Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιούλιος, 2013

Πολιτιστικός «πόλος έλξης» το Παγκόσμιο Συνέδριο Φιλοσοφίας στην Αθήνα

Εικόνα
Στην ιδιαίτερη σημασία που έχει η διοργάνωση του Παγκόσμιου Συνεδρίου Φιλοσοφίας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Κωνσταντίνος Βουδούρης, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ενόψει της έναρξης των εργασιών του συνεδρίου στις 4 Αυγούστου. Στην ιδιαίτερη σημασία που έχει η διοργάνωση του Παγκόσμιου Συνεδρίου Φιλοσοφίας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής, καθηγητής Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Κωνσταντίνος Βουδούρης, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ενόψει της έναρξης των εργασιών του συνεδρίου στις 4 Αυγούστου.Ο κ. Βουδούρης τόνισε ότι η πραγματοποίηση του συνεδρίου στην Ελλάδα αλλά και το θέμα του «Η φιλοσοφία ως έρευνα και τρόπος ζωής» αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους διακεκριμένους επιστήμονες του κλάδου της φιλοσοφίας που θα δώσουν το «παρών» αλλά και για επιστήμονες από χώρες της Ασίας, όπου η φιλοσο

«Και τώρα τι;» το ερώτημα που θέτει η 4η Μπιενάλε της Αθήνας

Εικόνα
Αθήνα Σε μια περίοδο όπου η οικονομική κρίση στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες κορυφώνεται, η 4η Μπιενάλε της Αθήνας (ΑΒ4) δεν μπορεί παρά να θέσει ένα καίριο ερώτημα: Και τώρα τι; Ανταποκρινόμενη στις τρέχουσες κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, στη σκληρή πραγματικότητα της χρεοκοπίας, η ΑΒ4 διερευνά εναλλακτικές προτάσεις και χρήσιμες ιδέες θέτοντας σε λειτουργία ένα συνεργατικό μοντέλο για την παραγωγή μιας έκθεσης. Η έκθεση που προτείνει η AB4, ως απάντηση στο ερώτημα Και τώρα τι; , έχει τίτλο AGORA. Θα πραγματοποιηθεί από τις 29 Σεπτεμβρίου ώς την 1η Δεκεμβρίου στο εμβληματικό κτίριο του πρώην Χρηματιστηρίου Αθηνών (Σοφοκλέους 8-10) και την υπογράφει μια ομάδα καλλιτεχνών, επιμελητών, θεωρητικών και επαγγελματιών από τον χώρο της δημιουργίας, η οποία έχει συσταθεί ειδικά για την περίσταση. Τα επίσημα εγκαίνια έχουν προγραμματιστεί για τις 28 Σεπτεμβρίου. Η AGORA είναι επομένως ένα συλλογικό πείραμα, το αποτέλεσμα μιας διαδικασίας ζυμώσεων μεταξύ επαγγελμ

24-7-1860: Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πατέρας του καλλιτεχνικού κινήματος Αρ Νουβό, Άλονς Μούχα

Εικόνα
 ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΧΩΡΟ   Αφίσσα της Μόντ Άνταμς ως Ζαν Ντ' Αρκ, 1909 Σαν σήμερα γεννήθηκε ο τσεχικής καταγωγής Alphonse Mucha. Ο καλλιτέχνης δημιούργησε εικόνες και ζωγραφικούς πίνακες συνδιάζοντας τον ρομαντισμό με τον ανερχόμενο μοντερνισμό.  Πέρασε πολλά χρόνια της ζωής του στο Παρίσι, και στις ΗΠΑ δημιουργώνατς ζωγραφικά έργα. Επέστρεψε στην Τσεχία δημιουργώντας πίνακες τερστίων διαστάσεων.     Ο Mucha συνέλαβε αρχικά την ιδέα της δημιουργίας του καλλιτεχνικού κύκλου  Slav Epic το 1900, κατά τη στιγμή της Παγκόσμιας Έκθεσης στο Παρίσι.   Εργάστηκε για πολλά έτη στον κύκλο Slav Epic, το οποίο θεωρείται ένα αριστούργημα τέχνης. Είχε ονειρευτεί την ολοκλήρωση μιας σειράς'εργων της τσέχικης ιστορίας, αλλά και άλλων σλαβικών λαών. Μια γιορτή της Σλαβικής ιστορίας, στο γύρισμα του 19ου αιώνα. Ωστόσο, τα σχέδιά του για οικονομικούς λόγους δεν πραγματοποιήθηκαν.  Το 1909, κατάφερε να λάβει οικονομική υποστήριξη από τον εκατομμυριούχο Τσαρλς Ρ. Κρέιν, ο οποίο

Θερινό σινεμά απόψε στους κήπους της Κάζα Μπιάνκα, με ελεύθερη είσοδο

Εικόνα
Από σήμερα Τετάρτη 24 έως και το Σάββατο 27 Ιουλίου 2013, οι κήποι... της Δημοτικής Πινακοθήκης Θεσσαλονίκης (Casa Bianca – Βασ. Όλγας 180 και Θεμ. Σοφούλη) μεταμορφώνονται σε χώρο συνάθροισης και προβολών ταινιών μικρού μήκους. Την εκδήλωση διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την καλλιτεχνική ομάδα «Ατελιέ 3 – 103» καθώς και με τη συνδρομή της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης και του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους (TiSFF). Θα πραγματοποιηθούν οι προβολές: Τετάρτη 24/7: Caravaggio, Derek Jarman, (93’, Μεγάλη Βρετανία, 1986) Πέμπτη 25/7: Οι Λουόμενοι, Εύα Στεφανή (46’, Ελλάδα, 2009) Παρασκευή 26/7: Επιλογές από το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Σάββατο 27/7: Caravaggio, Derek Jarman (93’, Μεγάλη Βρετανία, 1986) Η ώρα έναρξης των προβολών είναι 21:30 και η είσοδος θα είναι ελεύθερη.  Thestival.gr

Ανακάλυψαν «νεκροταφείο βρικολάκων» στην Πολωνία

Εικόνα
Τουλάχιστον 17 σκελετοί βρέθηκαν θαμμένοι με τα κρανία κομμένα και τοποθετημένα ανάμεσα στα γόνατα ή τα χέρια, σε περιοχή της Πολωνίας. Η στάση των σκελετών αποτελούν σύμφωνα με αρχαιολόγους ένδειξη ότι ο χώρος αυτός ήταν κάποτε «νεκροταφείο βρικολάκων». Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο τρόπος τοποθέτησης των οστών δείχνει ότι τα πτώματα πιστευόταν ότι ανήκαν σε  βαμπίρ και θάβονταν με αυτό τον τρόπο, ώστε να αποφευχθεί η «επιστροφή τους στον κόσμο των ζωντανών. Τα μακάβρια ευρήματα ήρθαν στο φως όταν πριν μερικές εβδομάδες εργάτες που κατασκεύαζαν δρόμο βρέθηκαν μπροστά τέσσερις σκελετούς, θαμμένους με αυτόν παράδοξο τρόπο. Τα κρανία ήταν κομμένα και τοποθετημένα ανάμεσα στα γόνατα ή στα χέρια. Μετά από περαιτέρω έρευνες, εντοπίστηκαν 13 ακόμη σκελετοί. Επιπλέον οι σοροί δεν έφεραν πάνω τους ούτε κοσμήματα αλλά ούτε και υπολείμματα ρούχων. Οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι τα πτώματα χρονολογούνται από τον 15ο ή τον 16ο αιώνα, όταν ο φόβος των βρικολάκων ήταν ιδιαίτ

Amid Greek austerity, plunder of priceless treasures

Εικόνα
The financial crisis in Greece has already had far-reaching consequences for many people, but now it is claiming a new casualty as some of the country's ancient treasures become a target for thieves. Detective Gergios Tsoukalis puffs nervously on his cigar. In the passenger's seat of a taxi, he grapples with four different mobile phones as he tries to co-ordinate the arrest of yet another antiquities smuggler. As the driver pulls into the port, he sees ahead of him that plainclothes police officers have already pounced on the unassuming man, who is completely shocked by the early-morning operation. Continue reading the main story “ Start Quote We've tracked down ancient Greek antiquities as far away as Columbia - in the hands of drug dealers” Detective Gergios Tsoukalis As he is being bundled into a van, one of the officers shouts at him: "How many of you are there? Don't mess me around. How many?" Mr Tsoukalis

19 Ιουλίου 1979: Οι Σαντινίστας αναλαμβάνουν στη Νοκαράγουα την εξουσία

Εικόνα
Το κίνημα των Σαντινίστας δημιουργήθηκε το 1961 με την ίδρυση του «Μετώπου Εθνικής Απελευθέρωσης» από μαρξιστές αγωνιστές και νεαρούς χριστιανούς ριζοσπάστες. Σαν σήμερα, στις 19 Ιουλίου 1979, οι Σαντινίστας μπαίνουν νικηφόρα στην πρωτεύουσα Μανάγκουα, τερματίζοντας την επί μισό σχεδόν αιώνα δικτατορική δυναστεία των Σομόσα. Βασικός ιδρυτής του κινήματος ήταν ο Κάρλος Φονσέκα Αμαδόρ που σκοτώθηκε σε μάχη το 1976. Το κίνημα πήρε το όνομά του από τον Αουγκούστο Σέσαρ Σαντίνο, σύμβολο κατά του ιμπεριαλισμού και εθνικός ήρωας. Ο Σαντίνο είχε οργανώσει αντάρτικο στα βουνά του Βορρά όταν τη δεκαετία του ΄20 τα αμερικανικά στρατεύματα επέστρεψαν στη Νικαράγουα. Ο Σαντίνο δολοφονήθηκε το 1934 με εντολή του αρχηγού της Εθνικής Φρουράς Αναστάζιο Τάτσο Σομόζα ο οποίος στη συνέχεια κατέλαβε την εξουσία για είκοσι χρόνια. Οι Σαντινίστας στόχευαν στην ανατροπή του διδακτορικού καθεστώτος Σομόζα που είχε την υποστήριξη των ΗΠΑ, στον εκδημοκρατισμό και την ανάπτυξη της Νικαρ

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης:Εκθεση - αφιέρωμα στα 150 χρόνια από την γέννηση του Κ.Π. Καβάφη

Εικόνα
«Δεν θέλουμε μία έκθεση  που  να  περιλαμβάνει τα γυαλιά, τα χειρόγραφα  ή τα  έπιπλα του ποιητή. Αντίθετα θέλουμε να επικεντρωθούμε σε  ορισμένα  ποιήματά του, κυρίως  μυθολογικά και ιστορικά  και να  αναδείξουμε την διάστασή  τους  από διαφορετική  σκοπιά».  Αυτό  είναι το σκεπτικό  της  έκθεσης για τον Κ.Π. Καβάφη στο  Μουσείο Κυκλαδικής  Τέχνης  δια  στόματος του διευθυντή του κ. Νίκου Σταμπολίδη . Μιας  έκθεσης,  που  με τον τίτλο «Ιδανικές Φωνές κι Αγαπημένες  - Εικονογραφώντας ποιήματα του Καβάφη»,  που  παραπέμπει σε  γνωστό στίχο του  θα  εγκαινιαστεί  στις 26 Νοεμβρίου σε συνεργασία με το Ιδρυμα Ωνάση  με  αφορμή την  συμπλήρωση  φέτος 150 χρόνων  από την  γέννηση  του μεγάλου ποιητή  και 80 από τον  θάνατό  του.   Εικοσιπέντε ποιήματα  επιλέχθηκαν  για  την  έκθεση και  αντίστοιχα 80 αρχαία  έργα,  προτομές  κυρίως  των προσώπων  που  αναφέρονται  σ΄ αυτά,  προκειμένου  να  αναπτυχθεί  εκθεσιακά ο «διάλογος»  μεταξύ  τους  με  την  επιπλέον  βοήθεια  κατά

Σπάνιας ομορφιάς ευρήματα του 3ου αιώνα μ.Χ. ήρθαν αναπάντεχα στο φως στον Κεραμεικό

Εικόνα
Ενα αναπάντεχο εύρημα στον Κεραμεικό έφερε η έρευνα της αρχαιολόγου Γιούτα Στρότσεκ του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου: Βαθιά μέσα σε ένα πηγάδι της Κλασικής εποχής στον Κεραμεικό, δύο μαρμάρινες κεφαλές, δύο νεαρών Ρωμαίων περίμεναν για αιώνες να τις βρει κάποιος και να τις ανεβάσει πάλι στο φως. Οπως αναφέρει tovima.gr , η επικεφαλής των ανασκαφών Γιούτα Στρότσεκ, έχοντας λάβει άδεια από την Γ΄ Εφορεία Αρχαιοτήτων για τον καθαρισμό του πηγαδιού, χρησιμοποίησε τέσσερις αντλίες για την άντληση του νερού, που υπήρχε ακόμη στο πηγάδι και στο βάθος του εντοπίσθηκαν τα δύο ρωμαϊκά ευρήματα. Η κατάσταση των κεφαλιών θεωρείται πολύ καλή, παρά τα δύο μεγάλα «τραύματα» που φέρουν, αφού είναι φανερό ότι κάποιος τα κτύπησε δυνατά ώστε να σπάσουν και στην συνέχεια τα πέταξε στο πηγάδι. Η χρονολόγηση των κοριτσιών πάντως -η μία είναι νεώτερη από την άλλη- τα φέρνει στα μέσα του 3ου μ.Χ. αιώνα. Αυτό προκύπτει κατά την κυρία Στρότσεκ από την…κόμμωσή τους! Το γεγονός ότι τ

Ζακ Ντεριντά (1930 – 2004): Η θεωρία της αποδόμισης

Εικόνα
Η «θεωρία της αποδόμησης» του Ζακ Ντεριντάυποστηρίζει ότι κάθε κείμενο αποτελείται από στρώματα εννοιών, απόρροια πολιτιστικών και ιστορικών διαδικασιών, συνεπώς το νόημά του δεν είναι οριστικό αλλά συνάρτηση της ερμηνείας που του δίνει ο αναγνώστης του. Έτσι, ένας αναγνώστης μπορεί να διερευνήσει τα κρυμμένα νοήματα ενός κειμένου, τα οποία μπορεί να μην γνωρίζει ούτε ο συγγραφέας. Η θεωρία αυτή στρατηγικής ανάλυσης εφαρμόζεται στη λογοτεχνία, στη γλωσσολογία, στη φιλοσοφία και σε άλλες επιστήμες. Ο Ζακ Ντεριντά (Jacques Derrida) γεννήθηκε στις 15 Ιουλίου του 1930 στο Ελ Μπιάρ της Αλγερίας. Υπήρξε ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους φιλόσοφους και ιδρυτής της σχολής της «αποδόμησης». Στα μαθητικά του χρόνια δημοσίευε ποιήματά του σε βορειοαφρικανικά περιοδικά, ενώ το ζωηρό ενδιαφέρον του για τη φιλοσοφία τον οδήγησε το 1952 στην Ecole Normale Superieure, απ’ όπου και πήρε το πτυχίο του στο συγκεκριμένο τομέα. Στην περίοδο των σπουδών του είχε την ευκαιρία να

Europeana:Πολιτιστικές φωτογραφίες του παρελθόντος

Εικόνα
Την περασμένη εβδομάδα, μιλήσαμε για τα γεωγραφικούς χάρτες που μπορείτε να βρείτε στην Europeana και την εφαρμογή Europeana Open Πολιτισμού. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε έναν άλλο τρόπο Ταξιδεύοντας μέσα από την ιστορία - με παλιές φωτογραφίες που χαρτογραφούν το παρελθόν. Αντιπροσωπεύουν ένα στιγμιότυπο από μια συγκεκριμένη ιστορική στιγμή και τα στοιχεία που σχετίζονται με αποκορύφωμα αυτό το σημείο στο χρόνο: όπως οι άνθρωποι, περιοχές,  τα συναισθήματα και τις μόδες. Ωστόσο, σε αντίθεση με χάρτες, μπορούν να πουν μια μοναδική και συχνά ενδιαφέρουσα ιστορία ενός ατόμου ή των ομάδων των εθνών. Εικόνες σε μεμονωμένα άλμπουμ σηματοδοτούν σημαντικά προσωπικά γεγονότα, μας θυμίζουν  άλλους σημαντικούς  και μπορούν να προκαλέσουν ένα σύνθετο μείγμα των αναμνήσεων και συναισθημάτων. Έχετε ένα χαμόγελο κάθε φορά που θα δείτε φωτογραφίες του μωρού σας; Ή αισθάνεστε χαρούμενη και λίγο νοσταλγία για τις ευτυχισμένες στιγμές της οικογένειας ή απλά να εκπλαγείτε με το πώς στη νεότη

Μανθούλης: Με δυσφήμισαν που έπαιξαν την ταινία μου

Εικόνα
Με την ταινία του Ροβήρου Μανθούλη , «η κυρία Δήμαρχος» βγήκε στον αέρα η ΕΔΤ (Ελληνική Δημόσια Τηλεόραση) το βράδυ της Δευτέρας. Η προβολή της ταινίας του προκάλεσε την οργή του σκηνοθέτη, ο οποίος σε ανακοίνωσή του χαρακτήρισε την ΕΔΤ ως «κανάλι ιερόδουλη» και τόνισε ότι θα κινηθεί νομικά διεκδικώντας αποζημίωση για δυσφήμιση. Ο κ. Μανθούλης μιλώντας στο tvxs.gr ανέφερε ότι δέχτηκε ένα προσωπικό πλήγμα από την προβολή της ταινίας καθώς το όνομά του έχει συνδεθεί με την ιστορία της κρατικής τηλεόρασης. Επίσης, χαρακτήρισε την κυβέρνηση «δικτατορική» και τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά , «γνωστό νταή» που είναι ο πλέον «ακατάλληλος για την ελληνική πολιτική». Δηλώνει μάλιστα απαισιόδοξος για την έκβαση των πραγμάτων στην χώρα. Του Νίκου Μίχου Γιατί αντιδράσατε έντονα και άμεσα; Έχω συνδέσει το όνομά μου με την ιστορία της ελληνικής εθνικής τηλεόρασης. Η δική μου ιστορία με την ΕΡΤ ξεκινά όταν με φώναξε ο Καραμανλής για να πάρω το Ε.Ι.Ρ.Τ. της χούντας και να το

Επιστροφή στο ασπρόμαυρο

Εικόνα
 Ολο και περισσότεροι σκηνοθέτες επιλέγουν τη «μαγεία» της μονοχρωμίας     Σκηνή από τη «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν που παίχτηκε στο Φεστιβάλ των Καννών αποσπώντας το βραβείο ερμηνείας για τον Μπρους Ντερν (δεξιά)   Οταν ο Μπεν Γουίτλεϊ ετοίμαζε το «A field in England», μια ταινία που αναφέρεται σε μια αλλόκοτη επιδρομή στον αγγλικό εμφύλιο πόλεμο, κάποιες από τις δοκιμαστικές σκηνές του ήταν έγχρωμες και κάποιες ασπρόμαυρες. Η έντονη αισθητική διαφορά ανάμεσα στις δύο επιλογές κέντρισε το ενδιαφέρον του και, όπως δήλωσε αργότερα, ενώ οι έγχρωμες σκηνές σχετίζονταν «κυρίως με τα χρώματα των ενδυμασιών και το χορτάρι» , αποσπώντας έτσι την προσοχή, «οι ασπρόμαυρες τόνιζαν τα πρόσωπα, τα μαλλιά και την υφή του χορταριού. Γι' αυτό και τις προτιμήσαμε». Ο Γουίτλεϊ, ο οποίος ανήλθε στον κινηματογραφικό χώρο με τις ταινίες «Kill List» και «Sightseers», δεν είναι ο μοναδικός αναγνωρισμένος σκηνοθέτης που παρασύρθηκε από τη μονοχρωμία του ασπρόμαυρου εφέτος.

Τριάντα αρχαίες άγκυρες δίνουν μαρτυρία για τους καρχηδονιακούς πολέμους

Εικόνα
Βρέθηκαν μπλεγμένες στον βυθό κοντά στην Παντελερία της Σικελίας Οι άγκυρες εντοπίσθηκαν πλησίον της Παντελερίας, το μικρό νησί κοντά στη Σικελία, και προέρχονται σύμφωνα με τους αρχαιολόγους από τους Καρχηδονιακούς πολέμους.       Περισσότερες από 30 αρχαίες άγκυρες μπλεγμένες μεταξύ τους στον βυθό της θάλασσας κοντά στη Σικελία μιλούν για ένα πόλεμο που διήρκεσε χρόνια και άλλαξε την Ιστορία. Οι άγκυρες εντοπίσθηκαν πλησίον της Παντελερίας και προέρχονται σύμφωνα με τους αρχαιολόγους από τους Καρχηδονιακούς πολέμους - τρεις για την ακρίβεια - πολλά επεισόδια των οποίων διαδραματίσθηκαν στα νερά της περιοχής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Λεονάρντο Αμπέλι αρχαιολόγο από το Πανεπιστήμιο του Σάσαρι, οι άγκυρες είναι μία εντυπωσιακή απόδειξη των ισχυρών συγκρούσεων μεταξύ των Ρωμαίων και των Καρχηδονίων κατά τη διάρκεια του Α΄ Καρχηδονιακού πολέμου (264 - 241 π.Χ.) για την επικράτηση στη Μεσόγειο. Οι άγκυρες βρέθηκαν σε βάθος μεταξύ 50 και 80 μέτρων σε

Ανακαλύφθηκε το αρχαιότερο δείγμα λουλουδιών σε τάφο στο Ισραήλ

Εικόνα
Το αρχαιότερο δείγμα λουλουδιών σε τάφο ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ. Η χρονολόγηση των λουλουδιών μας γυρνάει σχεδόν 14.000 χρόνια πίσω. Η ανακάλυψη έγινε στο σπήλαιο Ρακεφέτ στις πλαγιές του Κάρμηλου όρους. Σύμφωνα με το «Science», οι ερευνητές βρήκαν σαφείς ενδείξεις ότι τέσσερις άνθρωποι που πιθανότατα ανήκαν στον προϊστορικό Νατούφιο πολιτισμό, ο οποίος ήταν εξαπλωμένος στις μεσογειακές περιοχές της Μέσης Ανατολής, είχαν ταφεί πάνω σε μια κλίνη από λουλούδια. Η ομάδα ερευνητών, με επικεφαλής τον αρχαιολόγο Ντάνι Ναντέλ του πανεπιστημίου της Χάιφα, έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS).Η χρονολόγηση με την μέθοδο του ραδιενεργού άνθρακα έδειξε ότι οι σκελετοί ήσαν ηλικίας 11.700 έως 13.700 ετών. Οι Νατούφιοι ήταν κυνηγοί-συλλέκτες και πιθανώς υπήρξαν οι πρόγονοι των πρώτων γεωργών της περιοχής. Τώρα όμως αποκτούν και τον χαρακτηρισμό των πρώτων γνωστών ανθρώπων που έθαβαν τους νεκρούς τους

Νέα στοιχεία περί της «γέννησης» της γεωργίας

Εικόνα
Νέα στοιχεία ότι η γεωργία ξεκίνησε σε περισσότερα από ένα μέρη στην «εύφορη ημισέληνο». Εδώ και πολλές δεκαετίες οι επιστήμονες αναζητούν τις απαρχές της οργανωμένης γεωργίας, κάτι που εκτιμάται ότι έγινε πριν από περίπου 10.000 χρόνια, αλλά υπάρχουν ακόμα διαφωνίες για το πού ακριβώς και πώς αυτό συνέβη. Μια νέα γερμανική επιστημονική έρευνα, που ανακάλυψε σαφείς ενδείξεις αγροτικής καλλιέργειας στους πρόποδες της οροσειράς του Ζάγρου στο δυτικό Ιράν, έρχεται να ενισχύσει την πεποίθηση ότι η πρακτική της γεωργίας ξεκίνησε σε αρκετά μέρη της «εύφορης ημισελήνου» και όχι μόνο σε ένα σημείο, κοντά στη Μεσόγειο ή στην Μεσοποταμία μεταξύ Τίγρη και Ευφράτη.Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Τίμπινγκεν και του Ιρανικού Αρχαιολογικού Κέντρου Ιρανικών Ερευνών της Τεχεράνης, με υπεύθυνη τη Σιμόν Ριλ, επικεφαλής του εργαστηρίου αρχαιοβοτανολογίας του γερμανικού πανεπιστημίου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», ανέλυσαν πάνω από

Το σπήλαιο της Αντιπάρου Η φύση δημιουργεί για εκατομμύρια χρόνια

Εικόνα
ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΧΩΡΟ   ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΣΤΑ ΣΠΛΑΧΝΑ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ Το σπήλαιο βρίσκεται στην ΒΑ πλευρά του νησιού.Το σπήλαιο είναι γνωστό από την αρχαιότητα. Ο αρχαιότερος επισκέπτης του σπηλαίου ήταν ο Αρχιλοχος, ο λυρικός ποιητής από την Πάρο. Μέχρι τον περασμένο αιώνα, υπήρχε σ' αυτό εντοιχισμένη επιγραφή με αρχαίους ελληνικούς χαρακτήρες, που έλεγε: "ΕΠΙ ΚΡΙΤΩΝΟΣ ΟΙΔΕ ΗΛΘΟΝ ΜΕΝΑΝΔΡΟΣ, ΣΟΧΑΡΜΟΣ, ΜΕΝΑΚΡΑΤΗΣ, ΑΝΤΙΠΑΤΡΟΣ, ΙΠΠΟΜΕΔΟΝ, ΑΡΙΣΤΕΑΣ, ΔΙΟΓΕΝΗΣ, ΦΙΛΟΚΡΑΤΗΣ, ΟΝΗΣΙΜΟΣ". Σύμφωνα με την παράδοση, πρόκειται για συνωμότες κατά της ζωής του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι οποίοι ανακαλύφθηκαν και για να σωθούν κατέφυγαν στην Αντίπαρο.   Στους κατοίκους της Αντιπάρου, το σπήλαιο ήταν γνωστό με την ονομασία " καταφύγι ". Ωστόσο το εσωτερικό του παρέμενε άγνωστο στους