Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2012

Εκθέσεις, Εκρηξη αρχιτεκτονικής

Της Εφης Φαλίδα
Στη διάρκεια της Ιστορίας ο Παρθενώνας χτίστηκε, γκρεµίστηκε και ξαναχτίστηκε πολλές φορές. Το µνηµείο έγινε πρότυπο του µύθου της κλασικής τελειότητας, αντικείµενο αρχιτεκτονικής µελέτης, στοιχείο της µοντέρνας πολιτιστικής ταυτότητας, µοντέλο της ποπ κουλτούρας ως φιγούρα στις καρτ ποστάλ των τουριστικών καταστηµάτων. Πρόσφατα πρωταγωνίστησε και στη διαµάχη του γερµανοευρωπαϊκού πεδίου των µέσων ενηµέρωσης: η «τελευταία» του ευκαιρία ήταν να διατεθεί προς ενοικίαση µαζί µε τα υπόλοιπα µνηµεία της Ακρόπολης προς 1.600 ευρώ την ηµέρα.
Σε μια πρωτότυπη έκθεση αρχιτεκτονικής με τίτλο «Collecting Architecture» (Συλλεκτική Αρχιτεκτονική) που παρουσιάζεται στο Ιδρυμα ΔΕΣΤΕ, ο Παρθενώνας μπορεί να αξιοποιηθεί ώστε η κρίση να μην προκαλέσει έλλειμμα στον πολιτισμό της χώρας: τα πολλαπλά αντίτυπα του μνημείου θα προσδώσουν ανυπολόγιστη αξία στους πολιτισμικούς πόρους της πόλης.
Η εργασία αυτή είναι μία από τις πολλές αρχιτεκτονικές μελέτες που θέτουν ερωτήματα για την Αθήνα και τα περίχωρά της όσον αφορά τον σύγχρονο ρόλο της αρχιτεκτονικής και τη σύνδεσή της με την τέχνη ως παραγόντα εξέλιξης για το μέλλον του κόσμου. Παράλληλα, το Μουσείο Μπενάκη φιλοξενεί το έργο του Εμμανουήλ Βουρέκα, αρχιτέκτονα της «αστικής αθηναϊκής πολυκατοικίας», στο σύνολό του. Και ο Μάριο Μπότα, ο ελβετός αρχιτέκτονας του κεντρικού κτιρίου της Εθνικής Τράπεζας στην Πλατεία Κοτζιά, επισκέπτεται την Αθήνα για να δώσει διάλεξη στο Μέγαρο Μουσικής με θέμα την αρχιτεκτονική ως πράξη πολιτισμικής αντίστασης στην απώλεια ταυτότητας και την κοινοτοπία.

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου