Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012

Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης: Κάηκαν 2.000 έργα σε αποθήκη φύλαξης


Δύο χιλιάδες φωτογραφίες, από 250 δημιουργούς, που φυλάσσονταν στους χώρους της εταιρείας «Ορφεύς Βεϊνόγλου» στη ΒΙ.ΠΕ.Θ. στη Σίνδο, όπου βρίσκεται μέρος των εκθέσεων και των συλλογών φωτογραφικών έργων της σύγχρονης περιόδου του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης κάηκαν, έπειτα από πυρκαγιά που είχε εκδηλωθεί στις αρχές Μαΐου.

Το θέμα όμως ήρθε στο φως πρόσφατα, οπότε ανακοινώθηκε ότι από τα έργα που κάηκαν, τα 1.000 ανήκουν στη συλλογή τα τελευταία δέκα χρόνια, είναι αναλογικές και εκτυπώσεις ψεκασμού μελάνης σε αρχειακό χαρτί.

Τα υπόλοιπα 1.000 έργα παραγωγής του ΜΦΘ (εκτυπώσεις ψεκασμού μελάνης σε αρχειακό χαρτί), τα οποία προστέθηκαν στη συλλογή την τελευταία πενταετία, αποτελούν περισσότερες από δέκα ολοκληρωμένες μονογραφικές ή ομαδικές εκθέσεις και περιόδευαν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Τα έργα βρίσκονται καταλογογραφημένα σε χαμηλή ανάλυση με ακριβείς τεχνικές προδιαγραφές στα αρχεία του Μουσείου.

Η πυρκαγιά ξέσπασε στις 2 Μαΐου, στις 00:20 τη νύχτα, στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Βεϊνόγλου που εξειδικεύεται στη μεταφορά και φύλαξη έργων τέχνης. Τα έργα ήταν ασφαλισμένα.

Το ΜΦΘ ανακοίνωσε ότι μόλις ολοκληρωθεί το πόρισμα της Πυροσβεστικής και η διαδικασία ταυτοποίησης των έργων, που βρίσκεται σε εξέλιξη, πρόκειται να προχωρήσει σε ενημέρωση κάθε δημιουργού ή εμπλεκόμενου φορέα ξεχωριστά για την κάθε περίπτωση.

Η επανασύσταση της συλλογής

Όσον αφορά την επανασύσταση της συλλογής του, το Μουσείο βρισκόταν σε ανεύρεση τρόπων οικονομικής και τεχνικής υποστήριξης του εγχειρήματος.

Η επανασύσταση θα βασιστεί στους ακόλουθους άξονες: Πηγές χρηματοδότησης: Ευρωπαϊκά προγράμματα, Πιθανή χρηματοδότηση από άλλους συνεργαζόμενους φορείς, Ιδιωτικές δωρεές/ χορηγίες.

Παράλληλα, το ΜΦΘ τονίζει ότι προτίθεται να παράξει με σύγχρονες τεχνικές μεγάλο μέρος των έργων της συλλογής και στη συνέχεια να διαφυλάξει σε καινούργιους, εξειδικευμένους χώρους, από υλικό που δεν καίγεται, τα έργα αυτά δημιουργώντας παράλληλα τις κατάλληλες συνθήκες διαχείρισης και χρήσης των έργων.

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου