ΜΕ ΧΟΡΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΑ


Συνάντηση Ισραήλ και Παλαιστίνης στην Αθήνα
Του Γιώργου Δ. Κ. Σαρηγιάννη
Μία επί σκηνής συνάντηση εβραίων και αράβων χορευτών πρωταγωνιστεί στο αφιέρωµα στον σύγχρονο ισραηλινό χορό που οργανώνεται στο Ιδρυµα Μιχάλης Κακογιάννης, ενώ το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών φιλοξενεί την Ορχήστρα Νέων Παλαιστίνης
Και όµως! Εβραίοι καιΑραβες του Ισραήλ µπορούν να συνυπάρξουν. Τουλάχιστον στη σκηνή.

Δύο εβραίοι και δύο άραβες χορευτές - ηθοποιοί θα µας το αποδείξουν έµπρακτα καθώς µπροστά στα µάτια µας θα ερµηνεύσουν το καινούργιο έργο «Quiet» του χορογράφου Αρκάντι Ζάιντες. Ο οποίος γεννήθηκε πριναπό 31 χρόνια στην Σοβιετική Ενωση, µετανάστευσε το 1990 στο Ισραήλ, δουλεύει ως χορογράφος από το 2004 «µιλώντας» τη γλώσσα του διάσηµου ισραηλινού οµοτέχνου του Οχάντ Ναχαρίν, έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολλές χώρες και σε διεθνή φεστιβάλ, έχει βραβευτεί αλλά επισκέπτεται µε την οµάδα του για πρώτη φορά την Ελλάδα.

Ως «ένα πολιτικό έργο, που µιλά πολλές γλώσσες, που επιζητεί την ανοικτή και ειλικρινή επικοινωνία σε ένα τόπο όπου η συνεχώς αυξανόµενες βία και δυσπιστία ανάµεσα στις κοινότητες δηµιουργούν ένα εκρηκτικό µείγµα και δεν αφήνουν χώρο για σκέψη, προβληµατισµό, λύση» προσδιορίζεται το «Quiet» Εργο που «προσφέρει ένα χώρο όπουµπορούν να απελευθερωθούν οι δαίµονες του καθένα, µέσα από τις διαφορετικές κοινωνικές τους πραγµατικότητες, τις διαφορετικές καλλιτεχνικές γλώσσες, τις διαφορετικές συναισθηµατικές καταστάσεις. Με σύγχρονο χορό, καποέιρα και τζούντο τολµηρά δεµένα χορογραφικά «κάθε ένας από τους ερµηνευτές διηγείται τη δική του ιστορία και εισβάλλει στην ιστορία του άλλου. Οι τέσσερις ερµηνευτές, όλοι πολίτες του Ισραήλ, αλλά και οι υπόλοιποι συντελεστές της παράστασης, που πήραν µέρος σε µία οκτάµηνη, επίπονη καλλιτεχνική διαδικασία παρουσιάζουν «ένα σκληρό τοπίο. Ενα τοπίο επιθετικότητας, κάποτε συµπόνιας και τρυφερότητας, βίας, σύγχυσης, απελπισίας και προσµονής, που αναζητά έναν τόπο για όλους, έναν τόπο ελπίδας».

Η εµφάνιση της ισραηλινής οµάδας (απόψε και αύριο) γίνεται στο πλαίσιο ενόςτρίπτυχου σύγχρονου χορού από το Ισραήλ, που οργανώνεται στο Ιδρυµα «Μιχάλης Κακογιάννης»: τρεις οµάδες που αποτυπώνουν τουςπροβληµατισµούς και την πολυµορφία της σηµαντικής σύγχρονης ισραηλινής χορευτικής σκηνής θα δώσουν έξι παραστάσεις µε τρεις χορογραφίες σε τρία διήµερα του Νοεµβρίου.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα παρουσιάσουν (21 και 22 Νοεµβρίου) δουλειά τους και οι χορο γράφοι Νιβ Σάινφελντ και Ορεν Λαόρ. Η χορογραφία τους «Post-Martha» («Μετα-Μάρθα») για τέσσερις χορευτές είναι εµπνευσµένη από το αριστούργηµα του Εντουαρντ Αλµπι «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ;». Οι δύο συν-χορογράφοι δηµιουργούν µία παράσταση - σηµείο συνάντησης του κόσµου του σύγχρονου χορού µεεκείνον του θεάτρου. Μία παράσταση που διαβάζει µε όρους σύγχρονης χορευτικής κίνησης καιµε κινηµατογραφικό σχεδόν τρόπο τιςσχέσεις αγάπης - µίσους του Τζορτζ και της Μάρθας, των δύο ηρώων του Αλµπι όπως αυτές αποκαλύπτονται κατά τηδιάρκεια της συνάντησής τους µε ένα νεότερο ζευγάρι µέσα σε µία νύχτα.

Ο 38χρονος Νιβ Σάινφελντ έχει αποκτήσει τη φήµη ενός από τους πιο σηµαντικούς χορογράφους της ισραηλινής χορευτικής σκηνής ενώ ο, από το 2004, 39χρονος συνεργάτης του Ορεν Λαόρ έχει θεατρικές καταβολές και παιδεία.

Το µίνι φεστιβάλ θα κλείσει (27 και 28 Νοεµβρίου) µε τη χορογραφία «LoveFire» της γνωστής µας από το Διεθνές Φεστιβάλ Χορούτης Καλαµάτας του 2006 Γιασµίν Γκόντερ. Ηχορογράφος µε το έντονο προσωπικό στυλ θα παρουσιάσει την τελευταία της δουλειά που χαρακτηρίζεται όπως πάντα από ποιητική διάθεση, τόλµη, ροµαντισµό, χιούµορ και ένα φρέσκο χορογραφικό λεξιλόγιο. Χρησιµοποιώντας γνωστά κλασικά κοµµάτια βαλς και κρατώντας συγχρόνως µία απόσταση καλλιτεχνικής και αισθητικής ασφάλειας δηµιουργεί µία σύνθετη και χιουµοριστική διαδροµή κατά τηνοποία αναµετράται µε το «ροµαντισµό» και εξερευνά την ταυτότητα του άνδρα και της γυναίκας και το ρόλο τους σε µία σχέση κλείνοντας τοµάτι σε στερεότυπα, φαντασιώσεις αλλά και στη ροµαντική εικονοποιία. Η παράσταση πλαισιώνεται µε την ζωντανή επί σκηνής εγκατάσταση από τον βίζουαλ καλλιτέχνη Γιοσάι Μάτος.
INFO
Χορός στο Ιδρυµα Μιχάλης Κακογιάννης / Αίθουσα «Θέατρο» (Πειραιώς 206, Ταύρος, τηλ. 210 3418550 210 3418550 ), απόψε και αύριο στις 21.00, στις 21, 22, 27 και 28/11 στις 20.30.
Προπώληση στο τηλ.
210-3418.579, http:// www. mcf.gr, και στα Public Συντάγµατος και Πειραιά.
Ορχήστρα Νέων Παλαιστίνης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη), στις 28 Νοεµβρίου, στις 20.30. Προπώληση, τηλ.
210-7282.330.

55 νέοι από τα κατεχόµενα εν χορώ

Είναι νέοι, ταλαντούχοι, µε όνειρα για µια καλύτερη ζωή. Από την κατεχόµενη Δυτική Οχθη, αλλά και παιδιά της διασποράς από την Ιορδανία, τη Συρία, το Λίβανο, την Αίγυπτος κ.ά., ενώνουν την αγάπη τους για τη µουσική και παίζουν συµφωνικά έργα δυτικών και παλαιστίνιων συνθετών, σε µια προσπάθεια να επικοινωνήσουν µε την παγκόσµια κοινότητα.

Από 14 έως 26 ετών, τα µέλη της Ορχήστρας Νέων Παλαιστίνης δίνουν ραντεβού τέλη Νοεµβρίου στην Αθήνα, υπό τη βραβευµένη βρετανίδα µαέστρο Σάιαν Εντουαρντς, για να ερµηνεύσουν το έργο «Η Εκπληξη του Haydn», αποσπάσµατα από το έργο του Gershwin «Porgy & Bess» και τρία έργα - παραγγελίες στους Παλαιστίνιους Ahmad Al Khatib, Issa Boulos και John Bisharat. Το πρόγραµµα περιλαµβάνει κι έργο - έκπληξη από έλληνα συνθέτη.

Η Ορχήστρα Νέων Παλαιστίνης ιδρύθηκε το 2004 και αποτελείται από 55 µουσικούς. Οι συνθήκες της καθηµερινότητάς τους δεν ευνοούν τη λειτουργία της ορχήστρας. Λόγω του αποκλεισµού της Γάζας και του διαχωρισµού της Ιερουσαλήµ από τη Δυτική Οχθη, υποχρεώνονται να βρίσκουν άλλους χώρους να κάνουν πρόβες. Η συναυλία πραγµατοποιείται µε αφορµή την Παγκόσµια Ηµέρα Αλληλεγγύης του ΟΗΕ
ΤΑ ΝΕΑ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!