Ελλάδα:Οι ανακαλύψεις αρχαίων ναυαγίων μακριά από τις ακτές αποδεικνύουν ότι έπλεαν στην ανοικτή θάλασσα

ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΧΩΡΟ
Οι πρόσφατες ανακαλύψεις δύο αρχαίων ναυαγίων που βρέθηκαν μακρυά από τις δυτικές ελληνικές ακτές και ανήκουν στο 3ο αιώνα μ. Χ., αλλά και άλλα ναυάγια που έχουν βρεθεί παλαιότερα όχι κοντά στην ακτογραμμή, αποδεικνύουν ότι τα εμπορικά πλοία έπλεαν στην ανοικτή θάλασσα.


Σπασμένα αρχαία αγγεία από ναυάγιο, πλοίο του 3ου μ.Χ. αιώνα, Ρωμαϊκής εποχής βρέθηκαν 1,2 χιλιόμετρα στα ανοικτά των δυτικών ακτών της Ελλάδας, ανάμεσα στην Κέρκυρα και την Ιταλία, σύμφωνα με την 29-5-2012 ανακοίωση του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού. Σύμφωνα με την ανακοίνωση κατά την κατασκευή του ελληνικού-ιταλικού θαλάσσιου αγωγού, φυσικού αερίου,αλλά και κατά υποθαλάσσιες έρευνες,που έχουν πραγματοποιηθεί στην ελληνική θαλάσσια περιοχή, ναυάγια έχουν βρεθεί μακρυά από τις ακτές και σε μεγάλα βάθη. Τα ναυάγια αυτά έχουν βρεθεί μακρυά από την ακτογραμμή, διαψεύδοντας τη γενικά αποδεκτή θεωρία ότι τα αρχαία εμπορικά πλοία έπλεαν κοντά στις ακτές.
AP Photo / Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού.

Άλλο γνωστό αρχαίο ναυάγιο βρέθηκε το 1999 περίπου 3 χιλιόμετρα (1,8 μίλια) μακριά από την Κύπρο.

Η Angeliki Simossi, επικεφαλής του τμήματος των υποβρυχίων αρχαιοτήτων στην Ελλάδα, δήλωσε ότι τα βυθισμένα αρχαία πλοία, βρίσκονται γενικά σε 30-40 μέτρα (100-130 πόδια) βάθος.

Οι περισσότεροι μελετητές πιστεύουν ότι οι αρχαίοι έμποροι που χρησιμοποιούσαν πλοία για την μεταφορά των εμπορευμάτων τους, δεν ανοίγονταν στην θάλασσα, αλλά έπλεαν κοντά στις ακτές για λόγους ασφαλείας, σε αντίθεση με τα πολεμικά πλοία που δεν είχαν μεγάλα φορτία.

Όπως δήλωσε η κα Simossi : "Υπάρχουν πολλά ρωμαϊκά ναυάγια, αλλά αυτά είναι στα βαθιά νερά. Συνεπώς δεν έπλεαν κοντά στις ακτές. "Η συμβατική θεωρία ήταν ότι, δεδομένου ότι τα εμπορικά πλοία ήταν μικρά σκάφη μέχρι 25 μέτρα (80 πόδια), δεν είχαν τη δυνατότητα να πλέουν μακριά από την ακτή, διότι εάν γινόταν ένα ναυάγιο αφού θα ήταν αρκετά κοντά στην ακτή θα μπορούσε να σωθεί το εμπόρευμα. ».

Επίσης ο αμερικανός αρχαιολόγος Brendan Foley, σχετικά με την ανακάλυψη αυτή είπε ότι μια σειρά από αρχαία ναυάγια που βρίσκονται κατά τα τελευταία 15 χρόνια μακριά από την ακτή, έχει αναγκάσει τους ειδικούς να επανεξετάσουν την αρχική θεωρία περί πορείας των πλοίων κοντά στις ακτές.



Και ο Jeffrey Royal, διευθυντής του Key West, Florida, based RPM Nautical Foundation, ανέφερε ότι σε πολλές περιπτώσεις, όπως όταν έπνεαν ισχυροί άνεμοι και απειλούσαν να ωθήσουν τα πλοία πάνω σε βράχους, ανάγκαζε το πλοίο να κινηθεί βαθύτερα και μακριά από τα παράκτια ύδατα.


Τα λείψανα των δύο ναυαγίων εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια μιας έρευνας που κάλυψε 200 τετραγωνικά χιλιόμετρα (77 τετραγωνικά μίλια), του βυθού κοντά στα νησιά της Κέρκυρας και των Παξών.

Ένα ελληνικό ωκεανογραφικό σκάφος χρησιμοποιώντας πλευρικής σάρωσης ραντάρ και υποβρύχια ρομπότ πήρε πλάνα του διάσπαρτου φορτίου - πιθάρια, αμφορείς που χρησιμοποιούνταν για τη μεταφορά τροφίμων και του κρασιού - μαγειρικά σκεύη για το πλήρωμα, άγκυρες, πέτρες και ότι θα μπορούσε να είναι απομεινάρια από τα ξύλινα πλοία .

Η ομάδα έθεσε, επίσης, δείγματα κεραμικής και ένα μαρμάρινο βάζο.

Το ένα πλοίο μετέφερε ένα είδος αμφορέων που παράγονταν στη βόρεια Αφρική, και η κα Simossi υποστήριξε ότι θα μπορούσε να είχε αποπλεύσει από εκεί για την Ελλάδα με μια ενδιάμεση στάση στην Ιταλία.

Ο Foley επίσης δήλωσε ότι τα ναυάγια που βρίσκονται σε μεγάλα βάθη παραμένουν ανέπαφα σε αντίθεση με αυτά που είναι στα ρηχά.
"Έτσι περιέχουν πολύ περισσότερα αρχαιολογικά και ιστορικά στοιχεία με πολλές πληροφορίες για τους πρώτους πολιτισμούς" .


Πληροφορίες από Associated Press.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!