κόρη του. Ο Ελληνας μουσικός πέθανε τη νύκτα του Σαββάτου προς Κυριακή. Μετά από την εγκατάστασή του στην Ελλάδα, συμμετείχε σε διάφορα μουσικά συγκροτήματα αρχίζοντας με τους The Idols σε ηλικία 17 χρόνων. Αργότερα πήγε με τους We Five χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Στο ευρύτερο ακροατήριο έγινε γνωστός το 1968 με το συγκρότημα Aphrodite's Child, αρχικά στα φωνητικά και αργότερα ως μπασίστας. Το ξεχωριστό φωνητικό του ύφος προώθησε το συγκρότημα σε διεθνή επιτυχία, ιδιαίτερα με τη συμμετοχή του στον δίσκο 666, ο οποίος έγινε κλασική επιτυχία. Μετά από τη διάλυση των Aphrodite's Child, συνέχισε διάφορες σποραδικές ηχογραφήσεις. Από τη συνεργασία του με τον άλλο διάσημο φίλο του, τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, κυκλοφόρησαν το 1970 τον δίσκο Sex Power, και το 1977 το Magic. Η επιτυχέστερη συνεργασία τους ήταν το Race to the End, μια φωνητική προσαρμογή του μουσικού θέματος από το βραβευμένο με Oscar

Δημιουργική Ευρώπη: συμμετέχουσες χώρες

Εικόνα
Εκτός από τα κράτη μέλη της ΕΕ, μετά το 2015, οι ακόλουθες χώρες συμμετέχουν στο πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη   (177 kB) : Νορβηγία, Ισλανδία, Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο (πλήρους συμμετοχής στο πρόγραμμα του πολιτισμού και των επί μέρους προγραμμάτων MEDIA) καθώς και η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, της Δημοκρατίας της Σερβίας (πλήρη συμμετοχή στο υπο-πρόγραμμα πολιτισμού) και Τουρκία (πλήρη συμμετοχή στο υπο-πρόγραμμα πολιτισμού) και μερική συμμετοχή στο υπο-προγράμματος MEDIA, δηλαδή η συμμετοχή στην κατάρτιση, φεστιβάλ, ΚΟΙΝΟ για την ΑΝΑΠΤΥΞΗ και δραστηριότητες, πρόσβαση της αγοράς.                                          http://ec.europa.eu/programmes/creative-europe/news/2015/1601-creative-participants_en.htm ,                  

Το παλαιό μουσείο της Ακρόπολης αξιοποιείται

Εικόνα
Σε σύγχρονο επισκέψιμο χώρο με αποθήκη αρχαιολογικών ευρημάτων, επισκέψιμο εργαστήριο συντήρησης και μικρή έκθεση με υλικό από την ιστορία των αναστηλωτικών επεμβάσεων στα μνημεία πρόκειται να μετατραπεί το παλαιό Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο παραμένει κενό και αναξιοποίητο από την έναρξη λειτουργίας του νέου μουσείου, το 2009. Η πρόταση χωροθέτησης νέων χρήσεων στις εγκαταστάσεις του παλαιού μουσείου, η οποία έλαβε την ομόφωνη έγκριση του Συμβούλιου Μουσείων στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, προβλέπει τη διατήρηση του εξωτερικού κελύφους του κτιρίου ως έχει και την κατάλληλη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων. Στις αναμορφωμένες υπάρχουσες μουσειακές αποθήκες σχεδιάζεται να φιλοξενηθούν διάσπαρτα μεγάλου μεγέθους αρχιτεκτονικά μέλη από τα μνημεία, καθώς και επιγραφές, που κινδυνεύουν από τη μακροχρόνια έκθεση στις καιρικές συνθήκες. Επιπλέον, το κοινό θα αποκτήσει για πρώτη φορά πρόσβαση στα εργαστήρια της ΥΣΜΑ και θα μπορεί να παρακολουθεί τους μαρμαροτεχνίτες να εργάζονται π

Megaron Plus 28/1 Συζήτηση «Πολιτιστικές Διαδρομές»‏

Εικόνα
Ομιλητές Γιάννης Ζηρίνης , Hλεκτρολόγος Μηχανολόγος- Μηχανικός, εμπειρογνώμων σε θέματα Ανάπτυξης και Ευρωπαϊκών πόρων: «Πολιτιστικές διαδρομές: η δύναμη των συνεργειών όταν γίνεται πράξη» Μπέττυ Χατζηνικολάου , Νομικός, εμπειρογνώμων σε θέματα Τουρισμού: «Η πολιτιστική διαδρομή αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου: ένα ολοκληρωμένο εγχείρημα σύνδεσης του πολιτισμού με τον τουρισμό» Στράτος Ιωάννου , Πολιτικός μηχανικός, Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Πρεβέζης Περιφέρειας Ηπείρου και Πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης του έργου «Πολιτιστική Διαδρομή Αρχαίων Θεάτρων της Ηπείρου»: «Τι σημαίνει για την Ήπειρο η πολιτιστική διαδρομή των αρχαίων θεάτρων της;» Συντονίζει ο Σταύρος Μπένος , Πρόεδρος του σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» Σε συνεργασία με το Σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» Τετάρτη 28 Ιανουαρίου Ώρα έναρξης: 19:00 Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων αρχίζει στις 17:30. «Πολιτιστικές διαδρομές» είναι η ο τίτλος της συζήτησης που διοργανώνεται σε συνεργασία με το

Πέντε οι νεκροί στον τάφο της Αμφίπολης

Εικόνα
Επίσημη ανακοίνωση Όχι ένας αλλά πέντε είναι οι νεκροί της Αμφίπολης, σύμφωνα με το πόρισμα των αναλύσεων που διενήργησε η διεπιστημονική ομάδα του ΑΠΘ και του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου. Ειδικότερα διαπιστώθηκε η ταφή τεσσάρων ατόμων, μίας γυναίκας άνω των 60 ετών, δύο ανδρών μέσης ηλικίας (35 ώς 45 ετών) και ενός βρέφους, ενώ προέκυψαν και στοιχεία για μία καύση. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού τα σκελετικά κατάλοιπα του ταφικού μνημείου αντιστοιχούν σε 550 περίπου οστά, θρυμματισμένα και ακέραια, ένα κρανίο σε αρκετά καλή κατάσταση, από το οποίο λείπουν τα οστά που συνθέτουν το πρόσωπο και μία σχεδόν ακέραιοι κάτω γνάθο. Από τα 550 οστά που καταμετρήθηκαν, τα 157, τα οποία προέκυψαν κατόπιν προσεκτικής ανάταξης από διαφορετικά θραύσματα διάσπαρτων οστών, καταγράφηκαν σε βάση δεδομένων και έγινε προσπάθεια απόδοσης τους σε επιμέρους άτομα. Επιπλέον, αναγνωρίστηκαν οστά ζώων, κάποια από τα οποία φαίνεται να ανήκουν σε μακρά οστά ιπποειδούς. Τα οστά των ζ