Το ενδιαφέρον για την τέχνη είναι κυρίως γένους θηλυκού


Της Μαίρης Αδαµοπούλου
Ζωγραφική και φωτογραφία πρωταγωνιστούν στις προτιµήσεις των επισκεπτών της Αrt Αthina, οι οποίοι αυξήθηκαν πέρυσι κατά 35%
Πτυχιούχοι και γυναίκες ηλικίας από 26 έως 35 ετών που ζουν στο κέντρο και στα βόρεια προάστια, ενδιαφέρονται κυρίως για τη ζωγραφική και τη φωτογραφία, χωρίς όµως να συνδέονται επαγγελµατικά µε τον χώρο των εικαστικών: αυτή είναι η ταυτότητα των φιλότεχνων που κάθε χρόνο επισκέπτονται το παζάρι της ελληνικής τέχνης, την Αrt Αthina.

Το προφίλ των επισκεπτών της αθηναϊκής φουάρ καταγράφτη- κε πρώτη φορά από έρευνα που πραγµατοποίησε η εταιρεία Let Μuseums Κnow κατά τη διάρκεια της περυσινής διοργάνωσης µε δείγµα 500 ερωτηµατολογίων στο σύνολο των 16.000 επισκεπτών.

Αριθµός ρεκόρ των επισκεπτών ο περυσινός αυξήθηκε από τη διοργάνωση του 2009 κατά 35%, ενώ 59,2% αυτών επισκέφθηκε την Αrt Αthina πρώτη φορά. Το 51,3% διέθεσε έως και δύο ώρες για να περιηγηθεί τα περίπτερα των 57 γκαλερί από 10 χώρες που συµµετείχαν. Η ζωγραφική φαίνεται πως παραµένει σταθερή αξία για τους φιλότεχνους που την προτιµούν κατά 87,71% και ακολουθεί η φωτογραφία µε 51% και η γλυπτική στην τρίτη θέση µε 37,3%.

«Η δυναµική της Αrt Αthina είναι διαρκώς αυξανόµενη, αν κρίνουµε πως το 59% των επισκεπτών ήρθε πρώτη φορά και το 67,5% δήλωσε πως σκοπεύει να επισκεφθεί τη διοργάνωση και την επόµενη χρονιά», σχολιάζει τα αποτελέσµατα της έρευνας ο γενικός διευθυντής της Αrt Αthina, Αλέξανδρος Στάνας. «Κινούµαστε στα ίδια επίπεδα, ίσως και λίγο καλύτερα, από άλλες φουάρ µέσου µεγέθους, όπως του Ντουµπάι, του Ρότερνταµ ή της Ρώµης. Εκείνο που είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικό είναι πως οι περισσότεροι επισκέπτες µας προέρχονται ηλικιακά από το πιο δυναµικό κοµµάτι της κοινωνίας».

Παρά την αύξηση της επισκεψιµότητας στην Αrt Αthina, η οποία κατά βάση είναι εµπορική έκθεση, 51,5% των επισκεπτών υποστηρίζει πως αγοράζει σπάνια έργα τέχνης και προτιµά τους ίδιους τους καλλιτέχνες για να αποκτήσει ένα έργο (57,3%) και κατόπιν τις ελληνικές γκαλερί (44,1%), ενώ µόλις 1,41% αγόρασε έργο από την Αrt Αthina, καθώς το 67,5% δηλώνει πως επισκέφθηκε τη φουάρ για να ενηµερωθεί περί τα εικαστικά και το 83% εντόπισε γκαλερί που δεν γνώριζε.

«Η επιτυχία της Αrt Αthina είναι πως έχει καταφέρει να αποτελέσει το µεγαλύτερο ετήσιο εικαστικό γεγονός, που λειτουργεί παράλληλα και ως πλατφόρµα εµπορικής φύσης», επισηµαίνει ο Αλέξανδρος Στάνας. Απόδειξη είναι πως 71,5% των επισκεπτών επαγγελµατικά δεν έχει σχέση µε τα εικαστικά και από αυτούς 34,6% είναι ελεύθεροι επαγγελµατίες.

Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνά κανείς πως και η προηγούµενη _ 16η κατά σειρά _ και η επερχόµενη διοργάνωση που θεσµοθετήθηκε από τον Πανελλήνιο Σύνδεσµο Αιθουσών Τέχνης (ΠΣΑΤ) πραγµατοποιήθηκε εν µέσω οικονοµικής κρίσης.

Η φουάρ κοστίζει περί τις 500.000

ευρώ, χρήµατα που προέρχονται από τα ενοίκια των περιπτέρων, τα εισιτήρια _ των οποίων η τιµή θα µείνει σταθερή απορροφώντας την αύξηση του ΦΠΑ _ , χορηγούς και επιχορήγηση από κρατικούς φορείς. Ωστόσο η χορηγία από τον Ελληνικό Οργανισµό Τουρισµού για το 2009 (100.000 ευρώ) δεν έχει φτάσει ακόµη στο ταµείο της Αrt Αthina ούτε οι 40.000 ευρώ που το υπουργείο Πολιτισµού και Τουρισµού είχε υποσχεθεί στη διοργάνωση για το 2010. Τι µέλλει γενέσθαι για το 2011; Η Αrt Αthina δεν θα βρεθεί, όπως όλα δείχνουν, στον αέρα. Αν δεν µαζευτεί όµως τουλάχιστον ένα ελάχιστο ποσό ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα της διοργάνωσης, ουδείς µπορεί να εγγυηθεί τι θα γίνει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!