ΚΟΝΤΡΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ∆ΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Μουσική επανάσταση on-line
Της Μαρίας Μαρκουλή




Πίσω από τις µουσικές που ακούµε, το τοπίο του ήχου αλλάζει δραµατικά. Σε λίγο τίποτε δεν θα είναι το ίδιο µεόσα ξέραµε για τη µουσική βιοµηχανία. Η είσοδος των Beatles στην ψηφιακή αγορά, η απόφαση που δικαιώνει τους Pink Floyd απέναντι στην εταιρεία τους σχετικάµε τα δικαιώµατά τους από τις ψηφιακές πωλήσεις και µιασειρά από µεγάλα ονόµατα τηςµουσικής που επαναδιαπραγµατεύονται τους όρους µε τους οποίους θα πουλήσουν τα τραγούδια τους στο Ιντερνετ ανοίγουν τον δρόµογια ακόµη µεγαλύτερες αλλαγέςστη βιοµηχανία της µουσικής.

Οι Pink Floyd κέρδισαν πριν από λίγες ηµέρες έναν βασικό γύρο απέναντι στη δισκογραφική τους εταιρεία EMI. Πέρσι οι δηµιουργοί του «Dark Side of The Moon» είχαν κάνει µήνυση στην ΕΜΙ επειδή, όπως υποστήριζαν, επέτρεπε στο ιντερνετικό κατάστηµα iTunes να πουλάει ξεχωριστά κοµµάτια από τα άλµπουµ τους, γεγονός που καταστρέφει την ακεραιότητα των έργων τους, αφού τα άλµπουµ τωνPink Floyd είναι εµπνευσµένα, δουλεµένα καιπαρουσιασµένα ως µιαολότητα. Τα βρετανικά δικαστήριαδικαίωσαν το συγκρότηµα, το οποίο τώρα θα επιλέγει ποια τραγούδια του θέλει να κυκλοφορούνξεχωριστά, και υπογράφτηκε νέα πενταετής συµφωνία µε την ΕΜΙ, βάζοντας τέλος στη νοµική αυτή διαµάχη.

Η εξέλιξη αυτή ανακούφισε την εταιρεία, η οποία ήδη έχει χάσει µεγάλα ονόµατα όπως οι Queen, oι Rolling Stones, oι Radiohead, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ. Θα ήταν πλήγµα να έχανε τους Pink Floyd οι οποίοι, σύµφωνα µε τα στοιχεία της ΕΜΙ, έχουν πουλήσει 200 εκατοµµύρια άλµπουµ παγκοσµίως και συνεχίζουν να πουλάνε, ενώ ο Ρότζερ Γουότερς αυτόν τον καιρό περιοδεύει µε το The Wall κερδίζοντας νέα µεγάλα ακροατήρια.

Πιο επικερδείς για την EMI από τους Pink Floyd είναι µόνον οι Beatles.

Oι οποίοι έκαναν τρελές πωλήσεις όταν έδωσαν τα τραγούδια τους στο iTunes – µόνο την πρώτη εβδοµάδα πουλήθηκαν ιντερνετικά 450.000

άλµπουµ των Σκαθαριών και εκατοµµύρια τραγούδια. Σύµφωνα µε πληροφορίες του πρακτορείου Reuters, που δεν έχουν διαψευσθεί από τις εµπλεκόµενες πλευρές (όπως ανέφερε η «Εl Pais»), τα δικαιώµατα από τις ιντερνετικές πωλήσεις πληρώνονται στην Apple Corps, την εταιρεία που διαχειρίζεται την περιουσία των Beatles, και στη Sony/ATV Music Publishing, που διαχειριζόταν τα δικαιώµατα του Μάικλ Τζάκσον, ο οποίος είχε αγοράσει τα δικαιώµατα για το µεγαλύτερο µέρος του ρεπερτορίου τους.


Οι «µεγάλοι» που απέχουν

Μέχρι τώρα ήταν οι δισκογραφικές εταιρείες που κέρδιζαν από τα δικαιώµατα των καλλιτεχνών. Τώρα οι καλλιτέχνες και οι εκπρόσωποί τους προσπαθούν να καταλήξουν σε νέους όρους µε τους οποίους θα πουλάνε στο Ιντερνετ και την κινητή τηλεφωνία. Το επιχείρηµά τους είναι ότι τα αρχικά συµβόλαιά τους αναφέρονταν στα φυσικά προϊόντα (δίσκους και CDs που αγοράζει κανείς από τα καταστήµατα) και δεν καλύπτουν τις νέες – ψηφιακές και άλλες – πωλήσεις. Το ότι υπάρχει σύγχυση εξηγεί και το ότι ονόµατα µε πολύ µεγάλες πωλήσεις, όπως οι AC/DC, οι Def Leppard, ο Kid Rock, o Γκαρθ Μπρουκς λείπουν από τα ψηφιακά καταστήµατα. ∆εν είναι ότι βλέπουν καχύποπτα τις νέες τεχνολογίες, απλά ψάχνουν πώς θα έχουν τον καλύτερο έλεγχο στο υλικό τους. Οι Cheap Trick κέρδισαν αποζηµίωση από τη Sony, ενώ οι Alman Brothers είναι στα δικαστήρια µε τη Warner. Οι µουσικές κόντρες συνεχίζονται και το τοπίο αλλάζει.
ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!