«Εν κινήσει στη Νέα Υόρκη» από το Μουσείο Μπενάκη


«Εν κινήσει στη Νέα Υόρκη» έκθεση με φωτογραφίες από το κινητό του δημιουργού Καμίλο Νόλλας στο Μουσείο Μπενάκη, από τις 10 Ιουνίου.
«Αναλογιστείτε ότι μόνον το Σαββατοκύριακο της Πρωτοχρονιάς τραβήχτηκαν 750 εκατομμύρια φωτογραφίες. Αναρωτιέμαι γιατί προσθέτουμε τόσες φωτογραφίες στη ζωή μας», λέει ο φωτογράφος Καμίλο Νόλλας, αναζητώντας τι αξίζει να φωτογραφηθεί και τι όχι.

Σε αυτόν τον προβληματισμό, με μια μινιμαλιστική διάθεση, εκθέτει στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, από τις 10 Ιουνίου, 54 έγχρωμες φωτογραφίες που τράβηξε με το κινητό του στη Νέα Υόρκη, όπου βρέθηκε πρόσφατα με υποτροφία του ιδρύματος Φουλμπραϊτ.

Ο Καμίλο Νόλλας ανήκει στη γενιά των “manual” φωτογράφων (με βαρύ εξοπλισμό, ογκώδεις φακούς, τρίποδες κλπ).

Η έκθεση «Mobile in NY- Εν κινήσει στη Νέα Υόρκη» δείχνει όψεις της πόλης, στιγμές που του έκαναν εντύπωση. Πρόκειται για φωτογραφίες φαινομενικά παρόμοιες με αυτές που οι ερασιτέχνες φωτογράφοι τραβάνε με το κινητό τους καθημερινά. Όμως ο ίδιος, στην παράταξη των εικόνων της έκθεσης, θέλει να στήσει ένα μικρό μάθημα φωτογραφίας. «Δεν έχει σημασία αν η φωτογραφία είναι μεγάλη, μικρή, ψηφιακή, αναλογική αλλά τι δείχνει. Να μπορούμε να φωτογραφίζουμε με τρόπο δημιουργικό Όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα» μας λέει ο Καμίλο Νόλλας.

Τα κάδρα του δεν είναι τυπικά ισορροπημένα.Χαρακτηριστικό τους είναι η ρευστότητα, η διαρκής κίνηση, η εναλλαγή. Την επιμελήθηκε ο διεθνούς εμβέλειας επιμελητής και καθηγητής φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Φρεντ Ρίτσιν (Fred Ritchin).

«Οι φωτογραφίες του» σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης «αντιπροσωπεύουν, όπως και το τηλέφωνο, ένα διάλογο. Είναι μια κλήση και μια απάντηση, μια απόπειρα να ξετρυπώσει την αυθεντικότητα των όσων αντικρίζει, να επισημάνει το παράδοξο, να καταγράψει την αναδίπλωση της μέρας στη νύχτα και κατόπιν να ανακαλύψει τι μπορεί να του ξέφυγε. Εάν η πόλη γίνει εικόνα, μπορεί να τη βάλει στην τσέπη του - η απεραντοσύνη της γίνεται του χεριού του…»

Στην έκθεση θα προβάλλεται και βίντεο, διάρκειας τεσσάρων λεπτών, με το ίδιο θέμα, τραβηγμένο με το ίδιο κινητό τηλέφωνο που έγιναν και οι φωτογραφίες.

« Ίσως πρέπει να γίνουμε πιο σκεπτικιστές όσον αφορά την παραγωγή της φωτογραφίας. Ας θυμηθούμε την επανάσταση που έφερε η ανακάλυψη του αυτοκινήτου, στις αρχές του 20ου αιώνα. Άλλαξε τη ζωή του ανθρώπου αλλά τώρα πια αποτελεί και ένα τεράστιο οικολογικό πρόβλημα. Σε ένα άλλο επίπεδο συμβαίνει το ίδιο και με την υπερπληθώρα φωτογραφιών. Η επαγγελματική φωτογραφία περνά κρίση αξιοπιστίας. Έχουν γίνει τόσες επεμβάσεις», προσθέτει ο ίδιος.

Ο Καμίλο Νόλλας γεννήθηκε στο Παρίσι το 1968. Σπούδασε φωτογραφία στη Λιέγη, στη Λυών και στην Αθήνα. Από το 1992 εργάζεται ως ανεξάρτητος φωτογράφος και ως δάσκαλος φωτογραφίας στη Λαϊκή Επιμόρφωση του Δήμου Αθηναίων. Έχει συνεργασθεί με έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, με εκδοτικούς οίκους, με δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς. Φωτογραφίες του ανήκουν σε δημόσιες συλλογές (Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Μουσείο Καπνού Καβάλας) αλλά και ιδιωτικές, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Δέχθηκε υποτροφία από το ίδρυμα Φούλμπραϊτ για το έτος 2009-10.

Η ατομική του έκθεση «Καπνομάγαζα: Αινίγματα, Τάξη και Κενότητα» (παραγωγή: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Διάδραση 2007), παρουσιάστηκε εκτός από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σε άλλες έξι πόλεις της Ελλάδας, καθώς και στο Παρίσι και την Κωνσταντινούπολη.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!