Έκθεση στη γκαλερί «Εξοχή»: Περπατώντας (με τη φωτογραφική μηχανή) στις όχθες του Νέστου

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟY

Αποψη από την έκθεση «Εξοχή» της Μαρίας Μιτζάλη στην γκαλερί Μελάνυθρο
Τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα στην περιοχή του Νέστου η Μαρία Μιτζάλη επισκεπτόταν από παιδί. Τα τελευταία τρία χρόνια, ωστόσο, πέρασε έζησε στην Καβάλα καταγράφοντας το τοπίο και τις εναλλαγές του κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εποχών. Οι βόλτες της τα Σαββατοκύριακα στον ποταμό Νέστο γέννησαν αυτά τα πολύπτυχα φωτογραφικά έργα τα οποία μαζί με εικόνες θαλασσών του Ιονίου αποτελούν τη δουλειά που η 35χρονη φωτογράφος τιτλοφόρησε «Εξοχή» και από τις 20 Ιανουαρίου 2011 παρουσιάζει στο νέο χώρο τέχνης Μελάνυθρος στην περιοχή του Καλλιμάρμαρου σηματοδοτώντας την παρθενική έκθεση του χώρου.
΄Εντεκα φωτογραφικές συνθέσεις (τα μισά πολύπτυχα) αποτελούν το περιεχόμενο της συγκεκριμένης έκθεσης που θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου 2011 στη νέα γκαλερί, ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερο χώρο, σύμφωνα με τα λεγόμενά της, που σχεδίασε ο νεαρός αρχιτέκτονας Γιάννης Κακλαμάνης και όπου εκτός από εικαστικά γεγονότα θα έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί συναυλίες, σεμινάρια και συναντήσεις σχετικές με το χώρο του πολιτισμού. Πως αισθάνεται, άραγε, που κάνει εκεί «ποδαρικό» παρουσιάζοντας τη δουλειά της;

«Αυτός ο χώρος ακόμα δεν έχει αποκτήσει την ταυτότητά του», μας λέει. «Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο μ' αρέσει πάρα πολύ σε σχέση με τη δουλειά μου την οποία θα χαρακτήριζα εσωστεφή». Σύμφωνα με την άποψή της, ένας χώρος μπορεί να ζωντανέψει ή να σκοτώσει μια δουλειά. Οι καθαρές αρχιτεκτονικές γραμμές αλλά και η «θέρμη» του συγκεκριμένου χώρου _ σπάνια σε μια γκαλερί _ μπορούν να αναδείξουν το χαρακτήρα αυτής της ήπιας και εσωστρεφούς δουλειάς. Η αλήθεια είναι ότι η ίδια δεν αγαπάει ιδιαίτερα τις γκαλερί, καθώς οι προτιμήσεις της στρέφονται στους βιομηχανικούς χώρους. Χαρακτηριστική η παρουσίαση ενός βίντεο installation περίπου 15 μέτρα μήκος και 3 μέτρα ύψος που είχε παρουσιάσει στο παλιό εργαστάσιο της Palco, σημερινό πολυχώρο The Hub, μαζί με τους: Αλέξανδρο Μιστριώτη, Σπύρο Μοσχούτη και Στάθη Χρυσίδη.
Η Μαρία Μιτζάλη που έχει σπουδάσει καλές τέχνες στο Middlesex University του Λονδίνου ασχολείται με την έγχρωμη εικόνα. Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες αποπνέουν μια νοσταλγία που πλέον δεν την αντιπροσωπεύει. «΄Εχω σταματήσει να ασχολούμαι με το ασπρόμαυρο. Το έγχρωμο έχει να κάνει με την πραγματικότητα που ζούμε, κι εγώ επικεντρώνω σ' αυτήν», μας λέει. Τι είναι αυτό που, σύμφωνα με τη γνώμη της, ενώνει τη φωτογραφία με το βίντεο installation; «Το ότι και τα δύο αποτελούν εικονοληψίες», είναι η απάντησή της.
Πιστεύει, άραγε, ότι η τέχνη έχει ένα ρόλο σε εποχή κρίσης; «Δεν νομίζω ότι ο ρόλος της τέχνης άλλαξε την εποχή της κρίσης. Η τέχνη είναι λόγος με την έννοια της επικοινωνίας, ένα είδος γραφής, μια μορφή ελευθερίας και ο ρόλος της για μένα είναι πάντα ο ίδιος. ΄Ισως, άραγε, τέτοια ερωτήματα να τίθενται σε εποχές κρίσης γιατί τα όρια αλλάζουν, οι άνθρωποι επανεκτιμούν την ελευθερία που δεν θεωρούν πλέον δεδομένη και στρέφονται προς την τέχνη που ιδανικά είναι η έκφρασή της», καταλήγει.
«Εξοχή»

Γκαλερί Μελάνυθρος (Ζάππα 4, Καλλιμάρμαρο)
20/1/2011 έως 20/2/2011 ΄
Ωρες λειτουργίας: Καθημερινά 17.30 - 21.00 και Σάββατο 10.00-15.30 Τηλ: 210-3636904

ΠΗΓΗ: Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!