Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Ιανουάριος, 2011

Ένοπλος και φωτογράφος: Το αντάρτικο μέσα από τον φακό του Κώστα Μπαλάφα

Εικόνα
Φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα Τέλη του 1940. Ένα ιταλικό βοµβαρδιστικό καταρρίπτεται από ελληνικά αντιαεροπορικά πυρά λίγο έξω από τα Γιάννινα. Στα συντρίµµια του εντοπίζεται ένα στρογγυλό κουτί. Στα µάτια όλων φαντάζει µε νάρκη. Ωστόσο, ο νέος τότε Κώστας Μπαλάφας —ένας από τους µετέπειτα µεγάλους της ελληνικής φωτογραφίας— διαπιστώνει πως εκεί µέσα κρύβεται κάτι πολύτιµο. Και δυσεύρετο για την εποχή. Ενα κινηµατογραφικό φιλµ. Λίγες οκάδες καλαµποκάλευρο είναι αρκετές για να αγοράσει το καρούλι ώστε να «ταΐζει» τη γερµανική φωτογραφική µηχανή που είχε αγοράσει από έναν ιταλό στρατιώτη. «Μ΄ αυτά τα λίγα εφόδια και µε πολύ κέφι και µεράκι βγήκα από τα Γιάννινα στο βουνό. Ξεκίνησα να απαθανατίσω τα κατορθώµατα εκείνων των ηµίθεων, όπως τους έπλαθα στη φαντασία µου, πριν τους γνωρίσω από κοντά», θυµάται, όπως αναφέρουν «ΤΑ ΝΕΑ», ο Κώστας Μπαλάφας που ανέβηκε στο βουνό το 1943 και εντάχθηκε στον ΕΛΑΣ Ηπείρου, ένοπλος και φωτογράφος µαζί. Συνειδητοποιεί πως καταγράφει ιστορικές στιγµέ

Η Λάρισα διαχρονικά

Εικόνα
Το Διαχρονικό Μουσείο στη Λάρισα Μεταξύ των πλέον σημαντικών και ταυτόχρονα επιβλητικών Μουσείων στην Ελλάδα εντάσσεται το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, η λειτουργία του οποίου τοποθετείται χρονικά στα μέσα του 2013 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τόσο των τοπικών αρχών όσο και των αρμόδιων υπηρεσιών. «Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωσή του...» εκτίμησε την προηγούμενη Δευτέρα στη διάρκεια της επίσκεψής του ο δήμαρχος Λαρισαίων Κώστας Τζανακούλης, επιβεβαιώνοντας μαζί με τους υπηρεσιακούς παράγοντες των αρχαιολογικών υπηρεσιών ότι η τελική ευθεία αφορά στη διαμόρφωση του εντυπωσιακού εκθεσιακού χώρου, όπου πρόκειται να εκτεθούν ευρήματα που καλύπτουν χρονικά και με μεγάλη επάρκεια την περίοδο από την παλαιολιθική εποχή έως και τα μεταβυζαντινά χρόνια. Μια μόλις εργολαβία του σχετικού έργου, που εντάσσεται στο ΕΣΠΑ, απομένει για να ετοιμαστεί ο εκθεσιακός χώρος και οι δύο Εφορείες, η ΙΕ’ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων και η 7η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων υπ

Egypt's Tombs, Temples Under Siege

Εικόνα
Egyptians are bravely defending their cultural heritage, according to a statement from Ismail Serageldin, librarian of Alexandria and director of the Bibliotheca Alexandrina. “The young people organized themselves into groups that directed traffic, protected neighborhoods and guarded public buildings of value such as the Egyptian Museum and the Library of Alexandria,” he said. “The library is safe thanks to Egypt’s youth, whether they be the staff of the Library or the representatives of the demonstrators, who are joining us in guarding the building from potential vandals and looters,” Serageldin said. However, the risk for cultural and archaeological sites remains high. The West Bank, where the mortuary temples and the Valley of the Kings are located, is without any security, with only villagers trying to protect the sites. “All the antiquities in the area have been protected by the locals all night, and nothing has been touched,” Mostafa Wazery, director of the Valley of Kings

Tut Family Mummies Damaged in Egypt Riots?

Εικόνα
Analysis by Rossella Lorenzi The mummies of King Tutankhamun’s great-grandparents might have had their heads ripped off as a result of the recent turmoil in Egypt, according to reports beginning to circulate on the Internet. Dramatic Al Jazeera footage suggests that the two mummies vandalized at the Egyptian museum might be those of Yuya and Tjuya, which recent DNA tests identified as King Tut's great-grandparents. Indeed, the gilded, open-work cartonnage case shown on Al Jazeera belongs to Tjuya, according to Margaret Maitland, a D.Phil. candidate in Egyptology at the University of Oxford. “The case was placed directly on Tjuya’s body, so it is doubtful that it could have been removed without damaging her mummy. This suggests that the two mummies mentioned by Dr. Zahi Hawass as being beheaded and severely damaged may be those of Yuya and Tjuya. They are important historical figures, as well as two of the best preserved mummies from ancient Egypt, so it would indeed be tragic

Κάιρο, Αίγυπτος: Ισχυρές δυνάμεις φυλάσσουν το Μουσείο της Αιγύπτου, μετά από νέες απόπειρες λεηλασίας

Εικόνα
Ιδιαίτερα έντονη είναι η ανησυχία που επικρατεί για το Αιγυπτιακό Μουσείο στο κέντρο του Καΐρου, το οποίο έχουν περικυκλώσει ισχυρές δυνάμεις ασφαλείας. Περίπου 50 άτομα συνελήφθησαν από τις Αρχές για απόπειρα λεηλασίας. Την Παρασκευή ομάδα επίδοξων ληστών προκάλεσε φθορές σε δεκάδες αντικείμενα. Στην οροφή του μουσείου βρίσκονται ελεύθεροι σκοπευτές, ενώ δεκάδες στρατιώτες περιπολούν γύρω από το μουσείο, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή που τις τελευταίες ημέρες έχει γίνει το επίκεντρο των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων. Τη Δευτέρα περίπου 50 άτομα συνελήφθησαν, τα οποία, σύμφωνα με τις δυνάμεις ασφαλείας, επιχείρησαν να εισέλθουν στο μουσείο. Ένας στρατηγός δήλωσε ότι την Κυριακή συνελήφθησαν 35 άτομα που προσπάθησαν να μπουν στο μουσείο, ενώ τη Δευτέρα άλλα 15 άτομα. Οι στρατιώτες δηλώνουν ότι δεν έχουν εντολή να πυροβολήσουν, αλλά μόνο να προστατεύσουν την εθνική κληρονομιά της Αιγύπτου. Την Παρασκευή, ζημιές προκλήθηκαν σε εκθέματα, όταν ομάδα εννέα ατόμων εισέβαλε μέσα σ

Jan 30, 1948: Gandhi assassinated

Εικόνα
Mohandas Karamchand Gandhi, the political and spiritual leader of the Indian independence movement, is assassinated in New Delhi by a Hindu fanatic. Born the son of an Indian official in 1869, Gandhi's Vaishnava mother was deeply religious and early on exposed her son to Jainism, a morally rigorous Indian religion that advocated nonviolence. Gandhi was an unremarkable student but in 1888 was given an opportunity to study law in England. In 1891, he returned to India, but failing to find regular legal work he accepted in 1893 a one-year contract in South Africa. Settling in Natal, he was subjected to racism and South African laws that restricted the rights of Indian laborers. Gandhi later recalled one such incident, in which he was removed from a first-class railway compartment and thrown off a train, as his moment of truth. From thereon, he decided to fight injustice and defend his rights as an Indian and a man. When his contract expired, he spontaneously decided to remain in So

Ήξερες ότι...

 Ο Γκάντι δεν επέτρεψε στη σύζυγό του να πάρει πενικιλίνη για να σώσει τη ζωή της από την πνευμονία, αλλά ο ίδιος πήρε κινίνη για να σωθεί από την ελονοσία.  Στην Αρχαία Ελλάδα, τα παιδιά των πλουσίων οικογενειών βυθίζονταν σε ελαιόλαδο κατά τη γέννησή τους για να παραμείνουν καραφλά για όλη τους τη ζωή.  Πάνω από το 25% των πληκτρολογίων στα νοσοκομεία είναι φορείς σταφυλόκοκκου.  Τα δακτυλικά αποτυπώματα των Κοάλα και των ανθρώπων είναι πανομοιότυπα.  Οι πατημασιές των αστροναυτών στη Σελήνη μπορούν να παραμείνουν αναλλοίωτες για πάνω από 10 εκατομμύρια χρόνια, αφού η Σελήνη δεν έχει ατμόσφαιρα.  Η Αφροδίτη είναι ο μόνος πλανήτης στο ηλιακό σύστημα που περιστρέφεται κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού.  Κάθε μέρα είναι κατά 55 δισεκατομμυριοστά του δευτερολέπτου μεγαλύτερη από την προηγούμενη μέρα.  Ο Τσάρλι Τσάπλιν (ο αυθεντικός) βγήκε τρίτος σε έναν διαγωνισμό σωσιών του Τσάρλι Τσάπλιν.  Τα σαλιγκάρια μπορούν να κοιμούνται για 3 χρόνια χωρίς να τρώνε καθόλου. 

Στο «Λόγο του Βασιλιά» το...Όσκαρ των αμερικανών σκηνοθετών

Εικόνα
Τη σκηνοθεσία στην ταινία «Ο Λόγος του Βασιλιά» ψήφισαν ως την καλύτερη της χρονιάς οι αμερικανοί σκηνοθέτες. Το βραβείο απονεμήθηκε στον Τομ Χούπερ, σκηνοθέτη της ταινίας, που έχει αποσπάσει 12 υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ. Από το 1948, οπότε άρχισε η απονομή των βραβείων της Ένωσης Σκηνοθετών, μόνο έξι φορές διέφερε ο νικητής τους με το νικητή του Όσκαρ σκηνοθεσίας. Η τελετή απονομής των Όσκαρ θα γίνει στις 27 Φεβρουαρίου στο Λος Άντζελες (ξημερώματα 28ης, ώρα Ελλάδας). ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

«Η νεολαία θα εξεγερθεί ξανά όπως τη δεκαετία του ΄60»

Εικόνα
ΑΛΕΝ ΜΠΑΝΤΙΟΥ :Ο διασημότερος εν ζωή γάλλος φιλόσοφος προτείνει «τοπικές δράσεις παντού», λέει τα χειρότερα για τον Νικολά Σαρκοζί και πιστεύει ότι η παγκόσμια εξέγερση είναι προ των πυλών Συνέντευξη στην ΤΑΝΙΑ ΜΠΟΖΑΝΙΝΟΥ | Γάλλοι φοιτητές διαδηλώνουν κατά των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης Σαρκοζί. Ο φιλόσοφος Αλέν Μπαντιού εκτιμά ότι «βρισκόμαστε σήμερα μπροστά σε μια νέα περίοδο νεολαιίστικης εξέγερσης όπως συνέβη στη δεκαετία του ΄60» Γάλλοι φοιτητές διαδηλώνουν κατά των μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης Σαρκοζί. Ο φιλόσοφος Αλέν Μπαντιού εκτιμά ότι «βρισκόμαστε σήμερα μπροστά σε μια νέα περίοδο νεολαιίστικης εξέγερσης όπως συνέβη στη δεκαετία του ΄60» ΤΟΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ «γκουρού της γαλλικής Αριστεράς».Ο ίδιος φέρει με υπερηφάνεια τον τίτλο του μαρξιστή.Αλλά και του φιλοσόφου που ανήκει στην περίφημη γαλλική σχολή της δεκαετίας του ΄60 μαζί με τον Αλτουζέρ,τον Λακάν,τον Ντεριντά,τον Λιοτάρ και τον Ντελέζ. «Είμαι ο τελευταίος επιζών» λέει κρατώντας αποστάσεις από τους νεότε

ΛΙΒΑΝΑΤΕΣ: Με το ιστίο του Αίαντα

Εικόνα
Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ Ενα μικρό καράβι, σαν εκείνα του μυκηναϊκού στόλου που άνοιξαν τα πανιά τους από το αρχαίο λιμάνι της Κύνου στη Λοκρίδα για τον Τρωικό Πόλεμο, θα θυμίζει το στέγαστρο που θα κατασκευαστεί πάνω από τα αρχαία οικιστικά κατάλοιπα της παραλίας Λιβανατών στη Φθιώτιδα. Το στέγαστρο θα βλέπει στο λιμάνι απ' όπου σάλπαραν τα πλοία για την Τροία Τα ευρήματα αυτά, που έχουν εντοπιστεί σε ένα χαμηλό λόφο στη θέση Πύργος ή Πάτι στην παραλία Λιβανατών (κοντά στη σύγχρονη κοινότητα), έχουν ταυτιστεί με την αρχαία Κύνο, που σύμφωνα με τον Ομηρο ήταν μια από τις πόλεις της ανατολικής Λοκρίδας οι οποίες συμμετείχαν στην εκστρατεία των Ελλήνων κατά των Τρώων. Η πόλη αυτή πρωτοκατοικήθηκε από τον Δευκαλίωνα και την Πύρρα ή από τον ήρωα Λοκρό, που έδωσε το όνομά του και στην περιοχή. Υπήρξε το σπουδαιότερο λιμάνι της Οπουντίας Λοκρίδας, κάτι που επιβεβαιώνεται από τη θέση αλλά και από τα κινητά ευρήματα του χώρου. Επιφανής ήρωας του τόπου ο Αίαντας ο Λοκρός, που διακρίθηκε

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ :"Η Μάχη του Μαραθώνα, Ιστορία και Θρύλος. "

Εικόνα
Από τη σύνταξη To Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, με αφορμή την επέτειο των 2.500 χρόνων από τη Μάχη του Μαραθώνα, από τον Ιουνίου 2010 φιλοξενεί έκθεση με τίτλο «Η Μάχη του Μαραθώνα: Ιστορία και Θρύλος». Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2010-2011 και βρίσκεται στο νέο εκθεσιακό χώρο του Ιδρύματος της Βουλής, που βρίσκεται στη Λεωφόρο Αμαλίας 14. Αξίζει κάποιος να την παρακολουθήσει και χρησιμοποιώ αυτό το ρήμα διότι ο επισκέπτης βλέποντας τις ψηφιακές αναπαραγωγές, το οπτικοακουστικό υλικό τα αντίγραφα αρχαίων αντικειμένων, και τις διαδραστικές εφαρμογές, ζωντανέυουν μπροστά του , δύο αντίπαλοι κόσμοι -ο κόσμος των ελληνικών πόλεων και της περσικής αυτοκρατορίας- στις παραμονές της μάχης του Μαραθώνα, το σχέδιο της μάχης τη στρατηγική ιδιοφυΐα του Μιλτιάδη η ίδια η μάχη , αλλά και η σημασία της τόσο κατά την αρχαιότητα όσο και κατά τη νεότερη εποχή. Η μάχη του Μαραθώνα ήταν μια από τις κρισιμότερες μάχες

ΝΕΟΜΠΑΡΟΚ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: ΜΕΓΑΡΟ ΛΙΒΙΕΡΑΤΟΥ Η ΜΕΓΑΡΟ ΥΠΑΤΙΑ

Εικόνα
Tο Μέγαρο Λιβιεράτου είναι ένα μέγαρο με ιστορία. Πολυτελές κτίριο στη συμβολή των οδών Πατησίων και Ηπείρου, πολύ κοντά στην Πλατεία Αιγύπτου, και στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, απέναντι από το Αρχαιολογικό ΜουσείοΑθηνών. Αποτελεί ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα αρχιτεκτονικά κοσμήματα της Αθήνας. Ανήκε στον κεφαλλονίτη επιχειρηματία, βιομήχανο εξ Αιγύπτου, Γεράσιμο Λιβιεράτο και είναι έργο του αρχιτέκτονα και καθηγητή του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Αλέξανδρου Νικολούδη,(Λέρος 1874 – Αθήνα 1944). Οικοδομήθηκε στα 1908-1909. Εχει συνολική επιφάνεια 1.240 τετραγωνικών μέτρων και είναι τεσσάρων ορόφων. Η σχεδιαστική αισθητική του προσχωρεί στα πομπώδη μορφολογικά στοιχεία της neo-baroque γαλλικής σχολής ΒeauxΑrts και απομακρύνεται φανερά από την κυρίαρχη μέχρι τότε μορφολογία των αστικών κατοικιών του αθηναϊκού νεοκλασικισμού. Η γαλλική επιρροή του μεγάρου αποτυπώνεται έντονα στη γωνιακή ημικυκλική εσοχή του πρώτου ορόφου και την προεξοχή με το μπαλκόνι στο δεύτερο όροφο, π

ΕΚΔΗΛΩΣΗ: 300 χρόνια κεραμικά

Εικόνα
Ελληνικά Λαϊκά Κεραμικά: τα τελευταία 300 χρόνια Διάλεξη του Γιώργου Κυριακόπουλου. Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των Σεμιναρίων της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής. Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2011, 18:00 École française d’Athènes Διδότου 6 Αθήνα Πληροφορίες Τηλ.: 210 3679904, fax: 210 3632101 e-mail: philippa.pistikidis@efa.gr Δικτυακός τόπος: www.efa.gr

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ: Σοκολάτα Υγείας Παυλίδη 150 χρόνια απόλαυσης

Εικόνα
Τα 150 χρόνια της γιορτάζει φέτος η σοκολάτα Υγείας Παυλίδη, η παλαιότερη ελληνική σοκολάτα που έχει αγαπηθεί από πλήθος γενεών και έχει συνδεθεί με τις πιο ζεστές μας αναμνήσεις. Η γνωστή σοκολατοποιία δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους φίλους της να ζήσουν από κοντά μία μοναδική, «σοκολατένια» εμπειρία, σε ένα Μουσείο διαφορετικό από όλα τα άλλα - στο Μουσείο Σοκολάτας Υγείας Παυλίδη - υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. Μέσα στο Μουσείο, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ιστορία της διάσημης Σοκολάτας από το 1861 μέχρι σήμερα, να αποκτήσουν μία πρώτη ιδέα για το πώς λειτουργεί η γραμμή παραγωγής στο Εργοστάσιο Παυλίδη, να δουν την έκθεση συσκευασιών Υγείας Παυλίδη που φοιτητές του Κολλεγίου Βακαλό Art&Design δημιούργησαν αποκλειστικά για την επέτειο των 150 χρόνων και να απολαύσουν σοκολατένιες λιχουδιές. Επιπλέον, οι μικροί επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παίξουν και να απασχοληθούν δημιουργικά σε δραστηριότητες ειδικά σχεδιασμένες από το

Καστοριάς: Η καθημερινή ζωή μέσα από τον φωτογραφικό φακό, ασπρόμαυρα.

Εικόνα
Ο φακός του Λεωνίδα Παπάζογλου αποτύπωσε τους ανθρώπους της μακεδονικής πόλης και της ευρύτερης περιοχής στις αρχές του 20ού αιώνα, δίνοντας το στίγμα μιας ολόκληρης εποχής . Φωτογραφίες του Λεωνίδα Παπάζογλου, ντοκουμέντα από την καθημερινή ζωή στην Καστοριά και την ευρύτερη περιοχή των αρχών του 20ού αιώνα. Ο Παπάζογλου απαθανάτισε με τον φακό του από παιδιά με πατροπαράδοτες φορεσιές και εύπορες οικογένειες ως αντάρτες και στρατιώτες Φωτογραφίες του Λεωνίδα Παπάζογλου, ντοκουμέντα από την καθημερινή ζωή στην Καστοριά και την ευρύτερη περιοχή των αρχών του 20ού αιώνα. Ο Παπάζογλου απαθανάτισε με τον φακό του από παιδιά με πατροπαράδοτες φορεσιές και εύπορες οικογένειες ως αντάρτες και στρατιώτες Μια σημαντική μαρτυρία για την κοινωνική και οικονομική ζωή της Καστοριάς στις αρχές του 20ού αιώνα είναι το αρχείο του Λεωνίδα Παπάζογλου. Ηταν η εποχή που η πόλη και η περιφέρειά της διένυαν μια μεταβατική πολιτική περίοδο: εκεί ζούσαν Ελληνες, Τούρκοι, εβραίοι και Τουρκαλβανοί, μαζί μ

Ο «αφρός» της ζωγραφικής τέχνης στην Αθήνα

Εικόνα
Τετρακόσια πενήντα έργα με τις υπογραφές των Ντελακρουά, Πικάσο, Ματίς, Γκογκέν, Μαγκρίτ, Ντεγκά, Μοντιλιάνι, Γουόρχολ κ.ά. περιλαμβάνει η συλλογή του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά σε δύο αλλεπάλληλες εκθέσεις ΜΑΡΙΑ ΘΕΡΜΟΥ Τρία από τα έργα της συλλογής Οικονόμου που θα εκτεθούν στην Αθήνα: Επάνω, «Κάρο του Varech», υδατογραφία και παστέλ σε χαρτί, φιλοτεχνημένη από τον Πολ-Ανρί Γκογκέν. Αριστερά, «Κυβοφουτουριστική σύνθεση», λάδι σε καμβά της Λιούμποφ Πόποβα. Δεξιά, «Γυναίκα με γούνινο παλτό», λάδι σε καμβά του Οτο Ντιξ (1923) Τρία από τα έργα της συλλογής Οικονόμου που θα εκτεθούν στην Αθήνα: Επάνω, «Κάρο του Varech», υδατογραφία και παστέλ σε χαρτί, φιλοτεχνημένη από τον Πολ-Ανρί Γκογκέν. Αριστερά, «Κυβοφουτουριστική σύνθεση», λάδι σε καμβά της Λιούμποφ Πόποβα. Δεξιά, «Γυναίκα με γούνινο παλτό», λάδι σε καμβά του Οτο Ντιξ (1923) Η τεράστια συλλογή έργων τέχνης του εφοπλιστή κ. Γιώργου Οικονόμου, που περιλαμβάνει τα μεγαλύτερα ονόματα της ζωγραφ

Πώς και πότε ήρθαμε από την Αφρική;

Εικόνα
Από εδώ πέρασε ο άνθρωπος Τις τελευταίες δύο ημέρες μια ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία η περίφημη μετανάστευση του ανθρώπινου είδους από την Αφρική στην Ευρασία και τελικά στον κόσμο (γνωστή ως "Out of Africa" ή "Πέρα από την Αφρική") πραγματοποιήθηκε 125.000 χρόνια πριν από την εποχή μας κατακλύζει τα media. Πρόκειται για τα αποτελέσματα μιας έρευνας με επικεφαλής τους Simon Armitage (Πανεπιστήμιο Royal Holloway, Λονδίνο) και Hans-Peter Uerpmann (Πανεπιστήμιο Eberhard Karls , Tuebingen), σύμφωνα με τα οποία εργαλεία 125.000 ετών με προέλευση αφρικανική αποκαλύφθηκαν στο έδαφος των σημερινών Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Αναλύοντας κλιματολογικά στοιχεία διαπίστωσαν επίσης ότι ο πορθμός του Bab al-Mandab - μεταξύ του αφρικανικού Τζιμπουτί και της αραβικής Υεμένης – ήταν σαφώς στενότερος και η στάθμη του νερού χαμηλότερη, γεγονός που καθιστά την πρόσβαση στην αραβική χερσόνησο πολύ πιο εύκολη απ’ ότι πιστευόταν. Η αποκάλυψη αποτελεί έκπληξη για τους επιστήμονες που

ΒΟΛΟΣ: Σύγχρονες καλλιτεχνικές δημιουργίες «συναντούν» έργα παιδικής έκφρασης στο Βόλο

Εικόνα
Στο Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο. Αναδρομική έκθεση παιδικής δημιουργίας των Εικαστικών Εργαστηρίων για παιδιά του Δήμου Βόλου (Ζωγραφική-Κεραμική), φιλοξενείται στο Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο. Παράλληλα, λειτουργεί έκθεση έργων σύγχρονων καλλιτεχνών, με θέμα τη θάλασσα. Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Φωτεινή Καφίδα-Τέρρα, Κώστας Κομνηνός, Ιωακείμ Μιναρετζόπουλος, Δημήτριος Μοράρος, Νίτα Οικονόμου και Νίκος Ποδιάς. Η πρωτοτυπία της συγκεκριμένης έκθεσης έγκειται στη συνύπαρξη έργων παιδικής έκφρασης και έργων σύγχρονων καλλιτεχνών, με κοινό το θέμα της έμπνευσής τους. Στην περίπτωση των παιδιών, τα έργα είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένου παιδαγωγικού προγράμματος εικαστικής αγωγής, που εφαρμόζεται στα εικαστικά εργαστήρια για παιδιά του Δήμου Βόλου από το 2004. Όπως αναφέρει η υπεύθυνη των εικαστικών εργαστηρίων για παιδιά του Δήμου Βόλου, Παρασκευή Γαρδέλη, με τις διάφορες τεχνικές και τη χρήση πολλών υλικών, τα παιδιά εξερευνούν τις δυνατότητες που έχουν για δημιουργικ

Μόραλης: Τα µυστικά του

Εικόνα
Μουσείο Μπενάκη μεγάλη έκθεση για τις αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις του Μόραλη Της Μαίρης Αδαµοπούλου Από χθες κάνω γκάλοπ ανάµεσα σε γνωστούς και φίλους. Πόσοι ξέρουν ότιη πλαϊνή όψη του «Χίλτον» – επί της Βασιλίσσης Σοφίας – φιλοξενεί έργοτου Γιάννη Μόραλη; Το 82% το αγνοούσε. Από τους υπόλοιπους που είχαν αναρωτηθεί ποιος έχει «χαράξει» το γιαννιώτικο µάρµαρο, ουδείς γνώριζε τι απεικόνιζαν οι κλασικές και µοντέρνες µορφές. Αριστερά η Αθηνά Παλλάδα. Μπροστά της το αέτωµα του Παρθενώνα. Πιο κάτω γυναίκες που κρατούν προσφορές, αυλητρίδες, ένα άρµα κι ένα πλοίο. «Ελαπου δεν καταλαβαίνεις», έλεγεο Γιάννης Μόραλης στην επίσηµη βιογράφο του Φανή - Μαρία Τσιγκάκου. «Η Αθηνά συµβολίζει την Αθήνα. Οι αυλητρίδες και οι κανηφόρες τη διασκέδαση και τη φιλοξενία. Το άρµα και το πλοίο το ταξίδι. Είναι πολύ απλό!». Κι εξηγούσε ότι αρχικά είχε σκεφτεί να δηµιουργήσει µια κεραµικήσύνθεση, αλλά άλλαξε γνώµη διότι το αποτέλεσµα θα θύµιζε... Μεσοποταµία. Τίποτα δεν έκανε τυχαία ο ευπατρίδης της ε

Egypt: Great Pyramid May Hold Two Hidden Chambers

Εικόνα
One theory suggests that the Great Pyramid had been built inside-out using an internal spiral ramp, as opposed to an external ramp as had long been suggested. A French architect campaigning for a new exploration of the 4,500-year-old Great Pyramid of Giza said on Thursday that the edifice may contain two chambers housing funereal furniture. Jean-Pierre Houdin -- who was rebuffed three years ago by Egypt in his appeal for a probe into how the Pyramid was built -- said 3-D simulation and data from a U.S. egyptologist, Bob Brier, pointed to two secret chambers in the heart of the structure. The rooms would have housed furniture for use in the afterlife by the pharaoh Khufu, also known as Cheops in Greek, he told a press conference. "I am convinced there are antechambers in this pyramid. What I want is to find them," he said. In March 2007, Houdin advanced the theory that the Great Pyramid had been built inside-out using an internal spiral ramp, as opposed to an e