«Φάρσα και σάτιρα μαζί»


Από την τρόικα και το Μνημόνιο έως το Βατοπέδι και την Εκκλησία, την «τρομοκρατία» της τηλεόρασης, τη σόου μπίζνες και τις «μπίζνες» με τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, «Τα κορίτσια με τα μαύρα» που κάνουν απόψε πρεμιέρα στο θέατρο «Αλίκη» δεν αφήνουν κανέναν... παραπονεμένο.
Η εκρηκτική κωμωδία των Αλέξανδρου Ρήγα - Δημήτρη Αποστόλου για τη σύγχρονη Ελλάδα, τη διαφθορά, τη διαπλοκή και την «ευλογημένη απάτη» μας μεταφέρει στη γυναικεία Μονή της Παναγιάς της Μαυροβουνιώτισσας, κάπου στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία έχει μετατραπεί σε άντρο εμπορίου χασίς, πλυντήριο πορνείας, κοιτίδα ιερόσυλων και βλάσφημων κατασκευαστών θαυμάτων, εκποιητών εκκλησιαστικής περιουσίας, επίορκων αστυνομικών, διαπλεκόμενων υπουργών και καταφύγιο άνομων συμφερόντων.
Το έργο είναι επικεντρωμένο σε δύο μοναχές. Η μία φέρνει Σέρβες πόρνες ως δόκιμες μοναχές και τις διοχετεύει στην υψηλή κοινωνία. Τις παραλαμβάνει μια «μάνατζερ» νέων καλλιτεχνών. Η άλλη έχει πάρει ευρωπαϊκή επιδότηση για να καλλιεργήσει καλαμπόκι και τελικά καλλιεργεί χασίς. «Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια κωμωδία καταστάσεων στα όρια ή, αν θέλετε, μια ηθογραφική κωμωδία. Ρίχνουμε μια γλυκόπικρη ματιά σε ό,τι συμβαίνει σήμερα, σχολιάζουμε και κριτικάρουμε ό,τι μας θίγει» υπογραμμίζει ο Αλέξανδρος Ρήγας, ο οποίος υπογράφει και τη σκηνοθεσία.
«Παράλογο»
«Το έργο έχει μέσα του το παράλογο που έχει και η ίδια η ζωή. Το έχουμε και εκ γενετής οι ηθοποιοί το παράλογο, οπότε καταλαβαίνετε για τι συνδυασμό μιλάμε...» λέει η Χρυσούλα Διαβάτη που υποδύεται τη... μάνατζερ. «Πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μας αφήνει ο κόσμος να λέμε τις ατάκες μας από το γέλιο». Αν και κωμωδία, το έργο έχει «καταιγιστικό ρυθμό, γι’ αυτό και είναι δύσκολο. Απαιτεί τεχνική, ρυθμό και προσήλωση» σύμφωνα με την ίδια.
«Φάρσα και σάτιρα μαζί» το χαρακτηρίζει η Ελένη Καστάνη, η μοναχή που εισάγει τις Σέρβες «καλλιτέχνιδες». «Είναι γρήγορο, κρατάει τον θεατή, δεν τον αφήνει να σκεφτεί. Μόνο διασκεδάζει». Η διασκέδαση αποτελεί το ζητούμενο σήμερα; «Είναι πολύ φορτισμένος ο κόσμος. Πολύ συνειδητά παίζω σε μια φάρσα».
Τα σκηνικά φιλοτέχνησε ο Μανόλης Παντελιδάκης και τα κοστούμια η Εβελυν Σιούπη. Πρωταγωνιστούν οι: Χρύσα Ρώπα, Ελένη Καστάνη, Ρένος Χαραλαμπίδης, Σωτήρης Καλυβάτσης, Σοφία Μουτίδου και η Χρυσούλα Διαβάτη. Μαζί τους οι (αλφαβητικά): Γιάννης Αθητάκης, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Λευτέρης Λαμπράκης, Βασιλική Μπισαράκη, Παρθένα Χαροζίδου.
«Από την πρώτη στιγμή»
«Πρόβες, πολλές πρόβες. Ψοφήσαμε!» αναφέρει η Χρύσα Ρώπα, η μοναχή που για άλλο πήρε τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις και αλλού τις χρησιμοποίησε. Το έργο τής «άρεσε από την πρώτη στιγμή».
Αντιγόνη Καράλη
akarali@pegasus.gr

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!