Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουάριος, 2014

Ελβετοί και Έλληνες street artists απαντούν στο ερώτημα "Κρίση, ποια Κρίση;"

Εικόνα
Έλληνες και ξένοι γκραφιτάδες της τέχνης του δρόμου (street art), συνεχίζουν δημιουργικά, με τη ζωγραφική τους σε τοίχους και κτίρια της Αθήνας, την προσπάθειά τους να απαντήσουν στο ερώτημα «Κρίση; ποια Κρίση;» («Crisis? what Crisis?»). Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ το θέμα έδωσε το Φεστιβάλ «Athens Street Art Festival 2014», που έχει ξεκινήσει από τον περασμένο μήνα με δύναμη από τα Σπάτα, στο Smart Park, και τώρα περνά στη δεύτερη φάση του, με την έλευση Ελβετών καλλιτεχνών που θα ζωγραφίσουν κτίρια και σχολεία της Αθήνας. Τέσσερις καταξιωμένοι του είδους αναμένονται τον Μάρτιο στην ελληνική πρωτεύουσα. Πρόκειται για τους Bane, Robi The Dog, Safu και Chromeo, οι οποίοι θα ζωγραφίσουν στο Smart Park (6-8/3), σε δημόσιους χώρους και σχολεία στον δήμο Νίκαιας Ρέντη (9-11/3), καθώς και στη Σχολή Καλών Τεχνών (12-13/3). Εξάλλου, δέκα καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες της street art, και φοιτητές της ΑΣΚΤ, θα μεταμορφώσουν μέσα στον Μάρτιο, 2.000 τμ επιφάνειες σχολείων στο δήμο Νί

Διεθνές Γκαλά Μπαλέτου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Εικόνα
  Η ομάδα Greek Northern Ballet αποτελείται από διακεκριμένους Έλληνες και ξένους χορευτές. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο σύνολο καλλιτεχνών με κύριο σκοπό την εξέλιξη και την προώθηση του κλασικού χορού στη χώρα μας αλλά και τη δημιουργία δυναμικών παραστάσεων. Νέοι πρώην χορευτές των Bolshoi, σολίστ από το Κρατικό Θέατρο του Μεκλεμβούργου του Σβέριν, το Κρατικό Θέατρο του Λβιβ (Ουκρανία), το Εθνικό Μπαλέτο της Ιρλανδίας, το Junior Θεσσαλικό Μπαλέτο και Έλληνες χορευτές του GNB, παρουσιάζουν την πρώτη τους παράσταση στη Θεσσαλονίκη. Ένα Διεθνές Γκαλά με pas de deux και variations με ρεπερτόριο από έργα όπως Δον Κιχώτης, Φλόγες του Παρισιού, Κουρσάρος, Κοπέλια, Κακοφυλαγμένη κόρη, Εσμεράλδα και άλλα. To Greek Northern Ballet η πρώτη ελληνική ομάδα κλασσικού χορού παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη μια σπάνια καλλιτεχνική βραδιά κλασσικού χορού. Λεπτομέρειες · Κυριακή 16 Μαρτίου 2014 · Ώρες: 17.00 & 21.00 · Τιμές εισιτηρίων: 20€, 15€, 12€, 10€ · Ομαδ

Η «Κοίμηση της Θεοτόκου» του Ελ Γκρέκο ταξιδεύει στο Τολέδο

Εικόνα
  Λεπτομέρεια από το έργο του Ελ Γκρέκο η «Η Κοίμηση της Θεοτόκου»  Αθήνα Η Κοίμηση της Θεοτόκου , νεανικό έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, που κοσμεί την ομώνυμη εκκλησία στην Ερμούπολη της Σύρου, θα «ταξιδέψει» στο Τολέδο της Ισπανίας προκειμένου να συμπεριληφθεί στη μεγαλύτερη έκθεση έργων του Ελ Γκρέκο που έχει διοργανωθεί ποτέ με αφρομή τα 400 χρόνια από το θάνατό του. Η έκθεση με τίτλο Ο Έλληνας του Τολέδο ( The Greek of Toledo ) θα πραγματοποιηθεί από τις 14 Μαρτίου έως τις 14 Ιουνίου 2014 στο Μουσείο Santa Cruz του Τολέδο, στο πλαίσιο του «Έτους Ελ Γκρέκο» που έχει κηρυχθεί το 2014 από Ελλάδα και Ισπανία. Είναι η μεγαλύτερη έκθεση που έχει γίνει ποτέ για τον Έλληνα δημιουργό, καθώς θα εκτεθούν συνολικά 75 έργα από σημαντικά μουσεία του κόσμου, όπως το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, η Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσινγκτον και το Μουσείο Πράδο. Στο πλαίσιο της έκθεσης, οι επισκέπτες της ισπανικής πόλης θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν έργα τού Δο

Προσβάσιμος και πάλι από τη νότια κλιτύ ο Ιερός Βράχος

Εικόνα
  (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )  Μια προσωρινή κλίμακα που θα τοποθετηθεί στο δυτικό τμήμα της νότιας πλαγιάς της Ακρόπολης υπόσχεται να δώσει λύση σ' ένα πρόβλημα που προέκυψε μετά την πτώση μικρού τμήματος βράχου: Να επανασυνδέσει τον περίπατο των επισκεπτών από τη νότια κλιτύ προς τον αρχαιολογικό χώρο του Ιερού Βράχου. Όπως επισήμανε η γγ του ΥΠΠΟΑ Λίνα Μενδώνη στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, που έδωσε το «πράσινο φως» στη δημιουργία της σκάλας, δεν είναι η πρώτη φορά που αποκολλούνται μικρά τμήματα βράχων στην Ακρόπολη. Όπως, επίσης, είπε η Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης (ΥΣΜΑ) έχει λάβει όλες τις απαραίτητες οδηγίες ως προς τις ενέργειες που απαιτούνται, σχετικά με οτιδήποτε αφορά τα τείχη και τα βράχια της Ακρόπολης. Η μεταλλική κατασκευή που θα τοποθετηθεί δίπλα στην περίφραξη του Ηρωδείου θα επιτρέπει την απρόσκοπτη δίοδο των επισκεπτών και κρίθηκε ως η πλέον κατάλληλη και ασφαλής λύση εν όψει και της νέας τουρισ

«Βίλα Αμαλία», το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά

Εικόνα
Φωτορεαλιστική απεικόνιση της «Βίλας Αμαλία» –των δύο νεοκλασικών, διατηρητέων κτιρίων που στέγασαν για μακρύ χρονικό διάστημα το ιστορικό Β’ Γυμνάσιο Αρρένων Αθηνών– όπως θα γίνει μετά την αποκατάστασή τους. Το κακοποιημένο από την εικοσαετή κατάληψη ενδιαφέρον αρχιτεκτονικό συγκρότημα, στη γωνία των οδών Αχαρνών και Χέυδεν, ανήκει στον Δήμο Αθηναίων και θα μετασκευαστεί και πάλι σε σχολείο. Ετσι θα συμβάλει στην κοινωνική συνοχή και στην αισθητική αναβάθμιση της υποβαθμισμένης περιοχής. Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει άμεσα και οι εργασίες πρόκειται να αρχίσουν την άνοιξη. Το σχολείο προβλέπεται να λειτουργήσει από τον Σεπτέμβριο του 2015. ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Σε μια πρόσφατη τηλεοπτική εκπομπή, ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ για τον Δήμο Αθηναίων Γαβριήλ Σακελλαρίδης αναρωτήθηκε τι «έχει γίνει όλο αυτό το διάστημα από την επέμβαση της Αστυνομίας στη “Βίλα Αμαλία”» κατηγορώντας έμμεσα τη σημερινή δημοτική αρχή ότι συναίνεσε σιωπη

Διατηρητέα άλλα δέκα κτίρια στο πάρκο Γουδί

Εικόνα
Το κτίριο του διοικητηρίου του συντάγματος ιππικού στο Γουδί, ένα απόλυτα συμμετρικό κτίριο των αρχών του περασμένου αιώνα, που κηρύχθηκε διατηρητέο με απόφαση του ΥΠΕΚΑ. ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Διατηρητέα κηρύσσονται ακόμα δέκα παλαιά στρατιωτικά κτίρια στο μητροπολιτικό πάρκο Γουδί. Πρόκειται για κτίρια των αρχών του προηγούμενου αιώνα, τα περισσότερα από τα οποία αποτελούσαν κομμάτι των στρατώνων του ιππικού. Η ανέγερση των πρώτων στρατιωτικών κτιρίων στο Γουδί συνδέεται άμεσα με το «στρατιωτικό ζήτημα» που ανέκυψε μετά τον πόλεμο του 1897 και την απαιτούμενη γενική ανασύνταξη του στρατού, ως προς την οργάνωση, την εκπαίδευση, τον οπλισμό, τον εφοδιασμό και τις εγκαταστάσεις. Οπως αναφέρεται στην εκτενή μελέτη που συντάχθηκε το 1998 από το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ, στην περιοχή Γουδί αναπτύχθηκε ένα σύστημα από 6 στρατόπεδα συνταγμάτων, στρατωνισμούς πυροβολικού, στάβλους ιππικού, όρχους οχημάτων, εργοστασι

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Το κτίριο Φιξ παραδίδεται, αλλά το μουσείο αναζητεί πόρους

Εικόνα
Αν και το κτίριο του παλιού εργοστασίου Φιξ παραδίδεται την ερχόμενη εβδομάδα ως έδρα του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και ο προγραμματισμός είναι να υποδεχθεί τους πρώτους του επισκέπτες μέσα στον Μάιο - κάτι για το οποίο διατηρεί επιφυλάξεις η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού - ωστόσο για ακόμη μία φορά κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου από τη διευθύντριά του Αννα Καφέτση. Προκηρύξεις θέσεων για την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού δεν έχουν γίνει, ενώ για τα έξοδα λειτουργίας από το 1,4 εκατ. ευρώ που απαιτούνται υπάρχουν μόνο οι 400.000. Παρ' όλα αυτά, το μουσείο, που λειτουργεί εδώ και 14 χρόνια χωρίς μόνιμη στέγη, ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα με τη συνεργασία του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης Νέον. Η Διοχάντη είναι η πρώτη καλλιτέχνιδα στην οποία ανατίθεται η δημιουργία ενός έργου για το δώμα στη στέγη του ΕΜΣΤ, ενώ στο μουσείο θα διοργανώνονται εμβληματικές εγκαταστάσεις από διεθνή μουσεία και τη συλλογή Δασκαλόπουλου. Ανάμεσα σε άλλα το Νέον

Βρετανική πρόταση-σοκ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: «Οχι επιστροφή, ας τα μοιραστούμε»

Εικόνα
 «Εχει πρακτικά τεθεί υπό σκέψη ότι ορισμένα από τα Γλυπτά θα μπορούσε να δανειστούν στην Ελλάδα, αρκεί να μη γίνουν πιόνια πολιτικής εκμετάλλευσης», επισημαίνει ο Νίκολας Πένι (δεξιά). Στη φωτογραφία, Γλυπτά από το ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο Τον Τζορτζ Κλούνι δεν τον συνάντησε την περασμένη εβδομάδα, όταν ο διάσημος ηθοποιός επισκέφθηκε το Λονδίνο στο πλαίσιο της καμπάνιας προώθησης της νέας του ταινίας «Μνημείων άνδρες». Οχι επειδή διαφώνησε με τις δηλώσεις του υπέρ του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα - οι οποίες πήραν τεράστιες διαστάσεις και κράτησαν το θέμα ψηλά στην επικαιρότητα για περισσότερο από δύο εβδομάδες -, αλλά πολύ απλά επειδή «μου φαινόταν ότι ήταν πολύ ευτυχισμένος μόνος του» λέει στους «Σάντεϊ Τάιμς» ο διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης της Βρετανίας, Νίκολας Πένι. Θεωρεί λοιπόν κι εκείνος ότι ο Τζορτζ Κλούνι «τρελάθηκε» - όπως τον ειρωνεύονταν οι βρετανικές εφημερίδες - και ότι είναι ανόητος, όπως υπονό

Η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ σε ελληνικό graphic novel

Εικόνα
 Δείγμα δουλειάς του Γιώργου Τσιαμάντα  Η «Παναγιά η Χελιδονού» θα εικονογραφηθεί από τον Γιώργο Τσιαμάντα με την βοήθεια του κοινού Με τη βοήθεια του του πιο σύγχρονου και ταχύτερα διαδιδόμενου τρόπου χρηματοδότησης, το διήγημα της σπουδαίας γαλλίδας συγγραφέως, Μαργκερίτ Γιουρσενάρ «Η Παναγιά η Χελιδονού», μεταφέρεται σε graphic novel από τον εικονογράφο Γιώργο Τσιαμάντα , στην πρωτότυπη μετάφραση της Ιωάννας Χατζηνικολή και παρουσιάζεται στο ελληνικό κοινό από την Comicdom Press. Στην αφήγηση της Γιουρσενάρ, μιας από τις σημαντικότερες εκπροσώπους των γαλλικών γραμμάτων, συνυφαίνονται θέματα κλασσικά όσο και συναρπαστικά. Η ιερότητα της φύσης, που είναι η ίδια η ζωή με όλες τις αντιφάσεις της. Ο έρωτας και ο φόβος. Η μεταμόρφωση και η αναγέννηση. Η σύγκρουση και η συμφιλίωση. Η νέα θρησκεία και οι πανάρχαιες Νύμφες. Η ιστορία εκτυλίσσεται την αυγή του Μεσαίωνα, όταν ένας καλόγερος φτάνει από την Αίγυπτο στην Αττική και αγωνίζεται να αφανίσει τις Νεράιδες του

Γυναίκες από το Ιράκ στη σκηνή

Εικόνα
«Ιράκ - 9 τόποι επιθυμίας» επί σκηνής του Vault   «Παράδειγμα για το πώς η τέχνη είναι δυνατόν να ανοικοδομήσει τον κόσμο» έγραψε το περιοδικό «New Yorker» για το έργο «Ιράκ - 9 τόποι επιθυμίας» της Χέδερ Ράφο (Heather Raffo) που ανεβάζει η Μαρία Τσαρούχα στο θέατρο Vault. «Πρόκειται για ένα εκπληκτικό κείμενο που έφτασε στα χέρια μου» λέει η σκηνοθέτρια σχετικά με το έργο και τις μαρτυρίες των γυναικών που έχουν βιώσει τον πόλεμο του Ιράκ. Ωστόσο η ιρακινή καταγωγή της συγγραφέως που ζει στη Νέα Υόρκη ρίχνει μια ιδιαίτερη ματιά στο θέμα. Η Ράφο το εμπνεύστηκε το 1993, όταν επισκέφτηκε το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Βαγδάτης. «Εξισορροπεί εξαιρετικά σωστά τη Δύση με την Ανατολή» λέει η Μαρία Τσαρούχα. «Αυτές οι ιστορίες, γραμμένες από γυναίκα, έχουν μια άλλη δυναμική και αγγίζουν πτυχές και αλήθειες που δεν πιάνει η ανδρική πλευρά. Το έργο, ωστόσο, αφορά πολύ και τους άνδρες, γιατί παρουσιάζει τον πόλεμο μέσα από τη ματιά εκείνων που μένουν πίσω, εκείνων που χάν

Διαδρομές Ελλήνων σε εικαστικές αναζητήσεις της μεταπολεμικής Ευρώπης

Εικόνα
  Νίκος Εγγονόπουλος, «Εμφύλιος Πόλεμος», 1948 Η εξωστρέφεια ήταν ανέκαθεν δεδομένη. Για όσους ήθελαν να ξεφύγουν από το ασφυκτικό μεταπολεμικό πλαίσιο που έβλεπε με καχυποψία κάθε απόπειρα διαφυγής από την εσωστρέφεια των τεχνών στην Ελλάδα. Το πάθος για συνδιαλλαγή με τα κυρίαρχα ρηξικέλευθα κινήματα της Ευρώπης σε συνδυασμό με την ταραχώδη νεότερη ιστορία ώθησε πολλούς έλληνες καλλιτέχνες στον εκπατρισμό, στην εξορία, στη μετανάστευση ή στην περιήγηση στον πολιτιστικό ορίζοντα που απλωνόταν εκτός των συνόρων. Η έκθεση «Η τέχνη στην Ευρώπη μετά το 1945: Πέρα από τα sύνορα» στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης έρχεται να χαρτογραφήσει τις πολιτιστικές ζυμώσεις στις οποίες συμμετείχαν αυτοί οι έλληνες καλλιτέχνες. Με χρονική αφετηρία τη χρονιά που έκανε το ταξίδι του το θρυλικό «Ματαρόα», το μεταγωγικό που μετέφερε 150 καλλιτέχνες και διανοουμένους στο Παρίσι ως υποτρόφους της Γαλλικής Δημοκρατίας, η έκθεση παρουσιάζει 350 έργα ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών - 

Αφιέρωμα στο ιταλικό πολιτικό σινεμά

Εικόνα
Αφιέρωμα στο ιταλικό πολιτικό σινεμά πραγματοποιεί η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης από αυτήν την Πέμπτη έως και την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου στην αίθουσα «Τάκης Κανελλόπουλος» (Μουσείο Κινηματογράφου – Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α’, Λιμάνι). Δικαιοσύνη και αδικία, χρήμα και εξουσία, ηθικοί κανόνες και νόμιμη τάξη, ιδανικά και ουτοπίες της επανάστασης, διερευνώνται μέσα από ταινίες που φέρουν την υπογραφή των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι, Μάριο Μονιτσέλι, Βιτόριο ντε Σίκα και Φραντσέσκο Ρόζι. Πιο συγκεκριμένα, το αφιέρωμα περιλαμβάνει τις ταινίες: «Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα» ( φωτογραφία ) των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι (1972), «Οι σύντροφοι» του Μάριο Μονιτσέλι (1963), «Οι ληστές του Οργκόζολο» του Βιτόριο ντε Σίκα (1961) και «Τα χέρια πάνω από την πόλη» του Φραντσέσκο Ρόζι (1963). ΠΗΓΗ:agelioforos.gr   ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ-ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΣ

Σεισμός αποτύπωσε την εικόνα της Ιεράς Σινδόνης;

Εικόνα
Ισχυρός σεισμός 8,2 Ρίχτερ, ο οποίος είχε πραγματοποιηθεί το 33 μ.Χ. στην Ιερουσαλήμ – τη χρονολογία της σταύρωσης του Ιησού - ενδεχομένως να ευθύνεται για την αποτύπωση της εικόνας του Ιησού στο σάβανό του, υποστηρίζει νέα θεωρία ιταλών επιστημόνων. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί με επικεφαλής τον Αλμπέρτο Καρπιντέρι από το Πολυτεχνείο του Τορίνο, μέσα από δημοσίευσή τους στο επιστημονικό έντυπο «Meccanica», η ακτινοβολία νετρονίων που απελευθερώθηκε εξαιτίας του ισχυρού σεισμού, θα μπορούσε να βρίσκεται πίσω από την απεικόνιση του προσώπου και του σώματος του Ιησού επάνω στο λινό ύφασμα. Το μυστήριο της Ιεράς Σινδόνης Η Σινδόνη του Τορίνο είχε μαγνητίσει το ενδιαφέρον όταν ο δικηγόρος Σεκόντο Πία την είχε φωτογραφίσει για πρώτη φορά το 1898. Τα ερωτήματα που είχαν προκύψει τότε ήταν αν το σάβανο ανήκε πραγματικά στον Ιησού, τι ηλικία είχε και πώς ακριβώς είχε αποτυπωθεί η εικόνα του Θεανθρώπου επάνω σε αυτό. Το 1988, με τη βοήθεια ραδιοχρονολόγησης με άνθρακα-14, επιστ

Ψηφίστε σε δημοσκόπηση του Guardian για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα

Εικόνα
Εχει δίκιο ο Τζορτζ Κλούνεϊ; Πρέπει η Βρετανία να επιστρέψει τα γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα; Αυτό είναι το ερώτημα δημοσκόπησης της εφημερίδας Guardian, που ξεκίνησε σήμερα το πρωί μέσω της ιστοσελίδας της. Αφορμή για την ερώτηση αυτή ήταν οι δηλώσεις του Αμερικανού ηθοποιού, ο οποίος μέσα σε μια εβδομάδα τάχθηκε δύο φορές -και μάλιστα η μια από αυτές στο Λονδίνο- δημόσια υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Ο Τζορτζ Κλούνεϊ ζήτησε να διεξαχθεί ανοικτή συζήτηση για το θέμα, επισημαίνοντας πως και άλλοι οργανισμοί όπως το Βατικανό και το Μουσείο Γκετί έχουν ήδη επιστρέψει θησαυρούς της αρχαίας Ελλάδος που βρισκόταν στην κατοχή τους. Μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα είναι αξιοσημείωτο: 78% των επισκεπτών της ιστοσελίδας της εφημερίδας τάσσονται υπέρ, σε αντίθεση με το 22%. Η δημοσκόπηση λήγει σε δύο ημέρες Ο σύνδεσμος της δημοσκόπησης για να ψηφίσετε: http://www.theguardian.com/commentisfree/poll/2014/feb/12/george-clooney-elgin-marbles-monument-men-poll

Μιγκέλ Καστίγιο Ντιντιέ: «Και σήμερα η Ελλάδα παράγει πολιτισμό»

Εικόνα
«Νομίζω ότι και σήμερα η Ελλάδα παράγει πολιτισμό. Η Ελλάδα παρά το ότι είναι μια μικρή χώρα, σε εκατό περίπου χρόνια έχει προσφέρει στον κόσμο πολλούς ποιητές παγκόσμιου βεληνεκούς. Ποιά άλλη από τις μεγάλες χώρες έχει προσφέρει έναν Καβάφη, έναν Καζαντζάκη, έναν Ελύτη, έναν Σεφέρη, έναν Ρίτσο, έναν Βρεττάκο; Και όλοι αυτοί οι μεγάλοι ποιητές προσφέρουν στον κόσμο ένα προϊόν παγκόσμιας αξίας. Αλλά και στο πεδίο της μουσικής συμβαίνει κάτι παρόμοιο. Ο Μανώλης Καλομοίρης είναι μεγάλος συνθέτης, ο Μάνος Χατζηδάκις, ο Μίκης Θεοδωράκης, αλλά και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου αναγνωρίζονται ως μεγάλοι δημιουργοί και έχουν παγκόσμια απήχηση και παγκόσμια αξία» είπε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Χιλιανός ελληνιστής καθηγητής, Μιγκέλ Καστίγιο Ντιντιέ. Η σπουδαία αυτή προσωπικότητα, είναι διευθυντής του Κέντρου Αρχαίων, Βυζαντινών και Νέων Ελληνικών Σπουδών «Φώτιος Μαλλέρος», στο Σαντιάγο της Χιλής από το 1993. Επί 35 χρόνια διδάσκει αρχαία και νέα ελληνική γλώσσα, αρχαία και νεότερη ελληνική

Contrast/ Αντίθεση: Φεστιβάλ φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Εικόνα
Η 3η διοργάνωση του φεστιβάλ (Φεβρουάριος - Μάρτιος 2014) διατήρησε την λογική της προηγούμενης διοργάνωσης, την παραγωγή μεγάλων ομαδικών εκθέσεων, που παρουσιάστηκαν σε διαφορετικές αίθουσες της πόλης την ίδια περίοδο. Η συμμετοχή στις εκθέσεις ήταν ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενο. Σχεδιάστηκαν έξι εκθέσεις, από έξι αντίστοιχους επιμελητές (διακεκριμένους φωτογράφους και εκπρόσωπους φωτογραφικών φορέων), οι οποίοι επέλεξαν τους συμμετέχοντες φωτογράφους και τα έργα τους. Το φεστιβάλ διοργανώθηκε από την σύμπραξη πολλών φωτογραφικών δυνάμεων, με την πρωτοβουλία της Φωτογραφικής Ομάδας «Φωτοπόροι». Η 3η διοργάνωση του φεστιβάλ έγινε με την υποστήριξη της Θεσσαλονίκη Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας 2014 και του Δήμου Θεσσαλονίκης και αφιερώθηκε στους Νέους, με αφορμή την πραγματοποίησή της κατά το 2014. Σχεδιάστηκαν δύο εκθέσεις – παραγωγές με άξονα τους Νέους. Η πρώτη ήταν μια ομαδική έκθεση νέων φωτογράφων (μέχρι 35 χρονών) με θέμα «Χρόνος», που αφορούσε τον τρ

Σότσι 2014: Επτά χρόνια προετοιμασιών για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς αγώνες 2014

Εικόνα
Όταν η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή επέλεξε το Σότσι, της  Ρωσίας, ως διοργανώτρια πόλη των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 2014, το 2007, το μικρό παραθαλάσσιο θέρετρο δεν είχε μεγάλες αίθουσες, ελάχιστη στέγαση, και λίγες επιλογές μεταφορικών μέσων. Επτά χρόνια μετά και οι με δαπάνες  51 δισεκατομμύρια δολ., η πόλη έχει αλάξη  έχουν κατασκευαστεί δεκάδες εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας, δημιουργήθηκαν  χιλιάδες οικιστικές μονάδες, πρόστέθηκαν  νέα σιδηροδρομικά ασφαλή συστήματα. Τώρα, λιγότερο από 10 ώρες πριν από την Τελετή Έναρξης, θα ρίξουμε μια ματιά πίσω, σε μερικές από την κατασκευές και την προετοιμασία στο Σότσι όλα αυτά τα χρόνια πριν την έναρξη των αγώνων.     Shelly Gotlieb, Stefi Luxton, Christy Πριν και Rebecca Torr, snowboarders από τη Νέα Ζηλανδία, ποζάρουν για μια εικόνα στους Ολυμπιακούς δακτυλίους στο Αθλητικό Χωριό μπροστά από το Σότσι για τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες2014 ,  στις 4 Φεβρουαρίου 2014  Σότσι, Ρωσία. (Adam Pretty / Getty Image

Ο βανδαλισμός ως πηγή έμπνευσης

Εικόνα
Ουδέν κακόν αμιγές καλού! Απάντηση, με τη δική του εικαστική γλώσσα, δίνει ο Κώστας Τσόκλης στην απόφαση του ΚΑΣ και της 13ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων της Κρήτης να "αποκαθηλώσουν" το έργο του «Εκρηγνυόμενος σταυρός», που είχε τοποθετηθεί το καλοκαίρι του 2012 στη Σπιναλόγκα, στο πλαίσιο της εγκατάστασης με τίτλο Tsoclis, εσύ ο τελευταίος λεπρός ... Για «μία προσπάθεια λύτρωσης, από τον διπλό βανδαλισμό που διεπράχθη» μετά το τέλος της εκδήλωσης, κάνει λόγο ο καλλιτέχνης, αναφερόμενος όχι μονάχα στην καταστροφή του μνημειακών διαστάσεων σταυρού από σίδερο και καθρέφτες, που είχε τοποθετηθεί πάνω στο τείχος ως ανάθημα στους λεπρούς που πέθαναν ανώνυμοι πάνω στο νησί, αλλά και στην κλοπή 13 εντοιχισμένων σχεδίων που χάρισε στο νησί ως ανάμνηση. Έτσι, ο γνωστός εικαστικός, σε αντικατάσταση εκείνων των έργων που χάθηκαν, καταστράφηκαν ή κλάπηκαν, δημιούργησε μια σειρά νέων, τα οποία εκθέτει υπό τον τίτλο «Ο βανδαλισμός ως πηγή έμπνευσης». &quo