Ελένη Αρβελέρ και Γιώργος Νταλάρας στον Πειραιά

10 Οκτωβρίου 2011, 20:30
Η εξέχουσα Βυζαντινολόγος, Πανεπιστημιακός και Ιστορικός, Ελένη Αρβελέρ και ο Γιώργος Νταλάρας, συστήνουν το Βυζάντιο στον Πειραιά, στη σκηνή του PassPort.




Ο Γιώργος Νταλάρας θα ερμηνεύσει στο πρώτο μέρος, συνοδεία ορχήστρας, ποιήματα της Ελένης Αρβελέρ, από το βιβλίο της ‘Το Αγνωστο Βυζάντιο (Εκδόσεις Ερμής), μελοποιημένα από το συνθέτη Νίκο Πλάτανο, ο οποίος θα τους συνοδεύσει στο πιάνο μαζί με μια ομάδα εκλεκτών μουσικών.

Η Ελένη Αρβελέρ μιλά για τις άγνωστες πτυχές της ιστορίας του Βυζαντίου που βρίσκονται στο περιθώριο της ιστορικής μνήμης, συνομιλώντας επί σκηνής με τη σκηνοθέτρια Μέμη Σπυράτου, η οποία θα διαβάσει ποιήματά της.

Η συνεύρεση αυτών των ανθρώπων πηγαίνει αρκετά χρόνια πίσω, όταν στο Θέατρο REX στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αγών της 5ης Διεθνούς Συνάντησης Αρχαιολογικής Ταινίας του Μεσογειακού Χώρου, ο Γιώργος Νταλάρας, ενισχύοντας τους σκοπούς του, ερμήνευσε για πρώτη φορά αυτά τα τραγούδια σε σκηνοθεσία Μέμης Σπυράτου.

Στη συνέχεια όταν ολοκληρώθηκε η μελοποίηση των ποιημάτων παρουσιάστηκε σε μια συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Σήμερα θεωρώντας αυτά τα τραγούδια ιδιαιτέρως επίκαιρα, τα παρουσιάζουν σε νέα διασκευή με ακουστικό ήχο.

Συμμετέχουν οι τραγουδιστές Νεφέλη Κουρή και Νίκος Χαλδαιάκης, οι οποίοι θα ερμηνεύσουν μελοποιημένα τραγούδια Τούρκων ποιητών, συνθέσεις του Νίκου Πλάτανου, καθώς και ελληνικά παραδοσιακά και έντεχνα.

Για το φαινόμενο Αρβελέρ μιλά ο καθηγητής Βυζαντινής φιλολογίας στο Ε.Κ.Π.Α. Αθανάσιος Μαρκόπουλος.

Η ποιήτρια Ελένη Αρβελέρ συνδιαλέγεται με το ιστορικό μας παρελθόν απώτερο και νεώτερο, μέσα από σύμβολα, τόπους και ανθρώπους αναδεικνύοντας την ειρωνεία της ανθρώπινης μοίρας, την υπεροψία των αρχόντων και τελικά την τραγικότητα πολλών ιστορικών γεγονότων που δεν έχει καταγράψει η επίσημη ιστορία.

Στιγμές «μικρές και ασήμαντες» που βρίσκονται στο περιθώριο της ιστορικής μνήμης και που συχνά παρακάμπτονται.

Ως τραγούδια, με εξάγγελο-αγγελιοφόρο τον Γιώργο Νταλάρα, γίνονται ένα πρωτότυπο μάθημα «της απόκρυφης ιστορίας» του Βυζαντίου.

Τα ποιήματά της δεν είναι γραμμένα από τη σκοπιά του παρατηρητή.

Τραγούδια, μικρές προσωπικές καταθέσεις που στέκονται δίπλα στον απανταχού άνθρωπο, συμπάσχουν και συμπορεύονται κυρίως όμως αντιστέκονται στην μισαλλοδοξία, την εμπάθεια ή την παράταξη αποκαλύπτοντάς μας το Άγνωστο Βυζάντιο και την «απόκρυφη ιστορία του».
Enet.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!