Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Σεπτέμβριος, 2011

Το λυκόφως ενός θρύλου

Εικόνα
Υπάρχει μια συγκλονιστική σκηνή στην ταινία «Συνέντευξη» (La Intervista) που ο Φεντερίκο Φελίνι γύρισε το 1987 ανατρέχοντας στο κινηματογραφικό του παρελθόν. Εκεί, έπειτα από μια βόλτα στα γραφικά σοκάκια της Ρώμης, ο σκηνοθέτης παρέα με το συνεργείο του και τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι αποφασίζουν να επισκεφτούν την Ανίτα Εκμπεργκ. Τη βρίσκουν στο σαλόνι της, ντυμένη πρόχειρα με μια πετσέτα, λες και έχει μόλις βγει από το μπάνιο της (αλλά με περιποιημένα, ολόστεγνα μαλλιά) και εκεί υψώνουν ένα σεντόνι που πάνω του προβάλλεται η «Ντόλτσε Βίτα». Η Εκμπεργκ, επιβαρημένη με κάποια κιλάκια, αλλά σταθερά γοητευτική, δακρύζει βλέποντας τον εαυτό της να τσαλαβουτάει στη Φοντάνα Ντι Τρέβι της Ρώμης. Το ίδιο και ο Μαστρογιάνι. Το ίδιο κι εμείς. Είκοσι τέσσερα χρόνια μετά τη «Συνέντευξη» (και ακριβώς 50 μετά τη «Ντόλτσε Βίτα»), η Εκμπεργκ γιορτάζει αύριο τα ογδοηκοστά της γενέθλια. Οχι στο σαλόνι της, αλλά σε νοσοκομείο της Ρώμης όπου υποβάλλεται σε φυσικοθεραπεία ύστερα από επέμβαση στον μηρό

Από τον Μάο στο πορνό

Εικόνα
ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΕΡΩΤΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ, ΜΕ ΡΕΚΟΡ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ Είναι για γέλια. Από το πρώτο μέχρι το τελευταίο πλάνο. Το κινέζικο τρισδιάστατο (3D) σοφτ πορνό «Sex and Zen: Απόλυτη έκσταση». Κάποιου Κρίστοφερ Σαν Λαπ Κι από το Χονγκ Κονγκ. Που προφανώς επιθυμεί να κάνει καριέρα, ανάλογη μ' αυτή του Σέρτζιο Λεόνε. Ως αρχιμάστορας, όχι του γουέστερν αλλά του σπαγγέτι - πορνό. Θα μας τρελάνουν εντελώς! Τι συμβαίνει λοιπόν; Πώς να σας το περιγράψω. Σου 'ρχονται κατακούτελα ιπτάμενα τρισδιάστατα, αρσενικά εργαλεία καθώς και κινέζικα θηλυκά μπαλκόνια με κάτι ρώγες που βάζουν κάτω μπόλικες πορνοστάρ της Αμερικής. Πώς το λένε; Ξεσαλώνουν. Το στόρι υποτίθεται ότι διαδραματίζεται κάποια χρονιά της παλιάς Κίνας. Οπου νεαρός μελετητής της πανίσχυρης δυναστείας των Μινγκ (1368-1644) ερωτεύεται και πέφτει με τα μούτρα στο ψητό. Ελα όμως που το εργαλείο του είναι μικρό. Τόσο δα. Πώς το ξέρουμε αυτό; Θα σας εξηγήσω μετά. Με το που διεισδύει λοιπόν, τελειώνει

Κάστρα που ρημάζει ο χρόνος

Εικόνα
Τα άγνωστα οχυρά της Πελοποννήσου καταρρέουν καθώς οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ούτε καν τον ακριβή αριθμό τους. Και αναζητούν μιαν άκρη στο χάος μέσω διεθνούς συνεδρίου Είναι εκατοντάδες και άγνωστα, σπαρμένα στη γη της Πελοποννήσου. Σύμβολα δύναμης κι εξουσίας πριν από έξι αιώνες, σήμερα στέκουν ρημαγμένα, απρόσιτα, σκιές του εαυτού τους να θυμίζουν βυζαντινούς και φράγκους δεσπότες που διαφέντευαν αχανείς εκτάσεις. Είναι τα κάστρα που άρχισαν να χτίζονται με το τέλος του αρχαίου κόσμου - τον 5ο αι. μ.Χ. - έως τον 15ο αιώνα, έως την εποχή δηλαδή που η τέχνη των οχυρώσεων αλλάζει σελίδα, καθώς αλλάζουν τα όπλα και κάνουν την εμφάνισή τους τα πυροβόλα. Το πρώτο βήμα για να τα γνωρίσουμε - και για να γίνει δυνατή η σωτηρία τους - ξεκινά την Παρασκευή, όπου 41 αρχαιολόγοι, αρχιτέκτονες κι ιστορικοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα δώσουν το «παρών» στο Διεθνές Συνέδριο Οχυρωματικής Αρχιτεκτονικής στην Πελοπόννησο, το οποίο διοργανώνει η 25η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων σε συνε

Οι αγανακτισμένοι και ο γκιουλέκας

Εικόνα
Το άλας του λόγου σε 1.240 σελίδες! Κυκλοφόρησε μόλις ένα λεξικό - εργαλείο στο οποίο οι λέξεις που χρησιμοποιούμε στα ελληνικά παρουσιάζονται με το πλήθος των αποχρώσεων, των διαφορετικών εννοιών και των σημασιών τους «Αγανακτώ», ή αλλιώς: εξοργίζομαι, με πνίγει το δίκιο, εξαγριώνομαι, εξάπτομαι, εξανίσταμαι, φουρκίζομαι, βγαίνω από τα ρούχα μου. Κι ακόμη, δυσφορώ, δυσανασχετώ. Και στον αόριστο, δεινοπάθησα, απηύδησα, έφτυσα αίμα... Το αντίθετο δηλαδή του υπομένω, αντέχω, δέχομαι. Στη σημερινή συγκυρία του τόπου, να μια λέξη πολυχρησιμοποιημένη, η οποία παρουσιάζεται στο ειδικό Λεξικό Μπαμπινιώτη με τα συνώνυμα και τα αντώνυμά της που φωτίζουν απ' την καλή κι απ' την ανάποδη τις διαφορετικές όψεις του μηνύματος το οποίο θέλει κανείς να μεταδώσει κάθε φορά. Τέτοια σύνολα σημασιών αναδεικνύονται μέσα από το πλούσιο αυτό λεξικό. Η «λιτότητα» π.χ. έχει την έννοια του περιορισμού, της περιστολής, της φειδούς, της συγκράτησης και της οικονομίας, αλλά σημαίνει και ολιγάρκεια

Αναλύοντας τον Ρόμαν Πολάνσκι!

Εικόνα
Με αφορμή την προβολή του «Carnage», της τελευταίας ταινίας του Ρόμαν Πολάνσκι, δύο φανατικοί θαυμαστές του μεγάλου δημιουργού ανοίγουν τον φάκελο της φιλμογραφίας του και ανασύρουν τις εμμονές του... Με τίτλο «Life's Work: The Films of Roman Polanski», οι Σάιμον Εϊμπραμς και η Σερένα Μπράμπι (Press Play) μετρούν αντίστροφα τις μέρες μέχρι την επίσημη πρεμιέρα του «Carnage» στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης με ένα βίντεο καθημερινά που αφορά τον Ρόμαν Πολάνσκι. Χωρισμένη σε κεφάλαια, η ανάλυση των δύο φανατικών θαυμαστών του ξεκινάει με το «Polanski's God» (μπορείτε να το δείτε παρακάτω), μια μελέτη πάνω στη σχέση του έργου του Πολάνσκι με τη θρησκεία, το υπερφυσικό και την αιώνια αναμέτρηση του καλού και του κακού μέσα από το χαρακτηριστικό μαύρο χιούμορ που διαποτίζει όλες τις ταινίες του. Χαρακτηριστικό είναι ένα απόσπασμα της μελέτης: «Στο έργο του Πολάνσκι δεν υπάρχουν παραδοσιακοί καλοί και κακοί. Ολοι τους έχουν δύο πλευρές. Αλλά φυσικά υπάρχουν κ

Dead Sea Scrolls Get New Life Online

Εικόνα
The Temple Scroll consists of 18 sheets of parchment, each of which has three or four columns of text; the lengthy scroll, spanning 26.74 feet (8.15 meters) and considered the largest scroll ever discovered in the Qumran caves, is now digitized online with English translations. CREDIT: Israel Museum The oldest known biblical manuscripts in existence, the Dead Sea Scrolls, are now online to everyone in the world with the aid of the Israel Museum in Jerusalem and Google. The Dead Sea Scrolls were written between the first and third centuries B.C. They were hidden in 11 caves in the Judean desert on the shores of the Dead Sea in 68 B.C. to protect them from approaching Roman armies. They were not unearthed again until 1947, when a Bedouin shepherd of the Ta'amra tribe threw a rock in a cave and realized something lay inside. Most of the scrolls are parchment, or specially prepared animal skins, although some are papyrus. Most are written in Hebrew, although some are in Aramai

Ευγονισμός: Οι Πολιτισμένοι Ευρωπαίοι

Εικόνα
Του Ξηρού Γιώργου Στην αρχή του αιώνα ο κόσμος και οι επιστήμονες πίστευαν ότι με τις ανακαλύψεις στη βιολογία ( εξέλιξη των θηλαστικών κ.λπ.),και με τις νέες γνώσεις κα τα μέσα που παρείχε η σύγχρονη επιστήμη θα μπορούσαν να βελτιώσουν τον άνθρωπο. Και σύντομα διαδόθηκε η ευγονική που μελετούσε τις δυνατότητες τελειοποίησης του ανθρώπινου είδους. Οι ευγονιστές έλεγαν ότι δίπλα στα υγιή άτομα υπήρχαν επίσης κατώτερα όντα : οι τρελοί, οι εγκληματίες οι αλκοολικοί , οι πόρνες κ.λπ. και πως αυτοί επιβράδυναν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Έτσι πρότειναν στις κυβερνήσεις να ψηφίσουν νόμους που να επιτρέπουν τον εξοστρακισμό των φορέων βιολογικών ελαττωμάτων όπως αυτών που είχαν μια εκ γενετής ή κληρονομική αντικοινωνική τάση, χάριν της προόδου του ανθρώπινου είδους. Έλεγαν πως τα άτομα που είχαν κάποιο βιολογικό ελάττωμα έπρεπε να στειρώνονται για να εξαλειφθούν οι αναπηρίες και να διατηρηθεί η ακεραιότητα του πυρήνα του κυττάρου. Για παράδειγμα ένα αλκοολικό άτομο γυναικείου φύλο

Πώς έβλεπαν το αρχιπέλαγος έλληνες και ξένοι τον 17ο αιώνα

Εικόνα
Από τη σύνταξη Σπάνιος χειρόγραφος χάρτης του Αιγαίου πελάγους, σε περγαμηνή (17ος αι.), Μουσείο Μπενάκη. Οι χάρτες αυτή τη εποχή δεν είναι πολιτικοί ή γεωφυσικοί αλλά κυρίως χρηστικοί. Στους ναυτικούς δίνουν πρακτικές πληροφορίες, όπως τα αραξοβόλια. Άλλοι χάρτες περιέχουν εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες, αποτυπώνουν κάστρα, κέντρα εξουσίας σε κάθε νησί, αρχαίες διαδρομές. Κορυφαίοι χαρτογράφοι της εποχής αναδεικνύονται οι Ιταλοί, οι Καταλανοί, οι Γερμανοί, οι Γάλοι, οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι. Το Νότιο Αιγαίο, όπως το αποτύπωσαν οι Johannes Lauremberg kai Johannes Jansonnius (Άμστερνταμ 1650).

Δίδυμα: Θέατρο στο Μαντείο του Απόλλωνα

Εικόνα
Αεροφωτογραφία όπου σημειώνονται οι αρχικές διαστάσεις του θεάτρου των Διδύμων. Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών που διενεργεί η Nordrhein-Westfälische Akademie der Wissenschaften und Künste και το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο στην πόλη των Διδύμων της Δυτικής Τουρκίας, τον Αύγουστο του 2011, βρέθηκαν εντελώς αναπάντεχα τα λείψανα ενός αρχαίου θεάτρου. Το καλοκαίρι του 2010, είχε ήδη έρθει στο φως ένα μεγάλο τείχος με κλίμακα, που τότε είχε θεωρηθεί πως οδηγούσε σε κάποιον εξώστη. Φέτος, βρέθηκαν in situ κερκίδες, που χωρίς αμφιβολία ανήκουν σε θέατρο. Το εύρημα παρουσιάζει ενδιαφέρον από πολλές απόψεις: Θέατρα υπήρχαν βεβαίως σε πολλές αρχαίες πόλεις. Όμως τα Δίδυμα δεν ήταν πόλη, αλλά ιερό που ανήκε στην κοντινή Μίλητο, η οποία διέθετε ένα μεγάλο θέατρο. Παρόλο που κατά κανόνα δεν συναντάμε θέατρα ανάμεσα στα κτίρια των λατρευτικών κέντρων, στην περίπτωση των Διδύμων οι αρχαιολόγοι πίστευαν από καιρό πως εκεί θα υπήρχε ένα θέατρο. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με τις αρχαίες επιγ

Χρυσόβουλα, υδατόσημα και «ζωντανές» περγαμηνές

Εικόνα
Στο μέλλον οι ιστορικοί θα γνωρίζουν τις κρατικές δαπάνες την εποχή του Οθωνα, είναι όμως πολύ αμφίβολο αν θα μπορούν να βγάλουν άκρη με τα οικονομικά στοιχεία της Μεταπολίτευσης. Γιατί η δημόσια διοίκηση σήμερα δεν μπορεί καν να διατηρήσει αρχεία! «Το υπουργείο Οικονομικών είναι από τα πλέον απείθαρχα», λέει ο επικεφαλής των Γενικών Αρχείων του Κράτους Νίκος Καραπιδάκης. «Ετσι, ενώ γνωρίζουμε για το 1835, πόσο κόστιζε το ιππικό στο κράτος, δεν μπορούμε να έχουμε εικόνα της ιστορίας των δαπανών τις τελευταίες δεκαετίες. Στη Γαλλία, αν κάποιος καταστρέψει αρχεία, μπορεί να μπει και φυλακή». Η ζοφερή αυτή εικόνα που περιγράφει ο πρόεδρος της Εφορείας των ΓΑΚ δείχνει ακριβώς τα επίπεδα δυσλειτουργίας στη δημόσια διοίκηση. Δείχνει το γιατί ο δημόσιος τομέας βρίσκεται στο επίκεντρο της διαμάχης για την κρίση αλλά και το γιατί δεν μπορεί να εφαρμόσει όσα καλείται να εφαρμόσει. «Βλέποντας την κατάσταση με τη ματιά του ιστορικού, θα έλεγα ότι η σημερινή κρίση είναι η λογική συνέπεια ό

Slavery in Europe: How big a problem is it?

Εικόνα
British authorities recently rescued 24 men that they said were kept as slaves – some for as long as 15 years. The men, from England and parts of Eastern Europe, are "all believed to be victims of slavery," police said. So, how big a problem is slavery in Europe? CNN's Max Foster talks to Anti-Slavery International's Aidan McQuade about the fight against modern-day slavery there and around the world. FOSTER: We keep hearing how shocked people are that it's happening in their country, and it's often in the Western hemisphere that we hear that shock. But should we be shocked that it's going on? MCQUADE: Yes. It is human beings doing this to other human beings and ... there's something like at least 12 million people enslaved in the world today. It's just an appalling, appalling carnage upon people's lives and hopes. FOSTER: And in terms of the prevalence, are we right to say it's more or less prevalent in Western Europe, for exampl
Εικόνα
A Person views Andy Warhol's acrylic and silkscreen ink on canvas entitled: "Fate Presto, 1981" during a press preview of an exhibit of Andy Warhol at the National Gallery of Art in Washington. AP Photo/Susan Walsh. WASHINGTON (AP).- Andy Warhol is known for soup cans and celebrity images, not so much for painting headlines and abstract works. The late pop artist has left much to be discovered in two shows that open Sunday on the National Mall. The National Gallery of Art is opening its first Warhol exhibit with "Warhol: Headlines," an examination of his use of news headlines throughout his career. At the same time, the Smithsonian's Hirshhorn Museum will feature "Andy Warhol: Shadows," a 450-foot-long installation in the round museum that marks the first time all of Warhol's 102 abstract "shadow" paintings will be shown together as the artist intended. "This might surprise people," said Hirshhorn curator Evelyn

«Πορτρέτα Φαγιούμ» στις Συκιές

Εικόνα
Έκθεση ζωγραφικής με θέμα τα «Πορτρέτα Φαγιούμ», τα οποία δημιουργήθηκαν από Έλληνες τεχνίτες κατά την περίοδο... της ρωμαϊκής κυριαρχίας στην Αίγυπτο θα φιλοξενηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Συκεών του δήμου Νεάπολης-Συκεών. Η έκθεση θα διαρκέσει από τη 1 έως τις 10 Οκτωβρίου και θα λειτουργεί καθημερινά από τις 10:00 έως τις 14:00 και από τις 18:00 έως τις 21:00. Ο ζωγράφος Μιχαήλ Καραπαναγιωτίδης, που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα Φαγιούμ, τα προσεγγίζει με σεβασμό, τα αναπαράγει και τα αναδεικνύει με το δικό του τρόπο στη σύγχρονη εποχή. Η επιδεξιότητα του δημιουργού στη μίξη και το δέσιμο των χρωμάτων είναι συγκινητική για όλα αυτά τα εκφραστικά -και γεμάτα μυστήριο- πρόσωπα που αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου και εμφανίζονται ξανά στον 21ο αιώνα με το χρωστήρα και την επιμέλεια του καλλιτέχνη. ΠΗΓΗ:Thestival

The Ice Mummy: Little-Known Facts

Εικόνα
Exactly 20 years ago, on Sept. 19, 1991, German hikers Erika and Helmut Simon spotted something brown while walking near a melting glacier in the Oetztal Alps in South Tyrol. As they got closer, they realized with horror it wasn't a piece of rubbish, but a human corpse lying on its chest against a flat rock. Ötzi the Iceman in his new cell at the South Tyrol Museum of Archaeology in Bolzano. Strictly copyrighted: Museo Archeologico dell’Alto Adige - www.iceman.it Exactly 20 years ago, on Sept. 19, 1991, German hikers Erika and Helmut Simon spotted something brown while walking near a melting glacier in the Ötztal Alps in South Tyrol. As they got closer, they realized with horror that it wasn't just some sort of rubbish: a human corpse was lying with the chest against a flat rock. Only the back of the head, the bare shoulders and part of the back emerged from the ice and meltwater. The hikers thought the body belonged to an unfortunate victim of a mountaineering a

King Tut tomb to get makeover

Εικόνα
Mysterious brown spots in the Tomb of Tutankhamun will be fully investigated during a five-year project to restore the burial of the boy King, Egypt's antiquities department announced today. The Supreme Council of Antiquities (SCA) has partnered with the California-based Getty Conservation Institute (GCI) to work on the conservation and management of the more than 3,000-year-old tomb. "I am happy that Getty will look at the tomb and preserve its beautiful scenes," Dr. Zahi Hawass, Secretary General of the Supreme Council of Antiquities (SCA) said in a statement. Located in the Valley of the Kings, the tomb of Tutankhamen is among the most heavily visited sites in the Theban necropolis. The five-year conservation project follows concern that the large number of people visiting the pharaoh's resting place may be contributing to its physical deterioration. Discovered in 1922 by British archaeologist Howard Carter with almost all of its contents intact, Tutankham

Singapore Grand Prix:Supreme Vettel secures victory

Εικόνα
Sebastian Vettel was in a league of his own for the majority of the race © Getty Images Sebastian Vettel took a dominant victory at the Singapore Grand Prix, holding off a late charge from Jenson Button whose second place ensured Vettel's title is still not confirmed. The champion elect led away supremely at the start of the race, extending his advantage at more than a second a lap through the early stages. He responded to the potential danger of a safety car period by pulling out a nine second lead within two laps of the restart, and then kept cool as Button closed during the final laps. Button was a clear second, just 1.7 seconds behind Vettel at the line after pushing hard on supersoft tyres and trying to take advantage of backmarkers to close the gap. Mark Webber was third ahead of Fernando Alonso, with Lewis Hamilton fifth following a clash with Felipe Massa which that earned him a drive-through penalty. Paul di Resta gained his best result of the

Εργα σε ιστορικές εκκλησίες της Αθήνας

Εικόνα
Μεταξύ άλλων στους ναούς Αγ. Μαρίνας Θησείου, Παμμεγίστων Ταξιαρχών, Αγ. Γεωργίου Καρύτση Της Χριστινας Σανουδου ΜΝΗΜΕΙΑ. Με φορέα υλοποίησης την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών, χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ και την επίβλεψη των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού θα πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης σε εμβληματικά χριστιανικά μνημεία της πρωτεύουσας, όπως οι ναοί Αγίας Μαρίνας στο Θησείο, Παμμεγίστων Ταξιαρχών στο Πεδίον του Αρεως και Αγίου Γεωργίου Καρύτση στην ομώνυμη πλατεία. Θετική ήταν η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου όσον αφορά την ανάληψη μιας σειράς έργων από την Εκκλησία, με πόρους που θα εξασφαλίσει η ίδια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. «Δεν πρόκειται για χρήματα, τα οποία θα στερηθούν έργα του ΥΠΠΟ», υπογράμμισε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης η γ. γ. Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. Το εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας στην Πεντέλη, ο Αγιος Νικόλαος Αχαρνών και ο ναός Υψώσεως Τιμίου Σταυρού στου Παπάγου είναι μερικά ακόμα από τα μνημε

Οι ακτίνες Χ βρήκαν κρυμμένο πίνακα του Γκόγια

Εικόνα
Ενας άγνωστος μέχρι τώρα πίνακας του Φρανσίσκο ντε Γκόγια ανακαλύφθηκε με ακτίνες Χ, κρυμμένος κάτω από ένα από τα αριστουργήματά του, σύμφωνα με ανακοίνωση του Rijksmuseum στο Αμστερνταμ. Ενας... Γάλλος στρατιώτης κρυβόταν κάτω από το «Πορτρέτο του Δον Ραμόν» Ενας άγνωστος μέχρι τώρα πίνακας του Φρανσίσκο ντε Γκόγια ανακαλύφθηκε με ακτίνες Χ, κρυμμένος κάτω από ένα από τα αριστουργήματά του, σύμφωνα με ανακοίνωση του Rijksmuseum στο Αμστερνταμ. Το ανολοκλήρωτο έργο κρυβόταν κάτω από το "Πορτρέτο του Δον Ραμόν" του Γκόγια, και ειδικοί θεωρούν ότι απεικονίζει έναν Γάλλο στρατηγό, ο οποίος πιθανότατα είναι ο αδερφός του Ναπολέοντα Βοναπάρτη, Ιωσήφ. Το ολλανδικό μουσείο πιστεύει ότι ο Ισπανός ζωγράφος ίσως κάλυψε το πορτρέτο για πολιτικούς λόγους. Ο Ιωσήφ Βοναπάρτης υπήρξε για ένα μικρό χρονικό διάστημα, από το 1808 ως το 1813, Βασιλιάς της Ισπανίας, αλλά όταν ο στρατός του Ναπολέοντα ηττήθηκε, ο Φερδινάρδος ο 7ος ανέβηκε στο θρόνο. Επειδή ο Γκόγια εργαζόταν ως τότε

Καλλιτεχνικό πατητήρι στην Ακαδημία Πλάτωνος

Εικόνα
Στόχος; Να αναδειχθεί η ενεργή σχέση ανάμεσα στην συνάθροιση, την εκφώνηση, την συν - διατροφή, τον χορό και το σώμα «Θέατρο - πατητήρι» με ρυθμικό _συνοδεία κρουστών_ πάτημα των σταφυλιών σε απ΄ ευθείας επικοινωνία με τον Διόνυσο! Απαγγελία κειμένων γύρω από την θεματική του οίνου και την μέθη από τον Όμηρο ως τον Παζολίνι κι από τον Μαρξ ως την Εμιλυ Ντίκινσον. Και το καλύτερο: Μουσταλευριά επί τόπου για όλους τους παρευρισκόμενους. Ολα αυτά τα ωραία και νόστιμα από το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου (ώρα 6 το απόγευμα στο αρχαιολογικό άλσος της Ακαδημίας Πλάτωνος στην παραγωγή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, που σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού παρουσιάζει νέο έργο με τίτλο ΙΝ VINO VERITAS. Αρχαιολογικός χώρος Ακαδημίας Πλάτωνος. Διάρκεια: 25 Σεπτεμβριου _ 2 Οκτωβρίου. Ώρες λειτουργίας: 10.00 - 19.00 Μία εγκατάσταση και σειρά δράσεων συνθέτουν το έργο, που δημιουργήθηκε ως ανταπόκριση στην σημερινή κατάσταση της πόλης της Αθήνας σε συσχετισμό και με την εποχή του τρύγ

Houston's Menil Collection Announces Return of Byzantine Frescoes to Cyprus in 2012

Εικόνα
Lysi Apse restored. Virgin and Archangels. Photo: ©Hester and Hardaway Photography 1990. HOUSTON, TX.- After more than two decades in Houston, the beloved Byzantine frescoes will go back to Cyprus in 2012. While this moment is bittersweet, the story of these frescoes—from their rescue, to their long-term loan to the Menil, and now to their return—very much reflects the essence of the Menil Collection, its focus on the aesthetic and the spiritual, and our responsible stewardship of works from other nations and cultures. In 1983, Dominique de Menil, founder of the Menil Collection, was presented with an extraordinary prospect: to acquire two 13th century frescoes from Cyprus. Mrs. de Menil was struck by their beauty and understood immediately their art historical significance. However, after further research Mrs. de Menil learned that the frescoes had been stolen from their home in a small votive chapel in Lysi, Cyprus. That knowledge led to an act of extraordinary generosity—in